Ο σύλλογος διδαδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Λιτοχώρου, εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια στην θεατρική ομάδα του σχολείου μας για την απόκτηση του Βραβείου Καλύτερης Παράστασης με το έργο «Ζητείται Ελπίς» στον 1ο Θεατρικό Διαγωνισμό Γυμνασίων και Λυκείων Ημαθίας, Πιερίας και Πέλλας του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας.
Σε μια σεμνή τελετή, που διοργάνωσε η Κοινωφελής Επιχείρηση Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Βέροιας , δόθηκαν οι έπαινοι και τα βραβεία του Διαγωνισμού τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2013 στις 6.30μ.μ. στο Χώρο Τεχνών Βέροιας.
Στο Γυμνάσιο Λιτοχώρου δόθηκε:
- Έπαινος χορογραφίας-κινησιολογίας στους μαθητές Ηλία Σάλτα, Ελένη Φουρκιώτη και Χριστιάνα Νίκα.
- Βραβείο καλύτερης παράστασης για την παράσταση «Ζητείται Ελπίς» του Αντώνη Σαμαράκη.
Όσοι παρευρέθηκαν στην τελετή είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παράσταση, η οποία άφησε άριστες εντυπώσεις!
Παραθέτουμε το κείμενο με το οποίο η κριτική επιτροπή του Διαγωνισμού τεκμηριώνει την απόφασή της.
" Το Βραβείο Καλύτερης Παράστασης απονέμεται στο Γυμνάσιο Λιτοχώρου με το έργο «Ζητείται Ελπίς», του Αντώνη Σαμαράκη, που παρουσιάστηκε στις 17 Απριλίου 2013 . Η επιλογή ήταν ομόφωνη, απ’ όλα τα μέλη της επιτροπής του Διαγωνισμού, διότι η παράσταση αυτή συμφωνεί με μια σειρά από αντικειμενικούς καλλιτεχνικούς και θεατρικούς κανόνες. Το Γυμνάσιο Λιτοχώρου κατάφερε να παρουσιάσει ένα δύσκολο κείμενο, που είναι πλούσιο σε σημασιολογικά και συμβολικά στοιχεία, με μια ευαισθησία καλλιτεχνική και προπάντων θεατρική, που αγγίζει τον επαγγελματισμό:
- Κράτησε ενεργό το ενδιαφέρον της επιτροπής δημιουργώντας την αίσθηση μιας συνεχούς συγκίνησης και έκπληξης, με τη βασική ερώτηση να πλανάται : «πώς μια ερασιτεχνική ομάδα νέων ανθρώπων κατάφερε να ερμηνεύσει με τέτοιο τρόπο ένα τόσο δύσκολο ερμηνευτικά κείμενο».
- Χρησιμοποίησε άρτια τους θεατρικούς κανόνες, σύμφωνα με τους οποίους υπήρχε μια συνοχή της παράστασης, υπήρχε η αρχή ,η κορύφωση και η λύση-το τέλος της.
- Ο λόγος του κειμένου παρουσιάστηκε με μια καθαρότητα και μια σαφήνεια, όπου δημιουργούσε ένα σιωπηλό διάλογο με το κοινό.
- Επιλέχθηκαν στοιχεία από τη φόρμα της αρχαίας τραγωδίας σύμφωνα με τη δόμηση της ομάδας, ώστε να υπηρετήσουν μια πιο καθολική και ολοκληρωμένη κινησιολογία. Τα στοιχεία που επιλέχθηκαν αφορούσαν το διαχωρισμό μεταξύ του πρώτου υποκριτή και του χορού που τον πλαισίωνε, δημιουργώντας μια ισορροπία που διευκόλυνε την αισθητική αποτύπωση της σκηνοθετικής ιδέας. Αποτελέσματα της ήταν η ομαλή μετάβαση από τη μια σκηνή στην άλλη, η χρήση όλης της επιφάνειας της σκηνής, η ερμηνεία των εικόνων μέσα από τα σώματα των παιδιών που λειτουργούσαν ως μια ζωντανή σκηνογραφία και τέλος η συμμετοχή και η συνεργασία όλων των παιδιών της ομάδας.
- Η μουσική επιμέλεια της παράστασης πλαισίωνε διακριτικά και έδινε τον απαραίτητο ρυθμό για τη δράση και την ατμόσφαιρα του έργου.
- Οι χορογραφίες χρησιμοποιήθηκαν με μέτρο σε σημεία της παράστασης με σκοπό να ενισχύσουν την κορύφωση του έργου.
Συνοψίζοντας, σ’ αυτήν την παράσταση κυριαρχούσαν βασικές αρχές, όπως:
Η πειθαρχία της ιδέας και της ερμηνείας της, ο σεβασμός προς το κείμενο και η καθαρή θεατρική δημιουργία.
Αυτή η προσπάθεια των παιδιών εύκολα μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για όλες τις ερασιτεχνικές ομάδες."
Εκφράζουμε ξανά πολλά και θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στην παράσταση, καθώς και στην φιλόλογο του σχολείου μας κ. Μαγαλιά Παρασκευή η οποία είχε την επιμέλεια της παράστασης.