Στην Επερώτηση, που κατέθεσαν ο τομεάρχης Τουρισμού της ΝΔ, Μ. Κόνσολας, και 33 ακόμα βουλευτές, εξέφραζαν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι οι
προβλέψεις το 2017 δείχνουν μειωμένες κατά 22,7% τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στα 42 λιμάνια της χώρας που καταγράφεται η κίνηση,
Με βάση τα παραπάνω, ζητούσαν, ανάμεσα σε άλλα, την «άρση των αντικινήτρων για την κρουαζιέρα, όπως το γεγονός ότι δεν ισχύει στην Ελλάδα το αφορολόγητο για καύσιμα και τροφοδοσία στα κρουαζιερόπλοια που ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», αλλά και τη «διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων σε νησιά που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας»
ΑΝΑΚΑΜΨΗ ΚΕΡΔΩΝ ΜΕ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΨΑΘΑ
Στη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης παρενέβη εκ μέρους του ΚΚΕ ο βουλευτής του Κόμματος Χρ. Κατσώτης. Μεταξύ άλλων, είπε ότι «ο κλάδος του Τουρισμού όντως βρίσκεται σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης», αλλά την ίδια ώρα «έχουμε ένταση του πολέμου από τους εφοπλιστές, με παραπέρα ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ, ΜΕ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ, ΜΕ ΑΤΕΛΕΙΩΤΑ ΩΡΑΡΙΑ, ΜΕ ΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ, με ατομικές συμβάσεις, με ευέλικτες μορφές απασχόλησης, με πενιχρούς μισθούς, με μη εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων και βέβαια με κατάργηση του δικαιώματος λήψης του εφάπαξ στην εικοσαετία, με μείωση του επιδόματος της ανεργίας, με κατάργηση των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων».
Παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία για τον κλάδο, σημείωσε ότι «ο στόλος της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιερόπλοιων αποτελείται από 458 πλοία, με πάνω από 200.000 ναυτεργάτες. Απ' αυτούς, το 80% δουλεύει χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, χωρίς Κοινωνική Ασφάλιση. Απασχολούνται 72 ώρες τη βδομάδα, με βασικό μισθό 550 δολάρια και με τα όποια φιλοδωρήματα των επιβατών. Πολλοί από τα πληρώματα δεν μπορούν να δουν ούτε το φως του ήλιου για μέρες, αφού υποχρεώνονται να δουλεύουν σε ερμητικά κλειστά καταστρώματα στα καράβια».
Η ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΤΣΑΚΙΣΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Εκτενή αναφορά έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ και στα επιχειρήματα που ακούστηκαν τα προηγούμενα χρόνια ότι η άρση του καμποτάζ, που επέφερε νέες ανατροπές, θα έδινε τάχα δουλειά σε περισσότερους ναυτεργάτες και θα είχε ευεργετικές επιδράσεις για τους επαγγελματίες της εστίασης και του τουρισμού που δραστηριοποιούνται κοντά σε homeport λιμάνια, δηλαδή ΛΙΜΑΝΙΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ της κρουαζιέρας, και όχι ενδιάμεσους σταθμούς.
Οσο για τα «ευεργετήματα» που προσδοκούσαν οι τοπικές κοινωνίες γύρω από τα homeporting λιμάνια, ο Χρ. Κατσώτης είπε ότι μετά την άρση του καμποτάζ, «από τα 40 λιμάνια που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, στα 9 οι αφίξεις όχι μόνο δεν αυξήθηκαν από το 2012, αλλά μειώθηκαν ακόμα και στο homeporting. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2010 είχαμε 1.569.921 επιβάτες transit και 532.470 homeporting. Το 2015 είχαμε 1.699.765 transit και 357.562 homeporting».
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Για την κατάργηση των «αντικινήτρων» που πρότεινε η ΝΔ και την οποία υπερασπίστηκε και η κυβέρνηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι «είναι στα σκαριά η κατάργηση της φορολόγησης των εφοπλιστών για τον εφοδιασμό με καύσιμα και την τροφοδοσία στα κρουαζιερόπλοια και η παραχώρηση λιμενικών υποδομών στα μονοπώλια της κρουαζιέρας, όπως υπόσχεται στους εφοπλιστές η κυβέρνηση και όπως απαιτεί η ΝΔ με την Επερώτησή της».
ΤΕ ΠΙΕΡΙΑΣ του ΚΚΕ