Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Τη διερεύνηση των κατηγοριών για καρτέλ ζητά το Βερολίνο. Κυβέρνηση, αντιπολίτευση και συνδικάτα ζητούν τη διαλεύκανση των κατηγοριών σε βάρος VW, Audi, Porsche, BWW και Daimler ότι από τη δεκαετία του '90 συντηρούσαν καρτέλ που αφορούσε την τεχνολογία ρύπων.

default
Η γερμανική κυβέρνηση ενημερώθηκε για την πιθανότητα ύπαρξης καρτέλ στον κλάδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από δημοσίευμα του περιοδικού
Spiegel την Παρασκευή, όπως διαβεβαίωσαν σήμερα στο κυβερνητικό μπρίφινγκ εκπρόσωποι διάφορων υπουργείων. Το ζητούμενο τώρα είναι η πλήρης διαλεύκανση των κατηγοριών. Αρμόδια αρχή να εξετάσει την όλη υπόθεση είναι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως διευκρίνισε εκπρόσωπος του υπουργείου, η ίδια η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και γερμανικές αρχές για την πιθανότητα σύστασης καρτέλ. Η υποψία είχε προκύψει από έγγραφα που εντοπίστηκαν στο πλαίσιο εισαγγελικών ερευνών στον όμιλο VW στην περίπτωση του σκανδάλου ντίζελ.
Δεκάδες χιλιάδες μηνύσεις;
Χόφμαν: «Εντελώς απαράδεκτες» συμπράξεις σε βάρος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος
Χόφμαν: «Εντελώς απαράδεκτες» συμπράξεις σε βάρος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος
Διαλεύκανση των νέων κατηγοριών ζητούν και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Τόσο οι Πράσινοι όσο και το κόμμα «Η Αριστερά» έχουν καταθέσει αίτημα για άμεση συνεδρίαση της επιτροπής Μεταφορών. Εδώ θα πρέπει ο υπουργός Συγκοινωνιών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ να εξηγήσει πως σκοπεύει να χειριστεί το θέμα των κατηγοριών «ενάντια στους ιθύνοντες κατασκευαστές αυτοκινήτων», τόνισε ο πρώην πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής της γερμανικής βουλής για το σκάνδαλο ντίζελ και βουλευτής του κόμματος «Η Αριστερά», Χέρμπερτ Μπέρεντς.
Διευκρινήσεις δεν ζητούν όμως μόνο τα πολιτικά κόμματα αλλά και τα συνδικάτα. «Ζητούμε την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης», δήλωσε ο πρόεδρος της Συνδικάτου Μετάλλου (IG Metall), Γιόργκ Χόφμαν, ο οποίος είναι και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της VW. Ενώ καθιστά σαφές ότι δεν επιτρέπεται η παραβίαση της γερμανικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, χαρακτηρίζει «εντελώς απαράδεκτες» συμπράξεις που δρουν σε βάρος των καταναλωτών όπως και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Από την πλευρά του, τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Κέντρων Καταναλωτών, Κλάους Μύλερ, αναμένει «κύματα μηνύσεων». Ο ίδιος είναι σίγουρος ότι σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι κατηγορίες, δεκάδες χιλιάδες αγοραστές αυτοκινήτων θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις. Είναι ακόμη πολύ πιθανό, λόγω μια τέτοιας παράτυπης σύμπραξης εταιρειών, οι αγοραστές να έχουν πληρώσει ακριβότερες τιμές για τα αυτοκίνητά τους. 
Παναγιώτης Κουπαράνης, Βερολίνο



http://m.dw.com/