Stand Rap Comedy…Αrt
Ραπτόπουλος, Ασλαμάς
και το καλό συναπάντημα…
«Σπάσαμε», πρώτοι και μόνοι, τη δημοσιογραφική απαγόρευση,
μπήκαμε στα άδυτα της «μεγαλύτερης απάτης της χρονιάς»
και καταγράφουμε, σε full report, το τέλος της Αριστοφανικής σάτιρας,
όπως την ξέρατε, στην παράσταση-σταθμό για τον πολιτισμό της Θεσσαλονίκης!
Toυ Νίκου Κολίτση (Metrosport.gr)
«Καλώς ήρθατε στη μεγαλύτερη απάτη της χρονιάς. Χειροκροτήστε τώρα, γιατί αποκλείεται να το κάνετε στο τέλος!». Μ’ αυτήν την προσφώνηση άνοιξε… τη ροκ συναυλία ο Ασλαμάς, με το hit singleτων Guns N' Roses – “Paradise Salonica City”, με φραπέ και όμορφα κορίτσια, στο διασκευασμένο ρεφρέν και… ξανθά μακριά μαλλιά, γνήσιου μεταλλά, ν’ ανεμίζουν στον αέρα του club Μύλου, την περασμένη Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2016!
Μπορεί ο επαγγελματίας stand up comedy artist, Χριστόφορος Ζαραλίκος, να μην κατάφερε να προσεγγίσει, στη δική του -προ ημερών εμφάνιση- την ατελείωτη ουρά που περίμενε υπομονετικά στο κρύο έξω απ’ την πόρτα του club του Μύλου, λες και έπαιζαν oι Nightstalker, αλλά είπαμε, Ραπτόπουλος είσαι! Άνθρωποι όλων των ηλικιών (κατά βάση, δηλαδή, η ηλικιακή ομάδα των δημοσκοπήσεων, 25-44), με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τον πατέρα που συνόδευε περήφανος τον 20χρονο γιο του ή καλύτερα τον 20χρονο γιο, που συνόδευε περήφανος τον πατέρα του…
Μπορεί ν’ ακύρωσε τελευταία στιγμή, λόγω ασθένειας, η «εκπάγλου καλλονής» Αλβανίδα δικηγόρος-βιολίστρια, που είχε προαναγγείλει το δίδυμο, για να «σπάσει η ανδρική βαρβατίλα», αλλά και η Μαρία Λαφτσίδου, επαγγελματίας ηθοποιός, απόφοιτη της σχολής Βουτσινά, στην πιο «κόντρα ρόλο» performance της θεατρικής ζωής της… (μετά απ’ αυτό βγαίνει άνετα και σε ρωμαϊκή αρένα, πιστέψτε με!), μετά τα πρώτα αναγνωριστικά λεπτά… στην Τούμπα, εγκλιματίστηκε και ανταποκρίθηκε περίφημα. Αυτό συνέβη, ακόμα κι όταν χρειάστηκε να υποδυθεί τη… σύντροφο ζωής του μεσήλικα Ασλαμά, που παρακολουθούσε με τις πιτζάμες ατάραχος τον Σάντος… να καπνίζει στην οθόνη. H Μαρία, βέβαια, έκανε το λάθος να δηλώσει ότι δε γνωρίζει την Γκοτζάρεβα, αν και οπαδός του ΠΑΟΚ, με τέσσερα σερί χρόνια εισιτήριο διαρκείας, για να εισπράξει αποστομωτική ερώτηση από τον Ραπτόπουλο «Καλά, τι σόι οπαδός του ΠΑΟΚ είσαι με εισιτήριο διαρκείας, που δε γνωρίζεις την Γκοτζάρεβα;»
Σκετς και πρόζα, με διαρκείς εναλλαγές προσώπων και ρόλων, με περούκες και cult μπλούζες του Ραπ (με στάμπες και motos… από ΠΑΣΟK μέχρι θρύλος) συνεχίστηκαν κατά ριπάς, όπως και οι διάλογοι και οι κουβέντες για τα κίτρινα bulldogs, για Ολυμπιακούς, Παναθηναϊκούς και Αεκτζήδες, που είχαν παρουσία στο χώρο, για τους Ηρακλειδείς (ανεξάρτητους, ημιαυτόνομους και αυτόνομους), για τονlocal hero Καγιούλη, που αναμφισβήτητα αποτελεί το πιο «talk of the town» πρόσωπο του 2016, με τα συνοδευτικά του («τελειώσατε χθες…), περισσότερο και απ’ τον Μπουτάρη και τη ρόδα του Καμίνη στην Αθήνα. Άλλωστε, το μυθικό «κύριε Καγιούλη, τελειώσατε χθες», ήταν, χωρίς δόση υπερβολής, η μόνιμη επωδός στα χείλη όλων όσοι έρχονταν κατά κύματα σε παρέες και τους συναντούσαμε στο δρόμο προς το Μύλο!
