Την Τετάρτη 05.02.14 συνεδριάζει στον Πειραιά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με θέματα που σχετίζονται με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Λήμνος αλλά και τα άλλα νησιά του Β. Αιγαίου.
Πιο συγκεκριμένα μερικά από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν
επαγγελματίες, κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού είναι οι συνεχείς καθυστερήσεις, βλάβες, ματαιώσεις και αυθαίρετες αλλαγές δρομολογίων, η τιμολογιακή πολιτική σε βάρος των επαγγελματιών, καθώς και οι υποβαθμισμένες και τριτοκοσμικές συνθήκες από την παλαιότητα πλοίων των επιδοτούμενων γραμμών του Β. Αιγαίου που εξυπηρετούνται από την Ν.Ε.Λ.
Από την πλευρά της τοπικής αυτοδιοίκησης ο Δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής απέστειλε επιστολή προς τους Βουλευτές του Νομού Λέσβου κ.κ Νίκο Σηφουνάκη, Παύλο Βογιατζή, Γιάννη Ζερδελή, την Γενική Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου κα Χριστιάνα Καλογήρου και τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Νάσο Γιακαλή, με θέμα: “Συμμετοχή στον αγώνα για την επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος της Λήμνου”.
Η επιστολή μεταξύ άλλων αναφέρει:
“Η συνεχιζόμενη για χρόνια – άθλια από κάθε άποψη – κατάσταση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Λήμνου, έχει επιδεινωθεί τους τελευταίους μήνες, χωρίς κανείς αρμόδιος να δείχνει έστω και το ελάχιστο ενδιαφέρον για τις δραματικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής των
κατοίκων αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης του νησιού μας. Οι κινητοποιήσεις, οι διαμαρτυρίες, οι επιστολές, οι παραστάσεις των τοπικών φορέων και του Δήμου της Λήμνου, αγνοούνται επιδεικτικά από τον Υπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς και τις αρμόδιες υπηρεσίες που δεν μπαίνουν στον κόπο ούτε να απαντήσουν, πόσο μάλλον να λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα, έστω στο πλαίσιο τήρησης της τυπικής νομιμότητας εφαρμογής των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας των επιδοτούμενων γραμμών του Β. Αιγαίου που μονοπωλιακά εξυπηρετούνται από την Ν.Ε.Λ.”
κατοίκων αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης του νησιού μας. Οι κινητοποιήσεις, οι διαμαρτυρίες, οι επιστολές, οι παραστάσεις των τοπικών φορέων και του Δήμου της Λήμνου, αγνοούνται επιδεικτικά από τον Υπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς και τις αρμόδιες υπηρεσίες που δεν μπαίνουν στον κόπο ούτε να απαντήσουν, πόσο μάλλον να λάβουν τα ενδεδειγμένα μέτρα, έστω στο πλαίσιο τήρησης της τυπικής νομιμότητας εφαρμογής των συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας των επιδοτούμενων γραμμών του Β. Αιγαίου που μονοπωλιακά εξυπηρετούνται από την Ν.Ε.Λ.”
Ενδεικτικά σας αναφέρουμε:
- Ματαιώσεις και αυθαίρετες αλλαγές δρομολογίων είναι πλέον καθεστώς χωρίς ουσιαστικές κυρώσεις, ούτε καν για τα προσχήματα από τις αρμόδιες αρχές
- Καθυστερήσεις όσων δρομολογίων εκτελούνται που υπερβαίνουν το 35% των συνολικών δρομολογίων χωρίς σαφείς, ή με αστείες δικαιολογίες του τύπου <<συνάντησε αυξημένη κίνηση αλιευτικών σκαφών>>!!! ή <<ο καπετάνιος εκτίμησε ότι θα υπάρχουν άσχημες καιρικές συνθήκες>> χωρίς να έχει εκδοθεί απαγορευτικό και άλλα τραγελαφικά.
- Παγίωση της διέλευσης από Ψαρρά των 2 εκ των τριών δρομολογίων της επιδοτούμενης γραμμής Λαυρίου – Λήμνου με συνέπεια την επιμήκυνση του χρόνου θαλάσσιου ταξιδιού κατά 3, 5 ώρες.
