Τουρκικό φορτηγό πλοίο προσάραξε στη Μύκονο παρουσιάζει εισροή ειδάτων και έχει πάρει κλίση!
Πρόκειται για το πλοίο Yusuf Cepnioglu μήκους 116 μ. και πλάτους 19 μ., το οποίο είναι
φορτωμένο με κοντέινερ.
φορτωμένο με κοντέινερ.
Προσάραξε την Παρασκευή το βράδυ σε βραχώδη περιοχή βόρεια των ακτών της Μυκόνου. Στο πλοίο προκλήθηκε σχετικά μεγάλο ρήγμα με αποτέλεσμα να προέλθει μεγάλη εισροή υδάτων και έχουν κατακλυστεί από νερά το μηχανοστάσιο, οι δεξαμενές καυσίμων και ο χώρος του φορτίου.
Επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα, όλοι Τούρκοι υπήκοοι, οι οποίοι είναι καλά στην υγεία τους. Τα 11 μέλη του πληρώματος παραλήφθηκαν από πλωτό σκάφος του Λιμεναρχείου Σύρου που έσπευσε για βοήθεια στην επιχείρηση. Τους εναπομείναντες παρέλαβε ελικόπτερο super puma.
Έχει πάρει κλίση και εκφράζονται σοβαροί φόβοι
Το πλοίο, που ήταν φορτωμένο με 204 κοντέινερ, είχε αναχωρήσει από τη Σμύρνη με προορισμό την Τυνησία.
Μέχρι στιγμής: έχει αναφερθεί μικρή θαλάσσια ρύπανση στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή και γίνεται προσπάθεια να μην πάρει μεγαλύτερη έκταση. Το Λιμενικό έχει τοποθετήσει ειδικά φράγματα για να αποφευχθεί η εξέπλωση της πετρελαιοκηλίδας.
Στην περιοχή βρίσκονται σκάφη του Λιμενικού Σώματος, ένα ρυμουλκό και καταφτάνουν άλλα τρία από τον Πειραιά.
Πάντως, η επιχείρηση μόνο εύκολη δεν είναι, καθώς το πλοίο έχει πάρει κλίση (έστω και μικρή) από την εισροή υδάτων, ενώ ήδη έχουν πέσει στη θάλασσα κάποια κοντέινερ! Καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες για να μην επιβαρυνθεί η κατάσταση και υπάρξει κίνδυνος βύθισης.
Άγνωστες οι αιτίες
Άγνωστες παραμένουν οι αιτίες της προσάραξης του πλοίου ενώ οι καιρικές συνθήκες είναι οι συνήθεις για την περιοχή και την εποχή με σχετικά ήπιους Βορειάδες έντασης 5 μποφόρ.
Πάντως οι άνεμοι δυναμώνουν δυσχαραίνοντας το έργο του λιμενικού. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι κάποιος φάρος της περιοχής δεν λειτουργούσε κανονικά.
Στην περιοχή του συμβάντος έχει παρατηρηθεί ρύπανση, περιορισμένης μέχρι στιγμής έκτασης, δεδομένου ότι το πλοίο φέρει ποσότητες καυσίμων κίνησης, diesel και λιπαντικών.
Στο σημείο παραμένουν ναυαγοσωστικό Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα ιδιωτικό ρυμουλκό για παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης του πλοίου και της προκληθείσας ρύπανσης.
Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Α.Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. έχει ενεργοποιηθεί το Περιφερειακό Σχέδιο Αντιμετώπισης Περιστατικών Ρύπανσης, ενώ παράλληλα στη Μύκονομεταβαίνει εξειδικευμένο κλιμάκιο της ανωτέρω αρμόδιας Διεύθυνσης.
Ταυτόχρονα, η Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, αποστέλλει ομάδα διερευνητών για τη διεξαγωγή τεχνικής διερεύνησης επί του ανωτέρω ναυτικού ατυχήματος, στο πλαίσιο του Ν. 4033/2011 (ΦΕΚ Α΄ 264).
Βιντεο Μαθιός Κουσαθανάς
Φωτογραφία: Κυριάκος Κωνσταντινίδης