του Γιώργου Οικονομίδη.
Κινητοποιήθηκαν και πάλι οι πολίτες της Πιερίας ενάντια στά διόδια τού Αιγινίου.
Στις 2 Φεβρουαρίου 2014 και ώρα 12 τό μεσημέρι, η “Επιτροπή Πολιτών για την Κατάργηση τών Διοδίων Αιγινίου” έδωσε το ραντεβού της με τούς λοιπούς πολίτες τού Νομού, για να διαμαρτυρηθούν σύσσωμοι ενάντια στα παράνομα -όπως τα
χαρακτηρίζουν- διόδια που με την λειτουργία τους απέκοψαν εντελώς τό Αιγίνιο Πιερίας από τήν ομαλή διέλευση από και πρός τήν Θεσσαλονίκη. Αποκορύφωμα του αποκλεισμού αυτού ήταν και η κατάργηση της διέλευσης οχημάτων από τήν γέφυρα Αιγινίου, όπου και λίγους μήνες πρίν την γκρέμισαν με ελεγχόμενη ανατίναξη ώς -δήθεν, καθώς οι πολίτες πιστεύουν- ακατάλληλη. Το “ραντεβού” αυτό ήταν και για εορτασμό τού ενός έτους συνεχούς διαμαρτυρίας τών πολιτών ενάντια στά διόδια αυτά.
Η χρήση των διοδίων, εκτός από τό δυσβάστακτο αντίτιμο, αναγκάζουν αρκετούς οδηγούς βαρέων οχημάτων (νταλίκες) να διέρχονται μέσα από τό Αιγίνιο για να αποφύγουν τό αντίτιμο τών διοδίων που ανέρχεται στό ποσό τών 7.5 ευρώ ανά διαδρομή ενώ και αυξήσεις δρομολογήθηκαν από τήν Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου. Αποτέλεσμα της διέλευσης αυτής μέσα από τό Αιγίνιο και τόν παλαιό Εθνικό δρόμο, είναι να προκαλούνται σοβαρές ζημιές στό οδόστρωμα με λακκούβες και διάσπαρτα χαλίκια και πέτρες. Όπως θα δείτε και στό ρεπορτάζ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για ατυχήματα πού μπορεί να κοστίσουν και ανθρώπινες ζωές. Κανείς υπεύθυνος της πολιτείας έως τώρα δέν έδειξε ενδιαφέρον για αποκατάσταση τών ζημιών αφήνοντας τούς οδηγούς στό έλεος τού Θεού και στόν καθημερινό κίνδυνο.
Εκτός αυτού, η διέλευση αυτών τών οχημάτων μέσα από τό Αιγίνιο εγκυμονεί κινδύνους και για τούς πεζούς και πολύ περισσότερο για τά παιδιά, διότι με υψηλή ταχύτητα διέρχονται τά οχήματα τό κέντρο τού χωριού. Δέν μου διαφεύγει και τό γεγονός των ζημιών στά σπίτια τών κατοίκων από τούς κραδασμούς (όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι) που προκαλεί η διέλευση τέτοιων βαρέων οχημάτων.
Με σκοπό να διαμαρτυρηθούν έντονα οι πολίτες τής Πιερίας, θέλησαν και πάλι -όπως και άλλοτε έκαναν- να ανοίξουν για μισή ώρα συμβολικά τίς μπάρες τών διοδίων για ελεύθερη διέλευση τών οχημάτων, μοιράζοντας παράλληλα και φυλλάδια με τά αιτήματά τους στούς οδηγούς. Μετά από την συνηθισμένη διαπραγμάτευση με τήν αστυνομία για τήν ομαλή διεξαγωγή τής διαμαρτυρίας τους, εισέπραξαν οι πολίτες από τόν εισαγγελέα και τήν αστυνομία τήν απαγόρευση κάθε προσπάθειας ανοίγματος των διοδίων. Ο Νόμος -λένε- ότι απαγορεύει τό άνοιγμα τών διοδίων που θά έχει ώς αποτέλεσμα τήν οικονομική ζημία τής εταιρίας εκμετάλλευσης διοδίων. Πότε όμως μπήκε σέ εφαρμογή αυτός ό Νόμος; Οι πολίτες διερωτήθηκαν τὀ εξἠς: τον περασμένο Οκτώβριο του 2013 δέν ίσχυε αυτός ό Νόμος; Γιατί τότεαστυνομία και εισαγγελέας έδωσαν άδεια στην Επιτροπή Πολιτών για να ανοίξουν συμβολικά τά διόδια; Στήν τότε διαπραγμάτευση υπήρχε και εκπρόσωπος τής εταιρίας εκμετάλλευσης τών διοδίων και συνήνεσε με την διαμαρτυρία. Τί προέκυψε λοιπόν τώρα, και εάν σηκωθούν οι μπάρες στά διόδια αυτό αποτελεί αδίκημα και σχηματίζεται αμέσως δικογραφία για τούς “παραβάτες”; Αυτά είναι κάποια από τά ερωτήματα τών πολιτών που ετέθησαν την ημέρα εκείνη.
Διαβάστε τη συνέχεια και δείτε το βίντεο εδώ
sporeas.tv