Μπορεί το show να είχε και πολιτική (που δεν είναι ομολογουμένως και το φόρτε του Ραπτόπουλου), με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να βρίσκει ανέλπιστα τον πιο πιστό fan του στη συμπρωτεύουσα, τηρουμένων των αναλογιών, στην προσπάθειά του ν’ αποδείξει την έλλειψη επαναστατικότητας στην πόλη και την «επαναστατικότητα των selfies» στην Τούμπα, αλλά τι δεν είναι πολιτικό άλλωστε;
«Αν σου κάνει μήνυση και αγωγή ο Κόκκινος, θα βγάλει καλά λεφτά», τον προβόκαρε ο Ασλαμάς, αποκαλύπτοντας την αιτία της κόντρας και της αμοιβαίας αντιπάθειάς τους εδώ και χρόνια. Ο Κόκκινος, πάντως, ήταν μακράν πρώτος στις προτιμήσεις-παραγγελιές των θεατών στο Ραπτόπουλο, στο τελευταίο μέρος του προγράμματος (με θρυλικές ιστορίες πλέον, από το περιβόητο «κουμπί» και το «ανακόντα»… μέχρι το «ρόπαλο του μπέιζμπολ» και τους Ρώσους μαφιόζους), γιατί «ο μυθοπλάστης Κόκκινος είναι ο μεγαλύτερος ψυχαναλυτής της πόλης», «είναι μεγάλο ταλέντο, αρκεί να έχει τον κατάλληλο σκηνοθέτη», και στην τελική «αυτός είναι ο Κόκκινος και γι’ αυτό είναι αυτό που είναι!», σε μία αστραπιαία ατάκα ειλικρινούς υποβόσκουσας συναισθηματικής εκδήλωσης αγάπης προς το συνεργάτη του, που δεν πέρασε απαρατήρητη από τους μυημένους.
Μπορεί να παρέλασε όλος ο «first class» ιατρικός (Φίστας, Μπανιώτης) και δικηγορικός (Γρόλιος) σύλλογος Θεσσαλονίκης και περιχώρων στα πρώτα τραπέζια…, καθώς κι όλη η ραδιοφωνική παρέα των επαγγελματιών της πόλης (Πετμεζάς και Σία), αλλά όλοι το διασκέδασαν μέχρι τελευταίας… κεραίας. Αυτός που το πήρε πάνω του πολλές φορές, με ατάκες ping pong από το κοινό, ήταν ο γνωστός ραδιοφωνικά Νίκος από τα Γιαννιτσά, που δεν άφησε να πέσει τίποτα κάτω και τους τρόλαρε συνεχώς από το βάθος του club. Δεν ήταν ο μόνος φυσικά, καθώς η συμμετοχή του κοινού (με και χωρίς μικρόφωνο, που ήταν πάντα διαθέσιμο) ήταν καταλυτική και τέτοια που σε σημεία νόμιζες πως βρισκόσουν στο σαλόνι του σπιτιού σου με την παρέα σου, μπροστά απ’ την τηλεόραση! Άλλωστε, «είσαι...o ΜVPς της σάτιρας…, ο Σέρλοκ Χόλμς των μιμήσεων!», του επαναλάμβανε και από σκηνής, ο new entry ραδιοφωνικός, πρώην πυγμάχος Αρειανός, που τείνει ν’ αντικαταστήσει on air τον «ορκίζομαι να μη βγω ποτέ την ίδια ώρα απέναντί σου…», που είχε κι αυτός την τιμητική του στα θέματα του ΠΑΟΚ.
