Άμεση ήταν η αντίδραση της ΕΝ.ΒΕ.Θ (Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης) στις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αύξηση φόρων στα καύσιμα και συγκεκριμένα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ). Την Παρασκευή το βράδυ, ο
υπουργός Οικονομικών, κ. Ευκλ. Τσακαλώτος, και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Χουλιαράκης, είχαν σύσκεψη με τους επικεφαλής των θεσμών για το ζήτημα της κάλυψης δημοσιονομικού κενού μέσα από την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ).Θέμης Κιουρτζής (Αντιπρόεδρος ΕΝ.ΒΕ.Θ): Διαχρονικά οι αυξήσεις τιμών φέρνουν λιγότερα φορολογικά έσοδα
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ κ.Θέμης Κιουρτζής μιλώντας στο enveth.gr ανέφερε:
«H εκ νέου συζήτηση για αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα εντάσσεται στη συνεχιζόμενη υπέρμετρη υπερφορολήγηση από πλευράς πολιτείας προϊόντων και υπηρεσιών στη χώρα. Η αύξηση όμως της τιμής των καυσίμων δεν είναι μονοσήμαντη όπως ενδεχομένως των άλλων προϊόντων δεδομένου ότι επηρεάζει τις τιμές και τις αξίες όλων των άλλων προϊόντων και υπηρεσιών αφού η συντριπτική πλειοψηφία αυτών διακινούνται οδικώς. Ήδη υπάρχει εν αναμονή αύξηση όλων των τιμών προϊόντων και υπηρεσιών από την άφρονα υπερφορολόγηση των επαγγελματιών όλων των κλάδων.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνούμε οτι και για την λειτουργία των εγκαταστάσεων τους παρα πολλές επιχειρήσεις και επαγγελματίες χρησιμοποιούν υγρά και αέρια καύσιμα. Η συζήτηση της αύξησης του Ε.Φ.Κ των καυσίμων ξεκίνησε όταν οι διεθνείς τιμές ήταν πάρα πολύ χαμηλές νομίζοντας κάποιοι οτι θα παραμείνουν έτσι ξεχνώντας οτι οι διεθνείς τιμές επηρεάζονται χρηματιστηριακά και δεν είναι δυνατόν να παραμένουν τόσο χαμηλές όταν μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν και κάτω από τα κόστη παραγωγής. Διαχρονικά έχει αποδειχθεί οτι στις περισσότερες των περιπτώσεων οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων επέφεραν λιγότερα φορολογικά έσοδα αφού το ποσοστό μείωσης των καταναλώσεων υπερκέρασε την αύξηση της φορολογίας. Εν κατακλείδι ώς επαγγελματίες του κλάδου και περισσότερο γνώστες από τους πιθανολογούμενους σωτήρες αντιδρούμε σε ακόμη μία αύξηση των τιμών των καυσίμων θεωρώντας οτι θα καταφέρει θανάσιμο πλήγμα στους επαγγελματίες του κλάδου. Θέλουμε να θυμίσουμε οτι στο κλάδο απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι και με τη συνεχιζόμενη δίωξη του κλάδου είναι πλέον ορατή η λειτουργία αυτοεξυπηρετούμενων (self service) πρατηρίων με τα αυτονόητα αποτελέσματα.»