Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2016

Ανοίγουν αύριο Δευτέρα 12/9 τα σχολεία - Συμβουλές του ΚΕΠΚΑ σε γονείς και μαθητές

Ανοίγουν αύριο Δευτέρα 12/9 τα σχολεία, με τους μαθητές να επιστρέφουν στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.

Μάλιστα, τα σχολεία θα ανοίξουν με απεργία, αφού την ερχόμενη Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου, έχει προκηρυχθεί 24ωρη απεργία από τη ΔΟΕ.
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, αν και παραδέχθηκε ότι με τις προσλήψεις αναπληρωτών που έγιναν, φαίνεται, ότι σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται τα λειτουργικά κενά, τόνισε ωστόσο, ότι το μεγάλο ποσοστό κάλυψης οφείλεται στα "τεχνάσματα" του υπουργείου για μείωση των διδακτικών ωρών και άρα λιγότερα κενά συνολικά και λιγότερες προσλήψεις. «Τα κενά καλύφθηκαν για το σχολείο Φίλη, όχι για το σχολείο που θέλουμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κικινής και προσθεσε: «Με τις ρυθμίσεις του υπουργείου η παιδεία επιστρέφει στη δεκαετία του '80 και ακόμα και πιο πίσω». Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα έχουν χαθεί 60 ώρες την εβδομάδα σε κάθε σχολείο, κάτι που συνεπάγεται 3.500 λιγότερους εκπαιδευτικούς στην πρωτοβάθμια.
Χρήσιμες συμβουλές σε μαθητές και γονείς για την αγορά των σχολικών ειδών, δίνει με ανακοίνωσή του το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), τονίζοντας μάλιστα, ότι με τη σωστή έρευνα αγοράς, η προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού μπορεί να είναι διασκεδαστική και οικονομικά ωφέλιμη.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι γονείς και μαθητές δεν θα παρασυρθούν και σε περιττές αγορές λόγω της πληθώρας των ειδών που προωθούνται στην αγορά, αλλά τουλάχιστον με ένα σωστό προγραμματισμό, θα περιοριστούν στο ελάχιστο.
Στην ανακοίνωσή του, το ΚΕΠΚΑ επισημαίνει ότι «δεν είναι λίγες οι εταιρίες, οι οποίες προσπαθούν να παρασύρουν τα παιδιά στον υπερκαταναλωτισμό, λανσάροντας πρωτότυπα σχολικά είδη. Σε πολλές περιπτώσεις βέβαια αυτά τα σχολικά είδη δεν είναι απολύτως απαραίτητα στα παιδιά».
Υπογραμμίζεται δε ότι «κοινή διαπίστωση αποτελεί ότι οι διαφορές τιμών, ανάμεσα στα απλά σχολικά και στα σχολικά, που είναι "της μόδας", είναι, πολλές φορές, αδικαιολόγητα μεγάλες» και τονίζεται ότι «οι τιμές προϊόντων "διακοσμημένων" με σούπερ-ήρωες και καινοτόμα σχέδια, είναι ιδιαίτερα υψηλές».
Η αγορά σχολικών ειδών μπορεί να είναι μια εμπειρία συμμετοχής και μάθησης, τόσο για το γονέα, όσο και για το μαθητή, επισημαίνει το ΚΕΠΚΑ στην ανακοίνωσή του και προσθέτει: «Είναι μια ευκαιρία να περάσουν μαζί ένα όμορφο απόγευμα και να μάθουν με ποιο τρόπο να κάνουν χρήσιμες και ευχάριστες αγορές».
