Πολιτικού Κινήματος Αντιμνημονιακοί Πολίτες Ευρωβουλευτής Καθηγητής Νότης Μαριάς.
Όπως αναφέρει στην
Ερώτησή του ο Έλληνας Ευρωβουλευτής τον Σεπτέμβριο 2003 αποφασίστηκε η
κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ως δημόσιο έργο με συγχρηματοδότηση της
Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ στις 07/04/2006 υπογράφθηκε η σύμβαση με
την ανάδοχο κοινοπραξία και στα τέλη Ιουνίου 2006 ξεκίνησε η κατασκευή του
έργου.
Επίσης, τον Ιούνιο του
2013 υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς
την Καλαμαριά με άλλη ανάδοχο εταιρεία,. έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.-
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία - Θράκη» και δανειοδοτείται από την
Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στην Ερώτησή του ο Νότης
Μαριάς επισημαίνει ότι για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό
Θεσσαλονίκης έχουν επίσης εξασφαλιστεί 550 εκ. € από την ΕΤΕπ, ως εγκεκριμένο
δάνειο με ευνοϊκούς όρους και 250 εκ. € από το Γ’ ΚΠΣ.
Πλην όμως, συνεχίζει ο
Νότης Μαριάς “αν και έχει παρέλθει το 90% του χρόνου υλοποίησης του
έργου εντούτοις παρουσιάζονται τεράστιες καθυστερήσεις καθώς έχει κατασκευαστεί
μόνο το 23% του έργου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει και σχετική έρευνα εκ μέρους
του Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης”.
Για τους λόγους αυτούς ο
Έλληνας Ευρωβουλευτής ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής του Μετρό
Θεσσαλονίκης και αν ναι έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους
υπευθύνους;
2) Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της
κατασκευής του έργου που κυρίως χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε;