Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

Η Νιόβη Παυλίδου στη ΔΕKΕ και στο ΣΑΣΘ

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... “Πολίτες Μπροστά” Νιόβη Παυλίδου
 Νιόβη Παυλίδου: Πρώτη προτεραιότητα τα οδικά έργα και οι συγκοινωνίες
Η διασφάλιση των απαραίτητων πόρων ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα το οδικό δίκτυο σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του
συνδυασμού “Πολίτες Μπροστά”. Την άποψη αυτή εξέφρασε η επικεφαλής του συνδυασμού Νιόβη Παυλίδου, κατά τη σημερινή επίσκεψή της στη ΔΕΚΕ, προσθέτοντας: “Ακόμη κι αν δεν επαρκούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ για την κάλυψη όλων των αιτημάτων, θα αναζητηθούν πρόσθετες πηγές χρηματοδότησης είτε από εθνικούς πόρους είτε από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων”.
Η κα Παυλίδου, η οποία συνοδευόταν από δύο ειδικούς επιστήμονες του συνδυασμού “Πολίτες Μπροστά”, τον πρώην υπουργό Σπύρο Βούγια και τον χωροτάκτη τ. καθηγητή του ΑΠΘ Νίκο Παπαμίχο, είχε συνάντηση με τον διευθυντή της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αλέκο Μήλιο. Στόχος της ήταν να ενημερωθεί για την πορεία των οδικών έργων, τις προοπτικές χρηματοδότησης και το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσής τους  καθώς από την περιοδεία της στις περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας, είχε διαπιστώσει τις ελλείψεις των οδικών αρτηριών και γενικότερα των συγκοινωνιακών έργων.
Συγκεκριμένα ο κ. Μήλιος περιέγραψε λεπτομερειακά την πορεία των έργων, τονίζοντας ότι “στην περιφερειακή ενότητα Χαλκιδικής υπάρχουν ώριμα έργα που εκτελούνται στην Κασσανδρεία, αλλά και μελέτες για πρόσβαση στην Σιθωνία μέσω Πολυγύρου. Τμήματα των αρτηριών σε Ουρανούπολη, Αρναία, Καλύβες εξετάζονται λεπτομερώς ώστε με την υλοποίηση τους να γίνει το οδικό δίκτυο της Περιφερειακής ενότητας λειτουργικό. Στην Πιερία , όπως υποστήριξε, οι οδικές υποδομές, λόγω εθνικής οδού ΠΑΘΕ είναι επαρκείς. Με την ολοκλήρωση της  περιφερειακής αρτηρίας της Κατερίνης η πρόσβαση στο νοσοκομείο θα αντιμετωπισθεί κατάλληλα. Τα πλήρως δικαιολογημένα αιτήματα για σύνδεση των μεγάλων πόλεων της Ημαθίας μεταξύ τους και με την Εγνατία οδό προχωρά τμηματικά και θα ολοκληρωθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινωθεί.  Στο νομό Κιλκίς η σύνδεση με κάθετο άξονα με την Εγνατία προχωρά ενώ υπό μελέτη είναι η έξοδος προς τον Προμαχώνα. Στις Σέρρες το κύριο αίτημα των οδικών έργων αφορά την Εγνατία Οδό ΑΕ και δεν αντιμετωπίζεται από την ΔΕΚΕ. Όσον αφορά την πόλη της Θεσσαλονίκης ιδιαίτερη μνεία έγινε για τον κόμβο της Λαχαναγοράς που αποτελεί χρόνια εκκρεμότητα της περιοχής.”
Από την πλευρά της η κ. Παυλίδου επέμεινε πολύ στον ρεαλιστικό προγραμματισμό των έργων όσον αφορά τους χρόνους υλοποίησης και τους πόρους χρηματοδότησης, τονίζοντας ότι, αν χρειασθεί, θα αναζητηθούν πρόσθετες πηγές χρηματοδότησης.
Ο συνδυασμός ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΠΡΟΣΤΑ” είπε χαρακτηριστικά η κα Παυλίδου “θεωρεί την υποστήριξη σύγχρονων δικτύων μετακίνησης και εμπορευματικών μεταφορών πρώτη προτεραιότητα για την βιώσιμη ανάπτυξη στην περιφέρεια. Είναι σημαντικό να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι  πόροι ώστε το οδικό δίκτυο όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων να συμπληρωθεί και να γίνει λειτουργικό και σύγχρονο”.
Στη συνέχεια η επικεφαλής του συνδυασμού “Πολίτες Μπροστά” Νιόβη Παυλίδου επισκέφθηκε τον ΣΑΣΘ όπου είχε συνάντηση με τον πρόεδρο Ιωάννη Παλαιστή, με στόχο να ενημερωθεί για τις συγκοινωνίες του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Παλαιστής περιέγραψε την προσπάθεια που γίνεται για μεταφορά τεχνογνωσίας μέσα από ευρωπαϊκά έργα ώστε ο ΣΑΣΘ να μετεξελιχθεί σε ρυθμιστική αρχή συγκοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας  Θεσσαλονίκης ή ακόμη και της  Περιφέρειας  Κεντρικής Μακεδονίας για τον καλύτερο συντονισμό των διαφόρων μέσων μεταφοράς, δημόσιων και ιδιωτικών.  Το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζεται σε αντίστοιχες ρυθμιστικές αρχές μελετάται μέσα από χρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ακόμη ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ και όλη η ομάδα ερευνητών παρουσίασε συνοπτικά τα έργα που αφορούν σε προηγμένες υπηρεσίες μετακίνησης, όπως τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, οι σταθμοί μετεπιβίβασης, ποικιλία μέσων μεταφοράς χερσαίων και θαλάσσιων, κτλ και εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει μια πρότυπη ευρωπαϊκή πόλη με φιλικές και έξυπνες συγκοινωνίες για το αστικό κέντρο αλλά και την ευρύτερη περιοχή.
Η κ. Παυλίδου τόνισε ότι “η καθημερινότητα των πολιτών αλλά και η παραγωγικότητα της εργασίας εξαρτάται πρώτιστα από καλές υποδομές μετακίνησης στο αστικό κέντρο και η δημιουργία ρυθμιστικής αρχής αποτελεί αναγκαίο μέτρο για την μελλοντική πορεία της περιοχής”. Παράλληλα δήλωσε ότι “οι δράσεις  του ΣΑΣΘ είναι σημαντικές για τη μελλοντική φυσιογνωμία της πόλης και πρέπει να τύχουν της υποστήριξης της Περιφερειακής Διοίκησης”.