Σχετική έρευνα δείχνει πως το 2015 οι διαφημιστές διεθνώς ενδέχεται να χάσουν 6,3 δις δολάρια σε bots, δηλαδή σε traffic που δεν έρχεται από ανθρώπους αλλά από «ρομπότς»,
τα οποία έχουν τη δυνατότητα να «καταναλώνουν» κάθε είδους digital περιεχόμενο, όπως κείμενο, videos, εικόνες, ήχο κ.ά.Ας δούμε όμως πρώτα τι ακριβώς είναι τα bots. Στο digital όταν αναφερόμαστε στα bots εννοούμε softwares που εκτελούν αυτοματοποιημένες online εργασίες, όπως για παράδειγμα το web crawling. Συχνά τα bots χρησιμοποιούνται για άνομες πράξεις, όπως είναι το click fraud, η εξάπλωση ιών, ή η δημιουργία ψεύτικων ad impressions και το «φούσκωμα» του traffic σε ένα website.
Μετά από έρευνα λοιπόν που διεξήχθη, φαίνεται πως τα bots προτιμούν τα video ads, με ποσοστό 23% των video impressions να προέρχεται από αυτά. Στη δεύτερη θέση έρχονται τα retargeted ads, με 19% του traffic τους να σερβίρεται σε bots, το programmatic display με 17% και τα display ads με 11%.
Έπειτα από μελέτες που έγιναν το καλοκαίρι του 2014 στην Αμερική, το 42,8% των marketers, advertisers και agency planners είχαν μεγάλη ανησυχία σχετικά με τις απάτες που παρατηρούνται στο viewability των διαφημίσεων και γενικότερα στην ψηφιακή διαφήμιση.
Ακόμη, το 60% των video buyers και το 41% των sellers εξέφρασαν την ανησυχία τους για το ad fraud και ειδικά για την επίδραση που έχουν όχι μόνο τα bots αλλά και το ad stacking στην ψηφιακή διαφήμιση.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ad stacking είναι η διαδικασία κατά την οποία διαφημίσεις στοιβάζονται η μία πάνω στην άλλη στο ίδιο ad placement ή ένα ad επισκιάζει μερικώς ένα άλλο. Με αυτή τη μέθοδο είναι δυνατόν να εξαπατηθούν οι publishers οι οποίοι πληρώνουν ανά impression.
Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι τα bots έχουν επηρεάσει μια σειρά από industries, παρόλο που το εύρος των ποσοστών είναι μεγαλύτερο στο digital advertising. Domains που αφορούν στην οικονομία, την οικογένεια και το φαγητό είναι τα πιο επιρρεπή στα bots, με ποσοστά 22%, 18% και 16% αντίστοιχα. Στο μεταξύ, sites αθλητισμού, επιστήμης και ειδήσεων έχουν τη μικρότερη κινητικότητα από bots, με ποσοστά που κυμαίνονται στο 2%-3% του traffic τους.
Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ελλάδα. Τα bots, συνεπώς, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους όσους ασχολούνται με την ψηφιακή διαφήμιση, αλλά και το διαδίκτυο γενικότερα. Διαφημιζόμενοι, digital agencies αλλά και publishers πρέπει να είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τη δραστηριότητα των bots, όπως και των υπόλοιπων μορφών εξαπάτησης που υπάρχουν, και να γνωρίζουν σε βάθος πόσο και πώς μπορεί αυτά να επηρεάσουν με τη σειρά τους τον καθέναν ξεχωριστά.
Ακόμη, το 60% των video buyers και το 41% των sellers εξέφρασαν την ανησυχία τους για το ad fraud και ειδικά για την επίδραση που έχουν όχι μόνο τα bots αλλά και το ad stacking στην ψηφιακή διαφήμιση.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ad stacking είναι η διαδικασία κατά την οποία διαφημίσεις στοιβάζονται η μία πάνω στην άλλη στο ίδιο ad placement ή ένα ad επισκιάζει μερικώς ένα άλλο. Με αυτή τη μέθοδο είναι δυνατόν να εξαπατηθούν οι publishers οι οποίοι πληρώνουν ανά impression.
Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι τα bots έχουν επηρεάσει μια σειρά από industries, παρόλο που το εύρος των ποσοστών είναι μεγαλύτερο στο digital advertising. Domains που αφορούν στην οικονομία, την οικογένεια και το φαγητό είναι τα πιο επιρρεπή στα bots, με ποσοστά 22%, 18% και 16% αντίστοιχα. Στο μεταξύ, sites αθλητισμού, επιστήμης και ειδήσεων έχουν τη μικρότερη κινητικότητα από bots, με ποσοστά που κυμαίνονται στο 2%-3% του traffic τους.
Αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και στην Ελλάδα. Τα bots, συνεπώς, είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους όσους ασχολούνται με την ψηφιακή διαφήμιση, αλλά και το διαδίκτυο γενικότερα. Διαφημιζόμενοι, digital agencies αλλά και publishers πρέπει να είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τη δραστηριότητα των bots, όπως και των υπόλοιπων μορφών εξαπάτησης που υπάρχουν, και να γνωρίζουν σε βάθος πόσο και πώς μπορεί αυτά να επηρεάσουν με τη σειρά τους τον καθέναν ξεχωριστά.
Πηγή: suit.gr