Φυσιογνωμιστής, αγχωμένος και απολαυστικά αμήχανος, αρχικά, να διαχειριστεί το ραδιοφωνικό, κατά βάση, κοινό του, για πρώτη φορά σε κοινή θέα ενός ιστορικού live club, με τα χαρτιά του πρωτοκόλλου ανά χείρας και κόβοντας αμέτρητες βόλτες, από τη μία άκρη της σκηνής στην άλλη, βγήκε στο μεγάλο χώρο και έκανε παιχνίδι κατοχής, όταν τελείωσαν τα προγραμματισμένα σκετς -να τα κάνει ο Θεός προγραμματισμένα, δηλαδή-, που είχαν κι αυτά πάντως μεγάλες δόσεις αυτοσχεδιασμού και κυριολεκτικά απογείωσε το drone στον ουρανό τoυ club, με τον Ασλαμά άξιο κιθαρίστα και ντράμερ συνοδευτικά και ιντριγκαδόρικα, σ’ ένα δίδυμο που αξίζει να δοκιμαστεί σκηνοθετικά, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά και στο μέλλον. Η Αθήνα άλλωστε καραδοκεί και η κάθοδος είναι χρονικά αναπόφευκτη!
Μπορεί ο Ασλαμάς να έκανε overdose «Ποτό ή μπύρα στο παλικάρι», περήφανος για τις σωστές απαντήσεις των μαθητών του στο ακροατήριο και να μην έδινε σημασία στις προτροπές του Ραπ: «Μην ξανοίγεσαι, σαν τον Κόκκινο», αλλά οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί απόφοιτοι… ετών -σε ραδιόφωνο και τηλεόραση- θεατές στο κοινό, ήταν επαρκώς διαβασμένοι και έπιαναν… πουλιά στον αέρα.
Ο Ασλαμάς, εκτός από την αγαπημένη του ενότητα «Γυναίκες», (τις εντόπισε ως άλλος Ντεντέκτιβ Ηρακλής Πουαρό, μία προς μία και τις περιποιήθηκε δεόντως για το «τερατούργημά» τους να έρθουν στο show), ανακάλυψε μέσα στο σκοτάδι, εκτός από τους ασφαλίτες (!!!) και τρία Σαντόσκυλα, ενώ οι διάλογοί του με τις εκπροσώπους του γυναικείου φύλου του club (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού) ήταν τουλάχιστον επικοί: «Καλά εσύ δεν είχες τίποτα καλύτερο να κάνεις σήμερα; Εγώ πάντως αν ήμουν ο μπαμπάς σου και έφερνες σπίτι γαμπρό αυτόν που έχεις δίπλα σου, δε θα πετούσα απ’ τη χαρά μου…» και σε άντρα με φιλενάδα στο σπίτι: «Πού είναι η γυναίκα σου;» «Σπίτι, πλέκει με τις φίλες της!», «Καλά, ρε φίλε, πού βρήκες γυναίκα σήμερα να πλέκει;
Από το female ρεπερτόριο του Ασλαμά, δε θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά η Όλγα Τρέμη, η Κριστίν Λαγκάρντ και η ποδολαγνεία, αλλά και new entries, όπως η Λήδα Ματσάγγου, με καυτό παρασκήνιο, η Μαρία Τουμασάτου, καθώς και αποκαλύψεις… αεροδρομίου του Ραπτόπουλου για την, after Aσλαμά, δικαστικό, που άφησαν σύξυλο τον τελευταίο! Επίσης, οι live δημοσκοπήσεις on air του Ασλαμά μπορεί να ήταν σε δείγματα στατιστικά μη σημαντικά («Πότε γίνατε Λίβερπουλ;» «Μετά το 5-4 στον τελικό με την Άλκμααρ»), αλλά ήταν τις περισσότερες φορές to the point.
Μεταξύ άλλων, πάντως, απαντήθηκαν από το δίδυμο φωτιά διαχρονικά ερωτήματα παγκοσμίου ενδιαφέροντος: «Γιατί δεν αγαπούν οι οπαδοί του ΠΑΟΚ τον Ιβάν Σαββίδη;», «Ποιες είναι οι πιο άσχημες πόλεις στην Ελλάδα;» (sorry, «Θήβα, Κιλκίς και Ξάνθη»), «Ποιο είναι το ακριβότερο ψυχολογικό πρόβλημα στην Ευρώπη;» («ο Κλάους», με την πρώτη, όμως, απάντηση θεατή, «Ο Κόκκινος», να γκρεμίζει το club), «Ποιοι είναι οι πιο αντιπαθητικοί δημοσιογράφοι;» (γνωστοί, άγνωστοι και μη εξαιρετέοι, με την απάντηση θεατή «η Μπουσδούκου» να μας αφήνει άφωνους!), «Ποια περιοχή της Θεσσαλονίκης δυτικά πρέπει να πάει ανατολικά και ποια το αντίθετο;» («Αμπελόκηποι και Τούμπα»!), με αποτέλεσμα να φύγουμε όλοι γνωστικά τουλάχιστον σοφότεροι!
