Απορρίφθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο η σχετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Οι ευρωβουλευτές απέρριψαν την πρόταση κρίνοντας ότι δεν συντρέχει λόγος να επιβαρυνθούν οι αγρότες με το κόστος ετήσιου τεχνικού ελέγχου.
Στη συζήτηση που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι ευρωβουλευτές, στήριξαν την πρόταση της Κομισιόν να υποβάλλονται σε ελέγχους οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ, κι αυτό παρά την αντίθετη εισήγηση των 27.
Ωστόσο, στο θέμα των τρακτέρ, οι ευρωβουλευτές απέρριψαν την πρόταση της Κομισιόν, κρίνοντας ότι δεν συντρέχει λόγος για να επιβαρυνθούν οι αγρότες με το κόστος ενός ετήσιου τεχνικού ελέγχου.
Η αρχική πρόταση της Κομισιόν προέβλεπε υποχρεωτικό έλεγχο για όλα τα τρακτέρ που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 40 χλμ./ώρα και για τα ρυμουλκούμενα που ζυγίζουν πάνω από 750 κιλά.
Χάρη στην παρέμβαση των ευρωβουλευτών η πρόταση τροποποιήθηκε και έτσι από ΚΤΕΟ θα περνάνε μόνο τα ρυμουλκούμενα που ζυγίζουν πάνω από 2 τόνους και τα τρακτέρ που χρησιμοποιούνται «κυρίως» σε δημόσιους δρόμους για μεταφορές και τα οποία έχουν μέγιστη ταχύτητα πάνω από 40 χιλιόμετρα την ώρα. Ακόμα, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα έγγραφα όλων των οχημάτων θα φυλάσσονται σε ένα ηλεκτρονικό εθνικό μητρώο.
Τα κράτη που το επιθυμούν θα μπορούν να επιβάλουν αυστηρότερους κανόνες.
Η σημασία των τεχνικών ελέγχων
Η προσπάθεια για την αναμόρφωση του συστήματος ελέγχου των οχημάτων έχει ξεκινήσει από πέρυσι. Όπως υποστηρίζει η Κομισιόν, τα τεχνικά ελαττώματα ευθύνονται για το 6% των ατυχημάτων με παντός είδους οχήματα, πράγμα που σημαίνει 2.000 νεκρούς και πολύ περισσότερους τραυματίες κάθε χρόνο. Το 8 % των ατυχημάτων με παντός είδους δίκυκλα συνδέεται επίσης με τεχνικά ελαττώματα.
Πρόσφατες μελέτες στη Βρετανία και τη Γερμανία δείχνουν ότι έως και το 10% των αυτοκινήτων κάποια στιγμή παρουσιάζουν ελάττωμα, λόγω του οποίου ενδέχεται να μην περάσουν με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο. Επίσης, πολλά τεχνικά ελαττώματα με σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια (όπως το σύστημα ABS και ο ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας) δεν ελέγχονται με τους σήμερα ισχύοντες κανόνες.