Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΓΕΛ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΔΙΟΝ

 Tο ΓΕΛ Λιτοχώρου συμμετείχε με επιτυχία στο πρόγραμμα Βιωματικής Μουσειακής Αγωγής που διοργανώνει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Πιερίας και  το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Πιερίας με τόπο διεξαγωγής το Αρχαιολογικό Μουσείο και το Αρχαιολογικό πάρκο του Δίου στις 9/2/2018. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή  44 μαθητών της Α΄Λυκείου και τριών συνοδών  καθηγητών.

Στόχος του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της ιστορικής ενσυναίσθησης και του ιστορικού σκέπτεσθαι στους μαθητές. Μέσα από τη βιωματική μελέτη ενδεικτικών  εκθεμάτων που αφορούν  τον κοινωνικοπολιτικό βίο των αρχαίων προγόνων τους να κάνουν αναγωγή στον κώδικα του Άλλου, του Άλλοτε, του Αλλού και να ορίζουν  τα στοιχεία αυτά στο σήμερα αναλογιζόμενοι ομοιότητες και διαφορές.


 Μετά από μια σύντομη ενημέρωση των μαθητών στην αίθουσα του οπτικοακουστικού υλικού του Μουσείου σχετικά με την έκθεση «Θεοί και Θνητοί στον Ολυμπο: Αρχαίο Δίον, η πόλη του Δία» στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ωνασείου Ιδρύματος στον Ολυμπιακό Πύργο της Νέας Υόρκης , διανεμήθηκαν ανά ομάδα μαθητών θεματικά φύλλα εργασίας. Αυτά αφορούσαν εκθέματα του Μουσείου σχετικά με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στην αρχαία πόλη του Δίου: θρησκεία, ψυχαγωγία, τεχνολογία, διπλωματία. Τα μέλη της κάθε ομάδας συνεργάστηκαν για να παρατηρήσουν, να ερμηνεύσουν, να συγκρίνουν ,να σχεδιάσουν, να μετρήσουν τα εκθέματα και τα μνημεία. Μια βασιλική επιγραφή του Ιερού του Διός Ολυμπίου, ο επιτύμβιος βωμός του Ερμαδίωνα, η μοναδική στο είδος της  Ύδραυλις, το άγαλμα της Ίσιδος Λοχίας και του Διονύσου ,κομψοτεχνήματα  του ιερού της Δήμητρας, όπλα και αναθήματα μακεδονικού τάφου αποτέλεσαν αφορμή για κριτική ανάλυση, διάλογο και μυθοπλασία

Στη συνέχεια  πραγματοποιήθηκε επιτόπια ξενάγηση στο χώρο του αρχαίου θεάτρου. Οι μαθητές μέσα από δράσεις αυτενέργειας και  εποπτείας  του χώρου κατέκτησαν χρήσιμες γνώσεις και συνήγαγαν συμπεράσματα σχετικά με την αρχιτεκτονική  και τη χρήση του αρχαίου θεάτρου  ως μέσο συγκρότησης δημοκρατικής συνείδησης του πολίτη διαχρονικά.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα  έδειξε στους μαθητές ένα διαφορετικό τρόπο με τον οποίο μπορούν να απολαμβάνουν και να ερμηνεύουν τα εκθέματα και μνημεία ενός μουσείου και ενός αρχαιολογικού χώρου, ενεργοποιώντας  το ενδιαφέρον τους για μια πιο προσωπική εμπλοκή με θέματα τοπικής ιστορίας.
Τσιαργαλή Μεταξία
Καρτσιούκα Ευθυμία
Πατσιαλής Γιώργος