Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Εξιχνιάστηκαν δύο (2) περιπτώσεις απάτης σε βάρος αυτοκινητιστών στον Πολύγυρο Χαλκιδικής. Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος ενός 64χρονου ημεδαπού, για απάτη

Ο ανωτέρω απέσπασε από τους δύο αυτοκινητιστές συνολικά το χρηματικό ποσό των 3.600 Ευρώ
Εξιχνιάστηκαν, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Πολυγύρου, δύο (2) περιπτώσεις απάτης σε βάρος αυτοκινητιστών, που έλαβαν χώρα την 18.02.2014 στον
Πολύγυρο Χαλκιδικής.
Κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών και στοιχείων σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος ενός 64χρονου ημεδαπού, για απάτη.
Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε με την καταγγελία δύο ημεδαπών ηλικίας 52 και 55 ετών (αυτοκινητιστών), σύμφωνα με την οποία ο 64χρονος ισχυριζόμενος ότι είναι πρέσβης, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, τους έπεισε ψευδώς ότι θα αναλάμβαναν την μεταφορά έξι διπλωματών κατά τη διάρκεια τρίμηνης περιοδείας τους στην Χαλκιδική, έναντι ημερήσιας αποζημίωσης . Ακολούθως, τους έπεισε να καταθέσουν σε τραπεζικό λογαριασμό το χρηματικό ποσό των 1.800 ευρώ έκαστος, ως εγγύηση για τη μελλοντική τους συνεργασία.
Προανάκριση διενεργείται από το Τμήμα Ασφαλείας Πολυγύρου.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του 64χρονου, θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκιδικής, ενώ η αστυνομική έρευνα συνεχίζεται για την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.
Με αφορμή τα προηγούμενα περιστατικά εξαπάτησης πολιτών, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Περιφέρειας της Κεντρικής Μακεδονίας κρίνει σκόπιμο να επιστήσει την προσοχή στους πολίτες ώστε να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις επικοινωνία τους μέσω τηλέφωνου με άγνωστα άτομα και ιδιαίτερα όταν αυτές αφορούν στην καταβολή χρηματικών ποσών με οποιοδήποτε πρόσχημα - τέχνασμα και επιπλέον συνιστά :
  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
  • Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
  • Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
  • Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας
Περισσότερες συμβουλές στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας: www.hellenicpolice.gr