Πολλές φορές η
παθητικότητα και κοινωνική αδράνεια, αποτελούν το έδαφος, για να ευδοκιμήσει
μια γενική αφασία, ανάμεσα στα κοινωνικά υποκείμενα, ώστε
στρεβλωμένα πρότυπα
και άξιες, να χαίρουν μια γενική κοινωνική αποδοχή, με μια πρώτη ματιά.
Βέβαια στον κόσμο της
εικόνας και πολλές φορές τεχνητή εικόνα, η ματιά έχει την ξεχωριστή της αξία,
αφού ο εντέχνως καλλωπισμός, αποτελεί μια ολόκληρη επικοινωνιακή βιομηχανία,
στο όνομα μιας ψεύτικης πείθω, θα πω εγώ.
Σε αυτές της ράγες
κινήθηκε και το ριάλιτι << SYRVIVOR>>, όπου μαζί με την στημένη
εικόνα, χάριν της τηλεθέασης, στραπατσαρίστηκε
και το περιεχόμενο της έννοιας
της επιβίωσης. Και μάλιστα σε μια εποχή που η λαϊκή οικογένεια βάλλεται και
δίνει πραγματική μάχη και όχι ψεύτικη για να ανεβάσει κάποια νούμερα τηλεθέασης
για την επιβίωση της.
Άνθρωποι με μόνο
κίνητρο την ματαιοδοξία τους, την εύκολη απόκτηση χρημάτων ( αφού όλοι
πληρωνόντουσαν και ανέβασαν τους προσωπικούς τους τραπεζικούς λογαριασμούς ),
την γρήγορη η παραπέρα αναγνωσιμότητα τους από το τίποτα, για την εκμετάλλευση αυτή αργότερα
για ιδιοτελείς σκοπούς τους, <<
απομονώθηκαν >> 5 μήνες σε κάποιο νησί της Καραϊβικής, στον Άγιο Δομίνικο.
Ωραιοποίησαν – παραποιώντας την έννοια της επιβίωσης, γιατί το θέμα της
επιβίωσης του ανθρώπου δεν είναι χάπενινγκ και παιχνίδια, άλλα όρος ζωής, που
χρειάζεται πραγματικός αγώνας στο στίβο της κοινωνικής ζωής, τροφοδότησαν
το κοινό που τους παρακολουθούσε με της σάπιες άξιες του συστήματος << ο
θάνατος σου η ζωή μου >> και
γίνεται προσπάθεια να ηρωοποιήσουν πρόσωπα και άτομα, για να αποτελέσουν
στρεβλά πρότυπα, κυρίως για τους νέους ανθρώπους.
Αυτός ο κανιβαλισμός
της κοινωνικής μας συνείδησης, επέφερε τεράστια κέρδη στην παράγωγη του
<< SURVIVOR >>, αφού 24.000.000 ευρώ
υπολογίζονται τα κέρδη της συγκεκριμένης εκπομπής, με ένα κομμάτι του κόσμου να
χαρίζει 550.000 ευρώ, για να στείλει sms, για να ψηφίσει για αποχωρήσεις
προσώπων, κυρίως της ημέρες του
ημιτελικού και του τελικού.
Το << SURVIVOR >> είναι ο κρίκος και η συνέχεια μιας μιντιακής βιομηχανίας, που
ακροβατεί στο αληθινό και το ψεύτικο, ναρκοθετώντας το αντικειμενικό, το ορθό,
το αυτονόητο.
Οι εκπομπές αυτές παρουσιάζουν
μια εικονική πραγματικότητα, που πάνε να την ταυτίσουν με την ζωή και αυτό
είναι το επικίνδυνο του πράγματος. Αποπροσανατολίζουν την λεγόμενη κοινή γνώμη από την κοινωνική πραγματικότητα και την
μετατρέπουν σε μια εύπλαστη μάζα που πλάθουν επάνω της και την χειραγωγούν κατά
το δοκούν, με στραμμένα πάντα τα μάτια στην τηλεθέαση σαν αυτοσκοπός, για τα
κέρδη της παραγωγής.
Η τηλεόραση αυτή έχει
και άλλους σκοπούς και στόχους περά από τα κέρδη. Σίγουρα δεν έχει στόχο την
αγωνιστική αφύπνιση λάου και νεολαίας απέναντι στα δύσκολα που βιώνουν
στην πραγματική ζωή, στην καθημερινότητα, τουναντίον, το αντίθετο καλλιεργούν, εμμέσως
και υποσυνείδητα. Δεν θέλει να αναδείξει
της αρετές και της αξίες της λαϊκής αλληλεγγύης και συνεργασίας στην κοινωνική
ζωή, για την πρόοδο και κοινωνική εξέλιξη, ίσα – ίσα προωθεί τον στείρο ανταγωνισμό
σαν βασική αρχή, επίσης θέλει να δείξει ότι τα πράγματα είναι πιο απλά για την κοινωνική
και προσωπική προκοπή, με λιγότερο κόπο μπορείς να πετύχεις, αναδεικνύοντας αυτούς σαν πρότυπα, στέλνοντας
στις καλένδες τους χιλιάδες νέους που πάλεψαν πραγματικά για να μπουν στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, τους νέους που βγαίνουν στο κυνήγι
για την εύρεση μιας εργασίας, τους
ανθρώπους του μεροκάματου , τους ανθρώπους που ακόμα οι ηθικές τους έχουν βάση στον πολιτισμό
των ανυπότακτων Ελλήνων, που σε περιόδους κρίσιμους, κράτησαν ψηλά την σημαία
της λαϊκής αξιοπρέπειας, επιβίωσαν και συνεχίζουν να αγωνίζονται.
Ζούμε το κουρνιαχτό του
<< SURVIVOR >>, είτε το είδαν κάποιοι,
είτε όχι, καλό είναι να βγουν κάποια
συμπεράσματα, γιατί οι μέρες που ζούμε είναι γκαστρωμένες και το παιδί
που θα βγάλουμε να είναι υγιές, για την προοπτική, για την ζωή μας.
Σαββίδης Παναγιώτης