Δύσκολη αναμένεται να είναι η επόμενη επταετία για τον χώρο των κατασκευών αφού οι περιορισμένοι πόροι του νέου ΕΣΠΑ δεν επιτρέπουν μεγάλα έργα, παρά μόνο μικρές
παρεμβάσεις και ολοκλήρωση όσων δεν ολοκληρώθηκαν από το προηγούμενο κοινοτικό πακέτο.
Για τα επόμενα επτά χρόνια, η χώρα μας θα λάβει μόλις το ποσό των 3,7 δισ. ευρώ από την Ε.Ε. και με αυτά θα πρέπει να υλοποιήσει έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να χρηματοδοτήσει οδικά και κυρίως σιδηροδρομικά έργα για την συμπλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου, λιμενικά έργα, αεροδρόμια, έργα διαχείρισης αποβλήτων και υποδομές για την προστασία του περιβάλλοντος και την εναρμόνιση της χώρας μας με το κοινοτικό δίκαιο.
Πρόκειται για έργα με μεγάλους προϋπολογισμούς που είναι σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθούν με αυτούς τους πόρους.
Επιπλέον, οι κοινοτικοί πόροι δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν κανένα έργο στο 100% για αυτό και θα απαιτηθούν τουλάχιστον άλλα τόσα χρήματα από εθνικούς πόρους, οι οποίοι δεν υπάρχουν και θα πρέπει να αναζητούν λύσεις δανειοδότησης από την ΕΤΕπ.
Ακόμα, το συνολικό διαθέσιμο για το νέο ΕΣΠΑ μειώνεται αφού υπάρχουν αρκετά έργα γέφυρες που ξεκίνησαν από το προηγούμενο πακέτο άλλα δεν ολοκληρώθηκαν.
Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι ούτε ιδιωτικά κονδύλια υπάρχουν ώστε να πέσουν σε συμβάσεις παραχώρησης και να υπάρξει ρευστότητα στην αγορά αφού οι τράπεζες δεν επιθυμούν να δανειοδοτήσουν υποδομές και οι κατασκευαστικές δεν μπορούν να «χτυπήσουν» έργα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τρεις νέες συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή οι ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας και ο άξονας Ελευσίνα-Υλίκη έχουν πάρει τέσσερις παρατάσεις αφού κανείς δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον.
Όλα αυτά διαιωνίζουν την κατάσταση ύφεσης στον κλάδο, προκαλώντας δεκάδες χιλιάδες απώλειες θέσεων εργασίας ενώ δεν φαίνεται κανένα φως στον ορίζοντα.