Δευτέρα 9 Μαΐου 2016

Έκθεση για Παραδοσιακά παιχνίδια στη Θεσσαλονίκη για...καλό σκοπό!

 Μια έκθεση γεμάτη επαίνους και ευμενή σχόλια που τιμά την Σύρο.
Επέστρεψα από την Θεσσαλονίκη μετά από την δεκαήμερο
έκθεση που πραγματικά θα μου μείνει χαραγμένη βαθιά στην καρδιά μου.
Στις 11–20 Απριλίου 2016 πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη έκθεση παραδοσιακών παιχνιδιών που πραγματικά στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία και ευμενή σχόλια . Η έκθεση έγινε με την ευθύνη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου - Κορδελιού και με την στήριξη της ένωσης γονέων και κηδεμόνων των σχολείων του Δήμου Ευόσμου-Ελευθερίου Κορδελιού και υπό την αιγίδα του Δήμου Ευόσμου-Ελευθερίου Κορδελιού- Αντιδημαρχία παιδείας. Ήδη μια εβδομάδα πριν την έναρξη της έκθεσης είχαν κλειστεί οι ώρες επίσκεψης. Έντονο των ενδιαφέρον για να μπορέσουν να την δουν, αλλά δυστυχώς οι δέκα ημέρες δεν αρκούσαν για να μπορούν να εξυπηρετηθούν όλα τα σχολεία. Για να μπορέσουν να δουν την έκθεση περισσότεροι μαθητές ερχόντουσαν δύο δύο τάξεις των σαράντα και πενήντα μαθητών.  Από επιμονή γυμναστού που επισκέφθηκε την έκθεση και ενθουσιάστηκε επέμενε να έρθουν έστω και στο τέλος του ωραρίου για να παρακολουθήσουν την έκθεση οι μαθητές του. Τελικά ήρθαν 150 μαθητές. Το σύνολο των μαθητών που πέρασε από την έκθεση ήταν 1456 άτομα. Στις 20 Απριλίου η έκθεση μεταφέρθηκε  στο 1ο Δημοτικό σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού μετά από πρόσκληση της Διευθύντριας του σχολείου.  Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και πολύ καλά σχόλια από τους δασκάλους , καθηγητές και μαθητές. Προσκλήσεις πολλές για να γίνει και πάλι η έκθεση  από Συλλόγους πολιτιστικούς , από σχολεία, ακόμα  και από την Κατερίνη και Κοζάνη. Την πρώτη ημέρα επισκέφθηκε την έκθεση ο κ. Τσιώνας δάσκαλος από την Κοζάνη, αλλά και δάσκαλος χορού που έχει και αυτός μόνιμη έκθεση παιχνιδιών στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης και με κάλεσε να συμμετέχω τον Ιούλιο στο 2ο Φεστιβάλ παραδοσιακών παιχνιδιών στην Κοζάνη. Λόγω του ενδιαφέροντος του κόσμου για να δουν την έκθεση την λειτουργήσαμε και Σαββατοκύριακο. Με επισκέφθηκαν αρκετοί Σύλλογοι Μικρασιατών , Ποντίων , Σαρακατσάνων και μου ζήτησαν συνεργασία με ανταλλαγή χορευτικών με το Άρωμα Παράδοσης. Ένας καθηγητής του ΕΠΑΛ που εκεί γίνονταν η έκθεση , έμαθε ότι είναι από την Σύρο η έκθεση και ήρθε να με γνωρίσει για να μου πει ότι είχε γνωρίσει στην Φιλοξένια πριν είκοσι χρόνια περίπου ένα πολύ καλό δάσκαλο χορού και ήθελε να μάθει νέα του. Τελικά ο δάσκαλος αυτός ήμουν εγώ , αλλά ντυμένος τότε νησιώτης δεν με αναγνώρισε , όταν του είπα το όνομά μου το θυμήθηκε. Πολύ συγκινητική στιγμή να σε θυμούνται και να σε αναζητούν μετά από τόσα χρόνια και άλλοι που έχουν βοηθηθεί από μένα ηθικά , οικονομικά να κάνουν ότι δεν σε ξέρουν . Να πω ότι στην είσοδο του χώρου της έκθεσης είχα διαφημιστικό υλικό για την Σύρο , Λουκούμια και DVD.Πάντα όπου πηγαίνω θέλω να διαφημίζω τον νησί μου ,την Σύρο. Πολύ συγκινητικό να με επισκεφθούν παλιοί μου μαθητές που είχα στο χορό όπως ο Σταύρος Βαλαχής ο οποίος με συγκίνησε με τα κολακευτικά του λόγια στο πρόσωπό μου λέγοντας ότι για μένα ήσουν Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ , εσύ ήσουν η αφορμή που στην Μυτιλήνη ασχολήθηκε ο Σύλλογός μας με την Μικρά Ασία. Με επισκέφθηκαν και άλλοι μαθητές μου στο χορό που είναι τώρα δάσκαλοι σε Δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης. Το συγκινητικό είναι ότι δασκάλα που είχα για ένα χρόνο μαθήτρια χορού στην Σύρο η Έφη Σαβαϊδου κατέβηκε από την Κατερίνη για να με δει. Η  έκθεση είχε μια τυπική είσοδο ένα ευρώ για να βοηθήσουν ένα εικοσάχρονο παιδί  του Δήμου Ευόσμου- Ελευθερίου Κορδελιού που κτύπησε και είναι τώρα σε αναπηρικό καροτσάκι με αναπηρία 80%.