Δυστυχώς στην Ελλάδα ό,τι δεν καταλαβαίνουμε το ακυρώνουμε, το πετάμε στα σκουπίδια. Και αυτό κυρίως το κάνουν άνθρωποι υποτίθεται «σπουδαγμένοι» (που έλεγε και η γιαγιά μου). Άνθρωποι με μεταπτυχιακά και
διδακτορικά (φυσικά σε άλλα επιστημονικά πεδία απ' αυτά που δεν καταλαβαίνουν). Και το κύριο χαρακτηριστικό αυτών των ανθρώπων είναι ότι αυτό που δεν καταλαβαίνουν το καταδικάζουν ως μη applied. Ως χωρίς ουσία. Ως επιφανειακό!
Αυτή η ισοπεδωτική συμπεριφορά είναι συνήθης εδώ και πάρα πολλά χρόνια στον Αγροδιατροφικό τομέα και κυρίως σε επίπεδο πρωτογενούς παραγωγικής διαδικασίας. Πρόκειται για μία νοοτροπία που έχει γερά θεμέλια και αφορά τόσο τους ίδιους παραγωγούς-αγρότες-μεταποιητές όσο και τους επιστήμονες, κυρίως γεωπόνους, που η θέση τους είναι να βοηθήσουν τους πρώτους να πετύχουν σε ό,τι κάνουν.
Το Project, το Business Model και το Branding
Ενώ δεν θέλουν λοιπόν σ' αυτό το χώρο να μιλήσουμε εντελώς πρακτικά για project management και για business models, αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι το Branding το αποδέχονται! Γιατί άραγε; Γιατί απλούστατα είναι πολύ της μόδας (πιο πολύ από το project) και το συνδέουν περισσότερο με το λογότυπο, τα χρώματα και τη διαφήμιση που είναι φυσικά ένα τεράστιο λάθος. Δηλαδή κοινώς, θέλουμε να διαφημίσουμε αυτό που παράγουμε χωρίς όμως να έχουμε την κατάλληλη υποδομή για να το κάνουμε. Επίσης για να φτάσει κανείς στο branding και σε μοναδικά προϊόντα θα πρέπει να ξέρει να διαχειρίζεται το project που αναφέρεται στην ανάπτυξη της επιχείρησής του και του brand του με οδηγό του ένα συγκεκριμένο business model, τον τρόπο δηλαδή που έχει αποφασίσει να λειτουργήσει η επιχείρηση του για να παράγει αξία και να έχει διάρκεια.
Ας μην χρησιμοποιούμε λοιπόν όρους όπως project, branding, επιχειρηματικότητα, marketing, χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι σημαίνουν και πώς μπορούν να συμβάλλουν στην επιτυχία μιας επιχείρησης. Και το πιο σημαντικό ας μη καταδικάζουμε αυτές τις πρακτικές χωρίς να τις γνωρίζουμε, χωρίς να γνωρίζουμε ότι είναι εντελώς applied και ότι αποτελούν τα θεμέλια μιας επιχείρησης.
Βήματα Ανάπτυξης μια Επιτυχημένης Αγροδιατροφικής Επιχείρησης
Και για να μην μιλάμε θεωρητικά ας δούμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μία επιχείρηση του Αγροδιατροφικού τομέα για να αυξήσει τις πιθανότητες να πετύχει σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
- Αναλυτική περιγραφή της Ιδέας στην οποία στηρίζεται η επιχείρηση με βάση το Γιατί-Πώς-Τι, με βάση το Vantage Angle της
- Δημιουργία ενός Project Charter-Καταστατικού Έργου το οποίο θα περιγράφει βασικά στοιχεία του έργου που θα έχει τίτλο «Ανάπτυξη της Χ Επιχείρησης»
- Ανάπτυξη ενός Business Model-Επιχειρηματικού Μοντέλου το οποίο όπως λέει και ο Seth Godin, είναι το προϊόν της αλχημείας που προκύπτει από την μετατροπή των πόρων και των προσπαθειών σε κάτι που οι άνθρωποι δίνουν αξία, σε κάτι τόσο πολύτιμο το οποίο επιφέρει κέρδος.
Στα προαναφερόμενα βήματα βοηθάει πολύ το να έχει κανείς στο μυαλό του το Πλαίσιο Διαχείρισης Ιδέας και να κινείται με βάση αυτό. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να ξέρει κανείς τις δυνάμεις και τις αδυναμίες του σ' αυτό το ταξίδι της ανάπτυξης και της υλοποίησης της Ιδέας του. Και σ' αυτό μπορεί να βοηθηθεί με το να τεστάρει την ικανότητά του στη Διαχείριση της Ιδέας του με βάση έναν δωρεάν οδηγό που είναι στη διάθεση όλων!
Ποιότητες μιας Επιτυχημένης Αγροδιατροφικής Επιχείρησης
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ
epixeiro.gr