Τενερίφη της Ισπανίας, με θέμα «Διαχείριση διαπολιτισμικών προγραμμάτων στην Ευρώπη»-«Project management for cross–cultural exchange projects in Europe».
Το
ΓΕΛ Λιτοχώρου αιτήθηκε
και κέρδισε για πρώτη φορά τη συμμετοχή του σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS +,
στην προσπάθειά του να αντεπεξέλθει στις
απαιτήσεις της εποχής και των μαθητών του. Το σχολείο, για να μπορεί να
επιβιώσει, καλείται να πραγματώσει καινούριους στόχους, όπως η προώθηση και
υποστήριξη καινοτομιών, η εισαγωγή νέων αντικειμένων και δράσεων και ο
εκσυγχρονισμός των διδακτικών μεθόδων.
Στόχοι επίσης αποτελούν η διαπολιτισμική μάθηση και συνεργασία, η ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων και η
ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης του σχολείου. Στην υλοποίηση των στόχων αυτών
του ΓΕΛ Λιτοχώρου προσβλέπει η συμμετοχή της ομάδας των καθηγητών στο
συγκεκριμένο πρόγραμμα, οι οποίοι στη
συνέχεια θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της γνώσης και των δεξιοτήτων που
αποκτήθηκαν.
Οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Λιτοχώρου που έλαβαν μέρος είναι η κ. Τσιαργαλή
Μεταξία, διευθύντρια του σχολείου και καθηγήτρια ΠΕ13, η κ. Μητρούλα Ασημίνα ,
καθηγήτρια ΠΕ01, ο κ. Ντινάκης Απόστολος, καθηγητής ΠΕ19 και η κ. Ντάβανου
Φωτεινή καθηγήτρια ΠΕ02. Οι
εργασίες του προγράμματος που παρακολούθησαν, υπήρξαν
εντατικές και ταυτόχρονα διαφωτιστικές
και ωφέλιμες, σε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας και αποσκοπούσαν στην
ανάπτυξη δεξιοτήτων προετοιμασίας, οργάνωσης και διαχείρισης διαπολιτισμικών
προγραμμάτων. Οι εκπαιδευτικοί του
σχολείου μας συνεργάστηκαν με τους
υπόλοιπους 46 εκπροσώπους των 11 χωρών
που παρευρέθηκαν και αντάλλαξαν εκπαιδευτικές πρακτικές μάθησης και μεθόδους σύγχρονης διδασκαλίας. Επιπλέον
δόθηκε η δυνατότητα να συναντήσουν πιθανούς εταίρους για μελλοντικά προγράμματα
και να σχεδιάσουν μαζί τους σχολικές ανταλλαγές, όπως e-Twinning και σχολικές
συμπράξεις με άλλα σχολεία του εξωτερικού στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus
+/KA2.
Η διάχυση των αποτελεσμάτων του
προγράμματος αναμένεται να αποτελέσει το έναυσμα για την ανάπτυξη και άλλων
ανάλογων διαπολιτισμικών προγραμμάτων, καθώς και για την ευαισθητοποίηση των
εκπαιδευτικών και των μαθητών σε θέματα πολυπολιτισμικότητας, διαφορετικότητας,
ισότητας και αλληλοσεβασμού, στο πλαίσιο μιας ενωμένης Ευρώπης.