Την Κυριακή επισκέφθηκαν την έκθεση το παιδί μαζί με τους στενούς του συγγενείς. Η ζεστή αγκαλιά της Μάνας και του Πατέρα για αυτή την προσπάθειά μου να έρθω από την Σύρο να κάνω αφιλοκερδώς την έκθεση , αλλά και να τους βοηθήσουμε οικονομικά, ήταν για μένα η μεγαλύτερη ηθική  αμοιβή. Συγκινητικό επίσης ήταν όταν μαθητές Δημοτικού ήθελαν να δώσουν παραπάνω από το ένα ευρώ που ήταν η είσοδος για να βοηθήσουν τον Θανάση. Στην είσοδο της έκθεσης υπήρχε ένα βιβλίο εντυπώσεων, ήταν πολύ κολακευτικά  αυτά που έγραψαν .  Να πούμε ότι η έκθεση προοριζόταν να γίνει και πέντε ημέρες στο Εθνολογικό- Λαογραφικό Μουσείο Μακεδονίας αλλά για άγνωστους λόγους παραιτήθηκε η πρόεδρος κ. Βιλδιρίδη που ήταν θετική στην έκθεση αυτή. Μέσα από την καρδιά μου θα ήθελα να ευχαριστήσω την Μαριέλλα Δάσκου , παλιά μου μαθήτρια και κουμπάρα μου για αυτή την πρωτοβουλία να οργανώσει άψογα αυτή την έκθεση. Πολλές ευχαριστίες στο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου  γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου Κορδελιού που ήταν δική τους πρωτοβουλία. Να ευχαριστήσω και τους συνδιοργανωτές αυτής της έκθεσης, τον Δήμο Ευόσμου – Ελευθερίου Κορδελιού και ιδιαίτερα την Αντιδημαρχία παιδείας. Ένα ευχαριστώ στην ένωση γονέων και κηδεμόνων όλων των σχολείων του Δήμου Ευόσμου – Ελευθερίου Κορδελιού για την στήριξη της έκθεσης αυτής. Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στους, Σούλα Γκέγκα ,  Άννα Μπαλάσκα , Δημήτρη Παπαϊωάννου και Αγγελική Ζαννίκου που ήταν όλες τις ημέρες κοντά μου στηρίζοντας την έκθεση αυτή.
Θερμές ευχαριστίες στην ΕΡΤ 3 και στο κανάλι 4  Ε (που είναι της εκκλησίας) που πρόβαλαν τηλεοπτικά την έκθεση. Σε ευχαριστώ Ηλιάνα που ήσουν κοντά μας με την ΕΡΤ 3 να προβάλεις αυτή την προσπάθεια που είχε και φιλανθρωπικό σκοπό.
Ένα ευχαριστώ και στον Φύλακα ΕΠΑΛ  Ευόσμου τον Γιάννη που με τον τρόπο του μας βοήθησε και αυτός.
Τέλος θέλω να ευχαριστήσω την Μεταφορική Σύρου ΠΑΓΙΔΑΣ EXPRESS  για την δωρεάν μεταφορά των παιχνιδιών από Σύρο –Αθήνα –Σύρο συμβάλλοντας και ο κ. Παγίδας στον φιλανθρωπικό αυτό σκοπό .
Επέστρεψα στην Σύρο γεμάτη η καρδιά μου από ευχαριστίες , συγκινητικά και κολακευτικά λόγια για το πρόσωπό μου.
Επέστρεψα στην Σύρο με μια ικανοποίηση ότι αυτή η έρευνα μου πάνω στα παιχνίδια δεν πήγε χαμένη.
Επέστρεψα στην Σύρο συγκινημένος γιατί παλιοί μαθητές μου ήρθαν να με δουν  διαπιστώνοντας έτσι ότι έχω πολλούς φίλους που δεν με ξεχνάνε και εκτιμάνε το έργο μου.
Επέστρεψα στην Σύρο με ένα τεράστιο παραδοσιακό καλάθι γεμάτο καλές αναμνήσεις , αγάπη , εκτίμηση , ευχαριστίες και νέους φίλους.
Επέστρεψα στην Σύρο με μια ψυχική ικανοποίηση ότι αυτή η έκθεση είχε και φιλανθρωπικό σκοπό .Εύχομαι Θανάση την επόμενη φορά που θα επισκεφθώ την Θεσσαλονίκη να είσαι καλά και να παίξουμε μαζί τις Μπουκλιέδες  , το Πατίνι  την Σβούρα, το Τσέρκι και ότι άλλο σε εντυπωσίασε από αυτά που είδες.

                Νίκος Σολάρης
     Υπεύθυνος Χοροδιδάσκαλος
Στο παραδοσιακό Εργαστήρι Σύρου     
         ‘’Άρωμα Παράδοσης’’
Ακολουθούν φωτογραφίες