Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

580 Εκατ. Ευρώ για Έργα Υποδομής Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον αποστολέα του μηνύματος.... Το blog του Μηχανικού
Τη διάθεση 580 εκατ. ευρώ μέσω του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) στη χώρα μας για υποδομές μεταφορών
ανακοίνωσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι πόροι θα κατευθυνθούν κατά κύριο λόγο σε σιδηροδρομικά και οδικά έργα, ιδίως όσα έχουν διασυνοριακό χαρακτήρα. To CEF συγχρηματοδοτεί έως το 50% για μελέτες και ευφυή συστήματα μεταφορών, έως το 40% για διασυνοριακά έργα και έως το 10% για οδικά έργα.


Το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility - CEF) είναι ένα κοινοτικό χρηματοδοτικό πρόγραμμα που αφορά στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών. Χθες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την πρόσκληση υποβολής προτάσεων στον τομέα των μεταφορών, η οποία θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο.

Οπως ανέφερε χθες ο κ. Αλέξης Σωτηρίου, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το χρηματοδοτικό πρόγραμμα CEF για την περίοδο 2014-2020 θα διαθέσει συνολικά 26,2 δισ. ευρώ: 14,9 εκατ. ευρώ για όλα τα κράτη της Ε.Ε. και 11,3 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις επιλέξιμες χώρες του Ταμείου Συνοχής. Ανάμεσα στις τελευταίες είναι και η Ελλάδα, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να λάβει ένα μερίδιο 580 εκατ. ευρώ (ή και περισσότερο) αν υπάρξουν ώριμες προς υποβολή προτάσεις. «Το 80%-85% των πόρων θα κατευθυνθεί στα συστήματα μεταφορών, στους οδικούς και βασικούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους και στα σημαντικά διασυνοριακά τμήματα, ενώ το υπόλοιπο σε άλλα έργα», ανέφερε ο κ. Σωτηρίου.

«Το CEF είναι συμπληρωματικό του νέου ΕΣΠΑ. Τα έργα που θα κατευθυνθούν σε αυτό πρέπει να είναι ώριμα, ώστε να μη διακυβευθούν οι πόροι», συμπλήρωσε χθες ο κ. Γιώργος Λογοθέτης, προϊστάμενος της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού της εφαρμογής των επιχειρησιακών προγραμμάτων στο υπουργείο Ανάπτυξης. Ως παραδείγματα έργων που θα προταθούν για χρηματοδότηση από το CEF ανέφερε τα σιδηροδρομικά τμήματα Τιθορέας - Λιανοκλαδίου - Δομοκού (που είναι ήδη «συμβασιοποιημένο») και Ροδοδάφνης - Ρίου (έχει συμβασιοποιηθεί η πρώτη φάση). Γενικώς προτιμώμενα για το CEF είναι έργα που σχετίζονται με την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου, τους άξονες που συνδέουν την ενδοχώρα με τα σύνορα και τα λιμάνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, το κόστος για την αντιμετώπιση της ζήτησης στον τομέα των μεταφορών στην Ε.Ε. έως το 2030 εκτιμάται στο 1,5 τρισ. ευρώ. Η ολοκλήρωση των μεταφορικών υποδομών (δρόμοι, σιδηρόδρομοι, αεροδρόμια, λιμάνια) υπολογίζεται ότι χρειάζεται περίπου 550 δισ. ευρώ έως το 2020.

http://52275f943fb93.mailerlite.com/