Ο Σαίξπηρ είχε πει «Τι σημασία έχει ένα όνομα;» Αγνοούσε προφανώς ότι στο μέλλον η εύστοχη επιλογή ονόματος και λογότυπου θα αποτελούσε καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία εταιριών και προϊόντων. Κάπως έτσι
εισέβαλε στη ζωή μας η έννοια του εμπορικού σήματος (brand name) και των χαρακτηριστικών, ελκυστικών και εύκολα αναγνωρίσιμων λογοτύπων. Δεν αγοράζουμε παπούτσια γενικά, αλλά συγκεκριμένες μάρκες όπως Nike και Adidas. Δεν πίνουμε νερό, αλλά επιλέγουμε να πιούμε γνωστές εμφιαλωμένες μάρκες π.χ. Dorna (που το θυμήθηκα τώρα αυτό…). Δεν τρώμε χάμπουργκερ, αλλά αγοράζουμε ένα από αυτά που είναι τυλιγμένο στο χαρτάκι με το λογότυπο των McDonalds.
Σε πολλές περιπτώσεις πολύ γνωστά εμπορικά σήματα κρύβουν πίσω τους και παράξενες ιστορίες.
Adobe Systems
Ο ποταμός.
Η Adobe, ο δημιουργός αυτού του εκπληκτικού software που βλέπουμε να χρησιμοποιείται παντού, πήρε το όνομά του από τον ποταμό Adobe Creek, που έτρεχε πίσω από το σπίτι του συνιδρυτή της, John Warnock.
Apple
Η έμπνευση.
Το δαγκωμένο μήλο είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα λογότυπα του πλανήτη. Αν και το δεν έχει και μεγάλη σχέση με τον σκοπό και τα προϊόντα της επιχείρησης, κρύβει μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Το μήλο θεωρείται ότι είναι το φρούτο που προέτρεψε τον Ισαάκ Νεύτων να ανακαλύψει την βαρύτητα. Έτσι το μήλο για την εταιρία Apple συμβολίζει την πολυπόθητη έμπνευση, αλλά και τον διαρκή στόχο για συνεχείς ανακαλύψεις και καινοτομίες.
Adidas
Δεν είναι αυτό που νομίζουμε.
Πόσοι από εμάς γνωρίζουμε πραγματικά όσα κρύβονται πίσω από το όνομα Adidas; Κάποτε είχε διαδοθεί πως πρόκειται για ακρωνύμιο της φράσης “All Day I Dream About Sports”. Λοιπόν, δεν είναι έτσι… Το όνομα της Adidas προήλθε από τον ιδρυτή της Adolf (Adi) Dassler..
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