Από τα πολλά και διαφορετικά σκετσάκια, η επίσκεψη του τουρίστα Ραπτόπουλου-Mπερμπάτοφ (με ουρολογικά και θλάση) απ’ το εξωτικό Σαντάνσκι, με το δεκάρι στην πλάτη, να μην μπορεί, κυριολεκτικά και μεταφορικά, να πάρει τα πόδια του, ήταν απολαυστική. Δε σταμάτησε να κουτσαίνει, να στηλιτεύει τους «χωριάτες» της πόλης αλλά και να πίνει διαρκώς στην υγειά των κορόιδων και της αμπαλοσύνης του μεγαλομετόχου, που έδινε και έπαιρνε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, λεκτικά και οπτικά στοvideo wall!
Εν κατακλείδι, αυτοσαρκασμός, αντισνομπισμός, ανάδειξη της προσωπολατρείας των φιλάθλων της Θεσσαλονίκης, μιμήσεις φωνών μέχρι δακρύων, αλήθεια που είναι σαν το ιώδιο «πονάει, αλλά γιατρεύει», παρασκήνιο, αποκαλύψεις για τον μοναδικό άντρα της πόλης, για παντελονάτους και φουστανελάτους και γι’ αυτούς που σταματάνε να λένε τα φωνήεντα, ήταν μερικά μόνο από ταcollector’s edition του προγράμματος. Συνέχισε απτόητος για το 4% (όχι για το ποσοστό του πάλαι ποτέ Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου πάντως), με εξάρσεις, γενικεύσεις, εμμονές (για παράδειγμα «ιερέας καλός δεν υπάρχει, επαγγελματίες είναι»), υπερβολές, αλλά με politically correct λόγο, στο μεγαλύτερο μέρος, ελέω ραδιοφωνικού εθισμού περισσότερο, χωρίς κατάχρηση σε χυδαιολογίες και υβριστικούς χαρακτηρισμούς και μ’ έναν υφέρποντα άτυπο σεβασμό, ένεκα και του νεαρού ακροατηρίου. Άλλωστε, όταν δεν αφήνεις τίποτα όρθιο και στο βασικό μέσο που εργάζεσαι «Άμπαλος Κανελλάκης, αλλά επαγγελματίας», Μπούζος και Γρηγοριάδης σε ασύλληπτους διαλόγους, με μιμήσεις που αν τις άκουγαν και οι ίδιοι θα ξεκαρδίζονταν στα γέλια, καθότι οι …τούμπες είναι αυτό που ανέκαθεν απεχθάνεται περισσότερο απ’ όλα.
Αέρινοι επισκέπτες, με highlights στιγμές, μεταξύ άλλων, υπήρξαν ο Χάρης Αλευρόπουλος και η περιπέτεια με το σπίτι στην Κηφισιά, ο Μαλάτος και το παρ’ ολίγον γεύμα με τον Μουστάκια, που δεν έγινε ποτέ, γιατί «κανονικά αυτός πρέπει να μας κεράσει», ο Ψηφίδης και το τσουνάμι που «αποκλίναμε της πορείας μας στο σύμπαν 8 cm…», ο Ψηφίδης again, ο ελεγκτής στο λεωφορείο και το Χιούστον και τόσα άλλα, που αν τα καταγράψουμε θα μετράτε αντίστροφα τα δευτερόλεπτα για το 2018!
Για encore, επιλέχθηκε το ροκ άσμα (!) του γηγενή Βασίλη Καρρά «Απ’ το Βορρά, μέχρι το Νότο…», που κατάφερε να συνοψίσει όλο αυτό το αμάλγαμα οπαδικών λαών, ωδή στη διαφορετικότητα και στην αποδοχή του άλλου, ως ύψιστο χαρακτηριστικό κουλτούρας και πολιτισμού, στην πιο λαϊκή του έκφραση, από έναν γνήσιο εκφραστή της, είτε συμφωνεί κανείς μαζί του είτε όχι.
Υ.γ. Σάββα (Μύλος), κανόνισε «Rap plus Αslamas on tour 2017», επειγόντως, με rock-metal band support all over Greece!
Υ.γ. Ο μοναδικός άντρας του πλανήτη που θα έριχνε live χυλόπιτα στη Στικούδη (ως γυναίκα, για να εξηγούμαστε!), βρέθηκε και είναι φυσικά ο Ραπτόπουλος (Ιφιγένεια, total respect!)