- Συστηματική ακύρωση των δρομολογίων από και προς Θεσσαλονίκη που αποκόπτει για μεγάλα χρονικά διαστήματα (πέραν των 3 ή και 4 εβδομάδων) το Β. Αιγαίο από την πρωτεύουσα της Μακεδονίας.
- Οι συνεχείς βλάβες και οι μετά από καταγγελίες ακινητοποιήσεις των πλοίων που επιτείνουν το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών.
- Υποβαθμισμένες και κυριολεκτικά τριτοκοσμικές συνθήκες ενδιαίτησης και υπηρεσιών στη διάρκεια των πολύωρων ταξιδιών που εκτός από την ταλαιπωρία επιτείνουν επίσης το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών που προκαλείται από την παλαιότητα και την γενική εικόνα των πλοίων.
- Μεροληπτική σε βάρος των επαγγελματιών της Λήμνου τιμολογιακή πολιτική για τις μεταφορικές εταιρείες και διαφοροποιημένες και υποβαθμισμένες υπηρεσίες σε σχέση με αντίστοιχες στα άλλα νησιά.
- Συστηματική παράβαση της υποχρέωσης έγκαιρης ανακοίνωσης δρομολογίων που καθιστά αδύνατο κάθε προγραμματισμό και επιφέρει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις ιδίως του τουριστικού τομέα.
- Καθυστερήσεις όσων δρομολογίων εκτελούνται που υπερβαίνουν το 35% των συνολικών δρομολογίων χωρίς σαφείς, ή με αστείες δικαιολογίες του τύπου <<συνάντησε αυξημένη κίνηση αλιευτικών σκαφών>>!!! ή <<ο καπετάνιος εκτίμησε ότι θα υπάρχουν άσχημες καιρικές συνθήκες>> χωρίς να έχει εκδοθεί απαγορευτικό και άλλα τραγελαφικά.
- Παγίωση της διέλευσης από Ψαρρά των 2 εκ των τριών δρομολογίων της επιδοτούμενης γραμμής Λαυρίου – Λήμνου με συνέπεια την επιμήκυνση του χρόνου θαλάσσιου ταξιδιού κατά 3, 5 ώρες.
- Συστηματική ακύρωση των δρομολογίων από και προς Θεσσαλονίκη που αποκόπτει για μεγάλα χρονικά διαστήματα (πέραν των 3 ή και 4 εβδομάδων) το Β. Αιγαίο από την πρωτεύουσα της Μακεδονίας.
- Οι συνεχείς βλάβες και οι μετά από καταγγελίες ακινητοποιήσεις των πλοίων που επιτείνουν το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών.
- Υποβαθμισμένες και κυριολεκτικά τριτοκοσμικές συνθήκες ενδιαίτησης και υπηρεσιών στη διάρκεια των πολύωρων ταξιδιών που εκτός από την ταλαιπωρία επιτείνουν επίσης το αίσθημα ανασφάλειας των επιβατών που προκαλείται από την παλαιότητα και την γενική εικόνα των πλοίων.
- Μεροληπτική σε βάρος των επαγγελματιών της Λήμνου τιμολογιακή πολιτική για τις μεταφορικές εταιρείες και διαφοροποιημένες και υποβαθμισμένες υπηρεσίες σε σχέση με αντίστοιχες στα άλλα νησιά.
- Συστηματική παράβαση της υποχρέωσης έγκαιρης ανακοίνωσης δρομολογίων που καθιστά αδύνατο κάθε προγραμματισμό και επιφέρει τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις ιδίως του τουριστικού τομέα.
Ιδιαίτερα επισημαίνουμε, για μια ακόμα φορά, την διαφαινόμενη πρόθεση να δοθεί νέα παράταση της υποχρέωσης αντικατάστασης του <<Ταξιάρχης>> σε συνέχεια ανάλογων αποφάσεων που ελήφθησαν από το ΣΑΣ για το <<Θεόφιλος>> αλλά και από την Βουλή των Ελλήνων για τη θεσμοθέτηση αυτών των παράλογων και αντισυμβατικών απαιτήσεων της εταιρείας.