Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ
Τριανταπέντε μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου Λιτοχώρου τη φετινή χρονιά
στο πλαίσιο προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ασχοληθήκαμε με τους υγροτόπους και τα λιμναία οικοσυστήματα.
Με τις πληροφορίες που συγκεντρώσαμε ομαδικά, με τις επισκέψεις μας στο Παρατηρητήριο Πουλιών της Νέας Αγαθούπολης και την παρακολούθηση διήμερου προγράμματος στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βεύης Ν.Φλώρινας με θέμα «Ταξίδι στη χώρα των λιμνών», γνωρίσαμε τόπους, όπου βρίσκουν καταφύγιο πολλά είδη σπάνιων και απειλούμενων πουλιών καθώς επίσης και την προσφορά των υγροτόπων όχι μόνο στο φυσικό περιβάλλον αλλά και στους ανθρώπους. Μέσα σ’αυτό το φυσικό πλούτο ο άνθρωπος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι.στο πλαίσιο προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ασχοληθήκαμε με τους υγροτόπους και τα λιμναία οικοσυστήματα.
Ως γεωργός, ψαράς, κτηνοτρόφος, ξενοδόχος και άλλοτε ως επισκέπτης αποτελεί βασικό κρίκο του κύκλου ζωής των υγροτόπων. Δυστυχώς, όμως, οι ανθρώπινες δραστηριότητες υποβαθμίζουν και απειλούν με αφανισμό τους περιβαλλοντικούς αυτούς θησαυρούς. Οι γεωργοί ρυπαίνουν το έδαφος με τη χρήση φυτοφαρμάκων, τα εντομοκτόνα και παρασιτοκτόνα επιδρούν αρνητικά στην τροφική αλυσίδα, οι κυνηγοί με τους πυροβολισμούς πανικοβάλλουν τα πουλιά, σκοτώνουν σπάνια πουλιά, ενώ τα σκάγια τους, θαμμένα στη λάσπη των υγροτόπων, προκαλούν μολυβδίαση των πουλιών, όταν αυτά τα καταπίνουν ψάχνοντας για τροφή. Επίσης η οικιστική και τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής κοντά σε υγρότοπο πολλές φορές προκαλεί απρόβλεπτες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον, που συχνά είναι μεγαλύτερες από τις ωφέλειες τους.
Νιώθουμε λοιπόν την ανάγκη να ζητήσουμε από τους συμπολίτες μας ν’ αλλάξουν τη ανεύθυνη συμπεριφορά τους απέναντι στο περιβάλλον και να ενημερωθούν για τους τρόπους προστασίας του.
Οι τοπικές αρχές να στηρίξουν ήπιες και παραδοσιακές δραστηριότητες σε συνδυασμό με τις σύγχρονες επιστημονικές γνώσεις της οικολογίας. Έτσι οι τοπικές κοινωνίες θα μπορούν ν’ αναπτυχθούν οικονομικά και ν’ αποκτήσουν μια πιο υπεύθυνη στάση προς το φυσικό μας περιβάλλον.
Καθήκον όλων μας είναι, μέσα από τη σωστή συνεργασία και ενεργή συμμετοχή, να διατηρήσουμε τα χαρακτηριστικά των υγροτόπων, να γίνει συνετή χρήση των αξιών τους και να τους παραδώσουμε ως ανεκτίμητη κληρονομιά σ’ αυτούς που θα’ ρθουν στη ζωή αύριο.
Την περιβαλλοντική ομάδα αποτελούν οι μαθητές: ΓΚΟΥΝΤΑΡΑ ΕΛΙΝΑ, ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΚΑΝΑΒΟΥΡΑ ΦΑΝΗ, ΖΗΚΙΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΖΗΚΙΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΒΙΤΑ, ΚΑΒΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΑΓΓΕΛΗ ΕΙΡΗΝΗ, ΒΑΚΟΥΦΤΣΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΚΑΡΠΩΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, ΚΑΨΑΛΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΚΟΥΚΙΩΤΗ ΣΕΜΙΝΑ, ΛΙΑΓΚΑ ΜΑΡΙΑ, ΜΑΚΑΛΕΚΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, ΜΑΝΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΜΑΥΡΟΣ ΑΛΕΞΗΣ, ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΔΑΝΙΗΛ, ΜΕΛΛΙΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ, ΜΕΧΙΚΙ ΜΙΡΑΝΤΑ, ΜΟΧΛΑΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ, ΝΑΖΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΝΙΚΑ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ,ΞΥΠΤΕΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΠΑΛΑΜΠΑΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΤΣΙΟΥΚΑΝΑΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΤΣΙΟΥΠΡΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΦΑΡΜΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ, ΦΑΡΜΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ, ΦΑΡΜΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΦΟΥΡΚΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ, ΦΤΙΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΧΑΤΖΗΔΗΜΟΥΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ, ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Παπαστάθη – Έππου Ευγενία, Λυγούρα Αναστασία, Χατζηκομνίτσα Μαρία, Μακροβασίλης Αθανάσιος