Τρίτη 8 Μαΐου 2018

ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑ1 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟY ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+

 Από τη 2η κινητικότητα στη Μπέργκα της Ισπανίας, επέστρεψαν οι τρεις εκπαιδευτικοί του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου
NEΕΓYΛ) Κατερίνης, στo πλαίσιo του σχεδίου του ERASMUS+, με τίτλο «Οι οπλές που θεραπεύουν: Ένα Πρόγραμμα εκπαιδευτικής και θεραπευτικής παρέμβασης με άλογα για Ένα Ιδιαίτερο σχολείο». Το σχέδιο εγκρίθηκε από το ΙΚΥ, μετά από θετική αξιολόγηση της αίτησης του σχολείου μας, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η δεύτερη από τις τρεις προγραμματισμένες εκπαιδεύσεις, πραγματοποιήθηκε μεταξύ 19 και 26  Απριλίου 2018.


Η κινητικότητα είχε στόχο την ολοκλήρωση του β’ κύκλου εκπαίδευσης και έγινε στον Ισπανικό Σύνδεσμο Θεραπειών, με την Παρέμβαση των Αλόγων (Spanish Association of Equine Mediated TherapiesAEDEQ).  

Η παρούσα εκπαίδευση στον AEDEQ, αφορούσε στην εκπαίδευση πάνω σε οτιδήποτε αφορά ένα δομημένο πρόγραμμα ιππασίας και οδήγησης, για άτομα με αναπηρίες (κατάλληλες επιλογές αλόγων και εκπαίδευσή τους, αρχές καλής υγείας του αλόγου, ηθολογία δραστηριοτήτων άθλησης, ευχαρίστησης και εκπαίδευσης και διατήρηση καλού περιβάλλοντος για άλογο και άνθρωπο).


Η εκπαίδευση έγινε από τον πρόεδρο του AEDEQ δρ Lorenzo Lucarelli και σε καθημερινή συνεργασία με τους εθελοντές του προγράμματος EVS του ERASMUS+, που «τρέχει» ο Οργανισμός.  Η εκπαίδευση, αυτή τη φορά, περιλάμβανε και δομημένες δραστηριότητες (όπως συμμετοχή σε συνεδρίες με ΑΜΕΑ), που θα οδηγήσουν στην εφαρμογή του προγράμματος στο σχολείο, την επόμενη σχολική χρονιά. Τα παραπάνω συμπληρώθηκαν με τη σύνταξη συγκεκριμένων πρωτoκόλλων σωματικής ετοιμότητας για τον εκπαιδευτή-εκπαιδευτικό, περιποίησης και φροντίδας του αλόγου, καθώς και εκπαίδευσής του.

Αξίζει να σημειωθεί πως η φιλοσοφία της εκπαίδευσης διατρέχεται από το σεβασμό της ιδιαίτερης φύσης του αλόγου. Όταν θέλουμε να κάνουμε μια δραστηριότητα με άλογα, τους ζητάμε να μας ακολουθήσουν, να μας αφήσουν να τα οδηγήσουμε, βασικά τους ζητούμε να είμαστε ηγέτες τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εκπαιδευτική φάση δεν είναι πραγματικά να τα εκπαιδεύσουμε να κάνουν ό,τι θέλουμε, αλλά να εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας, ώστε: 

- Να ζητάμε την προσοχή τους
- Να τους δείξουμε ότι μπορούμε να είμαστε ο ηγέτης τους: να τους δείξουμε σεβασμό (αφήνουμε να ελέγχουν τις κινήσεις τους αντί να τα συγκρατούμε, αφήνουμε να βρίσκονται με το κοπάδι τους και παρέχοντάς τους τροφή και ένα άνετο περιβάλλον διαβίωσης)
- Να πλησιάσουμε περισσότερο τον τρόπο έκφρασης και επικοινωνίας τους, για να μπορούμε να συνδεθούμε μεταξύ τους, οπότε και είναι ευκολότερο γι’ αυτά να κατανοήσουν τις απαιτήσεις μας
- Να βρούμε μια συνέχεια μεταξύ των σκέψεων και της χειρονομίας (μυαλό και σώμα), με σαφήνεια στις σκέψεις μας, ώστε οι χειρονομίες μας να είναι η αντανάκλαση τους και τα άλογα να μπορούν να μας ακολουθήσουν, χωρίς να αισθανθούν σύγχυση


 Μ’ αυτόν τον τρόπο θα έχουμε τα ίδια χαρακτηριστικά που χρειάζεται να έχει ένας καλός ηγέτης και θα μας ακολουθήσουν, επειδή θα αισθάνονται ότι μπορούν να βασιστούν σε εμάς.


Όλα τα παραπάνω έχουν στόχο να βρούμε τη σωστή στάση, προκειμένου να χτίσουμε μια σύνδεση με τα άλογα, ώστε να επιτρέψουμε σε εμάς και σ’ αυτά, να νιώθουμε άνετα και να επωφεληθούμε απ’ αυτή τη σχέση. Συμπερασματικά, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες μας βοηθούν να βρεθούμε βαθύτερα στη σύνδεση που ξεκινάμε πάντα, με τη διαδικασία καθαρισμού τους.



Η συνέχεια και η ολοκλήρωση της εκπαίδευσης στον AEDEQ, θα γίνει τον ερχόμενο Ιούνιο με την τρίτη κινητικότητα.