Ο φωτογράφος Νίκος Βαβδινούδης, που πριν λίγα χρόνια μας είχε χαρίσει την υπέροχη σειρά εικόνων “Πρόσωπα και Προσωπεία” εστιάζοντας στην παρουσία των Κωδωνοφόρων, τώρα
επικεντρώνεται σε ένα άλλο κομμάτι της λαϊκής παράδοσης, με ένα φωτογραφικό project που διεισδύει στα άδυτα ενός ελληνικού καφενείου.
Μπαίνοντας στο καφενείο των γονιών του, που λειτουργεί στα Σανά Χαλκιδικής από το 1972, το οποίο αποτελεί και έτος γέννησης του φωτογράφου, δημιουργεί ένα δικό του “επετειακό” αφιέρωμα στα πρόσωπα που από το ξεκίνημά του περνούν τις ώρες τους ανάμεσα στους τοίχους του καφενείου.
Το project παρουσιάζει πορτραίτα των ιδιοκτητών του καφενείου –και γονιών του φωτογράφου– και των θαμώνων που συχνάζουν από το 1972 μέχρι και σήμερα… Σε κάθε φωτογραφία αναφέρεται το όνομα του φωτογραφιζόμενου, ημερομηνία γέννησης, επάγγελμα (σε κάποιες περιπτώσεις) και μία πρόταση για το τι σημαίνει το καφενείο για αυτόν.
Όπως σημείωσε ο φωτογράφος: “Το καφενείο, αναπόσπαστο κοινωνικό κύτταρο της Ελλάδας, είτε σε αστικές, είτε σε επαρχιακές δομές, διατηρεί ακόμα την δυναμική του μέσα στο διαδυκτιακό σύμπαν του παρόντος. 1972-2017, 45 χρόνια, ασφαλές χρονικό διάστημα για αποτίμηση, για μένα που γεννήθηκα τότε, για το καφενείο που άνοιξε την ίδια χρονιά.
Οι άνθρωποι, Γάκης και Μαρίκα, γονείς μου, οι ιδιοκτήτες του καφενείου, μαζί με τους θαμώνες του, σχέση διαδραστική πριν ακόμα γίνει δόκιμος ο συγκεκριμένος όρος.
Ζήτησα από τον κάθε φωτογραφιζόμενο μια φράση, για την θέση του καφενείου στην σκέψη του. Απέφυγα τον εσωτερικό χώρο για την φωτογράφηση, ο εξωτερικός πέτρινος τοίχος, υπάρχει αναλλοίωτος από την πρώτη μέρα της λειτουργίας του καφενείου, αποτέλεσε την βάση, τον λίθο της αφήγησης. Η τυπολογία ολοκληρώθηκε με την χρήση του λευκού φόντου, το κάθε πορτραίτο ακέραιο.
Στις φωτογραφίες που προέκυψαν, δεν υπάρχει κανένας εννοιολογικός λαβύρινθος αλλά ούτε και νοσταλγικό πρόσημο. Τα πρόσωπα και οι λέξεις τους, αυτά θα περιγράψουν το καφενείο, πιθανόν να απαντήσουν σε ερωτήματα για την πορεία μου ως άνθρωπος και φωτογράφος.”
Γνωρίστε τα πρόσωπα:
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