κατάταξης των βιβλιοθηκών μελών του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών, που έλαβαν μέρος στην Καλοκαιρινή Εκστρατεία και υλοποίησαν δράσεις από τις 15 Ιουνίου μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου 2016.
Όπως τονίζει σχετικά, ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης: «Παιδεία και Πολιτισμός
αποτελούν για μας, πρώτες
προτεραιότητες. Το πρόγραμμα, που συντονισμένα
υλοποιήθηκε αποδεικνύει ότι μία βιβλιοθήκη μπορεί με τη δημιουργικότητα των
παιδιών, την συνδρομή και τις πολύτιμες
υπηρεσίες των ακούραστων εθελοντών, να επιτελέσει έναν πολυδιάστατο ρόλο.
Συγχαρητήρια σε όλους για τη διάκριση και καλή συνέχεια».
Από την πλευρά της, η δημοτική σύμβουλος και μέλος του Δ.Σ.
του Οργανισμού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Πρόνοιας του Δήμου
Κατερίνης, Ροδή Ελευθεριάδου –
Μελετλίδου επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Γνώση,
Δημιουργικότητα Φαντασία. Τρεις λέξεις που περιγράφουν όλο αυτό το όμορφο
ταξίδι. Συνοδοιπόρους μας είχαμε τα παιδιά, τους γονείς και τους εθελοντές μας.
Η υποστήριξή τους ήταν καθοριστική. Τη
διάκρισή της αυτή, η βιβλιοθήκη μας, μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως μέτρο
αυτοβελτίωσης, εμπλουτισμού και προαγωγής των υπηρεσιών, που παρέχονται στα
παιδιά».
Γενικότερα,
η κατάταξη των βιβλιοθηκών προέκυψε από τα στοιχεία που αντλήθηκαν από τα
προγράμματα και τα ερωτηματολόγια, τα οποία συμπληρώθηκαν κατά τη διάρκεια, αλλά
και στο τέλος της εκστρατείας, από το προσωπικό των βιβλιοθηκών.
Ειδικότερα, η αξιολογική κατάταξη στηρίχτηκε σε ένα σύστημα
βαθμών, που εφαρμόστηκε σε μετρήσιμες επιδόσεις της κάθε βιβλιοθήκης. Με
το σύστημα αξιολόγησης, που εφαρμόστηκε οι βιβλιοθήκες κατανέμονται σε χρυσές,
αργυρές και χάλκινες ανάλογα με τους βαθμούς, που συγκέντρωσαν.
Τα κριτήρια βάσει των οποίων
κατατάχθηκαν οι βιβλιοθήκες είναι τα εξής:
1. Ο αριθμός των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν
2. Το ποσοστό των εργαστηρίων που σχεδιάστηκε και
υλοποιήθηκε από το μόνιμο προσωπικό των βιβλιοθηκών
3. Υλοποίηση των
τριών εργαστηρίων (κίνησης, αρχιτεκτονικής, αισθήσεων) που διδάχτηκαν στο
σεμινάριο και των τελετών έναρξης και λήξης.
4. Το ποσοστό εξασφάλισης των 105 προτεινόμενων για
την Κ.Ε. βιβλίων.
5. Προμήθεια αναλωσίμων για την υλοποίηση των
εργαστηρίων.
6. Συνεργασία με τοπικούς φορείς για την
πραγματοποίηση συγκεκριμένων εργαστηρίων.
7. Παρουσία στο facebook, τόσο με κοινοποιήσεις ή
αναρτήσεις σχετικά με την καλοκαιρινή εκστρατεία, όσο και συμμετοχή στο
διαδικτυακό παιχνίδι «γίνε εξερευνητής του κόσμου».