Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΝΣΤΟΛΩΝ)

ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΚΥΡΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΝΣΤΟΛΩΝ)

Α) των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας κατ τον
Συντονιστικού Συμβουλίου των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωμάτων (Ε: 204/13)
Β) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας» (Ε: 257/13)
Γ) της «1Ιανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων» (Ε:214/13)
Δ) της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» και λοιπών αιτούντων (Ε: 199/13) και
Ε) της  Ενώσεως Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής» και λοιπών αιτούντων (Ε: 196113)
                                                              
κατά
                                            
τον Υπουργού Οικονομικών
 
1.       Με τις υπό κρίση αιτήσεις, οι αιτούσες συνδικαλιστικές οργανώσεις και φυσικά πρόσωπα, στελέχη του Λιμενικού Σώματος και των Ενόπλων Δυνάμεων ζητούν την ακύρωση της οικ2834080022/14.112812 αποφάσεως του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β’ 3017/.14. 12012), καθ’ o μέρος δι’ αυτής καθορίσθηκε ο χρόνος και o τρόπος επιστροφής των ποσών που προέκυψαν από την αναδρομική μείωση των αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών , αστυνομικών και λιμενικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των περιπτώσεων 31 — 33 της υποπαραγράφου .ΓΙ της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/20/2 (Α 222).
 
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΒΑΣΙΜΟΥ
Τα ζητήματα τα οποία ανακύπτουν ανάγονται στο βάσιμο των υπό κρίση αιτήσεων, αντιστοιχούν δε στους προβαλλομένους λόγους ακυρώσεως, με τους οποίους οι αιτούντες υποστηρίζουν, ειδικότερα, τα εξής:
(Ι) . Οι διατάξεις των πεμιπτ. 31 -33 της υποπαρ. Γ1 της παραγρ. Γ ταυ άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες επήλθαν πρόσθετες μειώσεις των αποδοχών των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, πλέον αυτών που είχαν επιβληθεί με τους νόμους 3833/2010 και 3845/2010, αντίκεινται στις διατάξεις τον άρθρον 1 του Πρώτον Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. Κατά τους ειδικότερους ισχυρισμούς των αιτούντων, με τις νέες ρυθμίσεις, οι οποίες δεν δικαιολογούνται κατ’ επίκληση συγκεκριμένων λόγων δημοσίου συμφέροντος, επέρχονται μειώσεις στο ειδικό μισθολόγιο των στρατιωτικών και των στελεχών των σωμάτων ασφαλείας (μεtώσεις σε βασικό μισθό, επιδόματα εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών, ειδικής απασχόλησης, αυξημένης ευθύνης και ευθύνης διοίκησης – διεύθυνσης και κατάργηση επιδομάτων εορτών και αδείας), οι οποίες, σε συνδυασμό με τις διαδοχικώς επιβληθεϊσες κατά το παρελθόν περικοπές των επιδομάτων τοις, άγουν, λόγω του σωρευτικού αποτελέσματός τους, σε ουσιώδη περιορισμό των αποδοχών τους και, κατ’ επέκταση, σε δραματική πτώση του βιοτικού τούς επιπέδου και σε αποστέρηση των μέσων αξιοπρεπούς διαβιώσεώς τους. 
(ΙΙ) .Προβάλλεται, συναφώς, ότι οι διατάξεις του ν. 4093/2012 είναι αντίθετες προς τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της αναλογικότητας, καθόσον οι δι’ αυτών επιβληθείσες περικοπές υπερβαίνουν το όριο πέραν του οποίου είναι συνταγματικώς ανεκτές οι μειώσεις των αποδοχών των στελεχών των σωμάτων ασφαλείας. Κατά τους ειδικότερους ισχυρισμούς των αιτούντων, οι προβλεπόμενες μειώσεις είναι υψηλότερες από εκείνες που Θα ήταν αναγκαίες για την αντιμετώπιση τον δημοσιονομικού και χρηματοπιστωτικού προβλήματος της χώρας, ενώ, προ της επιβολής των περιοριστικών αυτών μέτρων, ο νομοθέτης δεν προέβη, όπως υποχρεούται, σε ενδελεχή εξέταση άλλων ηπιότερων λύσεων, ούτε, άλλωστε, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ουδεμία εξ αυτών ήταν τόσο αποτελεσματική όσο η τελικώς επιλεγεϊσα. Πρόσθετα επιχειρήματα υπέρ της αντιθέσεως των επίμαχων ρυθμίσεων προς την αρχή της αναλαγικότητας επιχειρούν να αντλήσουν οι αιτούντες εκ του γεγονότος ότι οι προβλεφθείσες περικοπές, ανεξαρτήτως της εν γένει αποτελεσματικότητάς τους, δεν αποτελούν μέτρα προσωρινού χαρακτήρα, όπως άλλα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης (π.χ. έκτακτη εισφορά), αλλά μόνιμα μέτρα, πλήρως αποσυνδεδεμένα από τη διάρκεια του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής.
(ΙΙΙ). Προβάλλεται ότι αντίθετη προς τις διατάξεις του άρθρον 1 παρ. 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ_Α. είναι, αυτοτελώς λαμβανόμενη, και η πρόσδωση αναδρομικής ισχύος στις, κατά τα ανωτέρω, περικοπές. Κατα τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στις αιτήσεις, η αναδρομική μείωση των αποδοχών των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και, κατ’ επέκταση, η υποχρέωση επιστροφής ως αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών που αντιστοιχούν σε δεδουλευμένες αποδοχές τους, ποσών, δηλαδή, που έχουν νομίμως εισπραχθεί και, κατά κανόνα, αναλωθεί εξ ολοκλήρου ή, πάντως, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, αποτελεί στέρηση περιουσίας, η οποία, εφόσον, όπως εν προκειμένω, δεν συνοδεύεται από την καταβολή αποζημιώσεως ή τη λήψη μέτρων αντιστάθμισης των εισοδηματικών απωλειών των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, συνιστά ευθεία παράβαση των σχετικών υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων. Προβάλλεται, συναφώς, ότι η, κατά τα ανωτέρω, νομοθετική ρύθμιση είναι, σε κάθε περίπτωση, αντισυνταγματική, διότι από την αιτιολογική έκθεση του ν. 4093/2012 και τις προπαρασκευαστικές εργασίες ψήφισής τον δεν προκύπτουν οι εξαιρετικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι Θα μπορούσαν, υπό προϋποθέσεις, να καταστήσουν ανεκτήτην αναδρομική στέρηση των περιουσιακών δικαιωμάτων του ενστόλων.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ

justiceforgreece