- Πρέπει, να συζητήσουμε, με το παιδί μας, να του εξηγήσουμε και να του δώσουμε να καταλάβει τις παγίδες των διαφημίσεων, για τα σχολικά είδη καθώς και τους τρόπους, που διάφορες εταιρείες μας οδηγούν, στην υπερκατανάλωση. Είναι πολύ βασικό να καταλάβει το παιδί ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά, ανάμεσα στο τι πραγματικά χρειάζεται, για το σχολείο και στο τι νομίζει ότι χρειάζεται. Πρέπει να καταλάβει ότι η "ομορφιά" των σχολικών ειδών δεν είναι, απαραίτητα, συνδεδεμένη, με τη μόδα της εποχής, αλλά, σίγουρα, επιβαρύνει το πορτοφόλι της οικογένειας. Αυτή η χρονική περίοδος μας προσφέρει μια, από τις καλύτερες ευκαιρίες, να εξηγήσουμε, στο παιδί μας, τα σωστά καταναλωτικά πρότυπα και τη στάση ζωής, που πρέπει να έχει, απέναντι στην κατανάλωση.
- Όταν βεβαιωθούμε ότι το παιδί μας κατάλαβε τους κινδύνους, ετοιμάζουμε έναν κατάλογο με τα είδη που θεωρούμε απαραίτητα. Στη διαδικασία αυτή, το παιδί μας πρέπει να συμμετέχει. Αν πιστεύει ότι συναποφάσισε, μαζί μας, για τα σχολικά του είδη, θα αποφύγουμε τριβές, όταν θα κάνουμε τις αγορές μας.
- Είναι φυσικό, έστω και μετά από όλα αυτά, το παιδί μας, κάποιες στιγμές, να παρασυρθεί, από την ποικιλία της αγοράς και να μας ζητήσει να αγοράσουμε κάποια πράγματα, τα οποία δεν είχαμε συμπεριλάβει, στον κατάλογο. Αν θεωρούμε ότι είναι περιττά, πρέπει να αρνηθούμε, έστω και αν στεναχωρήσουμε το μικρό μας καταναλωτή.
- Μελετούμε, με προσοχή, τη σήμανση των σχολικών ειδών. Δεν πρέπει να παρασυρθούμε από τα χρώματα και τα σχέδια των σχολικών ειδών. Δεν πρέπει να υποχωρήσουμε, στην πίεση του παιδιού μας, να του κάνουμε το χατίρι.
- Πρέπει να εξηγήσουμε στο παιδί μας, ότι τα σχολικά είδη είναι εργαλείο μάθησης και όχι μέσο επίδειξης.
- Τηρούμε, αυστηρά, τον κατάλογο που μας συστήνει το σχολείο. Η έρευνα αγοράς και η σύγκριση τιμών για το ίδιο είδος είναι απαραίτητη. Όπως προκύπτει από έρευνες του ΚΕΠΚΑ, οι αποκλίσεις τιμών από κατάστημα σε κατάστημα, είναι σημαντικές.
- Σε κάποια προϊόντα, όπως μολύβια, στυλό, γόμες, κ.α., είναι, πολλές φορές, πιο οικονομικό να αγοράζουμε συσκευασίες πουπεριέχουν παραπάνω από ένα τεμάχιο, αρκεί να είμαστε σίγουροι ότι θα τα χρησιμοποιήσουμε.
- Δεν πρέπει να αγοράζουμε σχολικά είδη που μοιάζουν με τρόφιμα. Τέτοια προϊόντα δεν θα έπρεπε να κυκλοφορούν στην αγορά. Επειδή όμως συχνά, «ξεφεύγουν» από τους ελέγχους της Πολιτείας, ας «έχουμε και εμείς το νου μας».
- Δεν πρέπει να αγοράζουμε σχολικά είδη που μυρίζουν σαν τρόφιμα (σβύστρες κ.λπ.) Οι μυρωδιές προέρχονται από χημικές αρωματικές ουσίες, που ίσως αποδειχθούν, αργότερα, ακατάλληλες. Η μυρωδιά όμως, παρασύρει τα παιδιά, να τα βάλουν στο στόμα.
- Η ασφάλεια των σχολικών ειδών πρέπει να είναι το κυρίαρχο κριτήριο, για την αγορά τους. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι τα σχολικά που μοιάζουν με παιχνίδια, δεν πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας με τα παιχνίδια. Έτσι, στυλό που ανάβουν, μολύβια με μικρά διακοσμητικά αυτοκόλλητα, σβύστρες που μυρίζουν σαν φρούτα, μπορεί να αποδειχτούν επικίνδυνα είδη για την υγεία, ακόμα και τη ζωή των παιδιών μας.
- Τα παιδιά δεν πρέπει να φορτώνονται με σχολικά είδη που ζυγίζουν πάνω από το 1/10 του βάρους τους.
www.dikaiologitika.gr