Αιγίνιο 09-09-2013
Ναι, είναι αλήθεια πως το ΑΙΓΙΝΙΟ χωρίζεται στα δύο κυρίως κάθε Σαββατοκύριακο.
Άκρως επικίνδυνη είναι η κυκλοφοριακή κατάσταση που επικρατεί στο Αιγίνιο.
Η παλαιά Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης-Αθηνών που περνάει μέσα από την πόλη του
Αιγινίου, από μια συγκοινωνιακή ευλογία για τους κατοίκους μετατρέπεται δυστυχώς σε εφιαλτική και επικίνδυνη κατάρα.
Τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, σε καθημερινή βάση και κατά τις ώρες αιχμής 9:ΟΟ μέχρι 15:ΟΟ και 17:3Ο μέχρι 22:3Ο είναι αδύνατον τόσο οι ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, ασθενείς, μικρά παιδιά) όσο και οι οδηγοί κυρίως των αγροτικών μηχανημάτων να καταφέρουν με ασφάλεια να διασχίσουν την εθνική οδό.
Υπάρχουν (6) έξι σημεία, πάρα πολύ επικίνδυνα που γίνονται απροσπέλαστα (διασταύρωση ¨Σώση¨, διασταύρωση ¨Πετσίδη¨, σταυροδρόμι στην ¨ΠΛΑΤΕΙΑ ΟΜΟΝΟΙΑΣ¨, σταυροδρόμι ¨ΚΟΥΚΟΥ¨, διασταύρωση ¨ΚΤΗΝΙΑΤΡΕΙΟΥ¨, διασταύρωση ¨ΓΗΠΕΔΟΥ ΑΙΓΙΝΙΑΚΟΥ¨).
Το μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο δημιουργούν κυρίως τα παραφορτωμένα φορτηγά και οι νταλίκες που μεταφέρουν λαχανικά και φρούτα της Ημαθίας και Πέλλας προς τον Νότο. Χαρακτηριστική δε παρατήρηση είναι οι υπερβολικές ταχύτητες μέσα στον οικισμό ακόμη και των μεγάλων οχημάτων. Επίσης οι φυσιολογικές εποχιακές ανάγκες για τις καλοκαιρινές εξορμήσεις των κατοίκων της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας προς τις κοντινότερες παραλίες της Πιερίας. Τέλος η αυξημένη ανάγκη μετακίνησης και κυκλοφορίας των πολλών και πάσης φύσεως εποχιακών αγροτικών μηχανημάτων της περιοχής. Ένας επίσης παράγοντας που φέτος έγινε σημαντικός για την κυκλοφοριακή αύξηση θεωρείται αναμφίβολα πια και η αναγκαστική χρήση από πολλούς οδηγούς μικρών ή βαρέων οχημάτων της Παλαιάς Εθνικής Οδού προς αποφυγή του αυξημένου κόστους των Νέων Διοδίων Αιγινίου.
Τον καθημερινό κίνδυνο αντιλαμβάνονται περισσότερο όσοι ζουν και βιώνουν από κοντά τις ατέλειωτες ψυχοφθόρες καταστάσεις. Οι κάτοικοι περιγράφουν με μελανά χρώματα το έντονο πρόβλημα και εκλιπαρούν πλέον για πρόληψη και λύση.
Οι φωτεινοί σηματοδότες (φανάρια τουλάχιστον σε τρία ακόμη σημεία) θα ήταν μια καλή λύση ή έστω περιστασιακά τις ημέρες και ώρες αιχμής η ύπαρξη ρυθμιστών τροχονόμων. Η καλύτερη λύση της εκτροπής της κυκλοφορίας στον κάτω περιφερειακό, έχω την εντύπωση πως θα συναντήσει ορισμένα εμπόδια τεχνικής φύσεως (αντοχή οδοστρώματος κλπ).