Αποκλειστικά πλούσιοι και μορφωμένοι επιλέγουν την Κρήτη για διακοπές
Με βάση τα στοιχεία της ποιοτικής έρευνας, η Κρήτη συγκεντρώνει το ενδιαφέρον επισκεπτών κυρίως μεταξύ 25 και 54 ετών. Ενώ, έξι στους δέκα δήλωσε οικογενειακό εισόδημα ανά έτος πάνω από 45.000 ευρώ και τρεις στους τέσσερις επισκέπτες ήταν απόφοιτοι πανεπιστημίου. Θετική ήταν η εντύπωση των επισκεπτών για τις τιμές.
Σχετικά με τις κατηγορίες ξενοδοχείων, τρεις στους τέσσερις προτιμούν να διαμένουν σε τριών και τεσσάρων αστέρων ξενοδοχειακά καταλύματα, ενώ αυξημένο είναι το ποσοστό αυτών που επιλέγουν τα πεντάστερα, το οποίο διαμορφώνεται στο 20%. Όσον αφορά τα ξενοδοχειακά «πακέτα» το λεγόμενο "all inclusive package" επιλέγεται σχεδόν από το ένα τρίτο των αλλοδαπών επισκεπτών. Επίσης, το ένα τρίτο επιλέγει να μείνει σε τουριστικά κατάλυματα τύπου AirBnB και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ποσοστό αρκετά σημαντικό για την τοπική οικονομία.
Οι κρατήσεις των ξενοδοχειακών καταλυμάτων έγιναν κατά 70%, μέσω ταξιδιωτικού γραφείου και on line συστήματα κρατήσεων, με τους μη Σκανδιναβούς να είναι αυτοί που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το διαδίκτυο για την κράτηση των δωματίων τους.
Όσο αφορά την αγορά τοπικών προϊόντων οι περισσότεροι από τους επισκέπτες αγοράζουν τοπικά κρασιά, φρέσκο χυμό πορτοκαλιού και ελαιόλαδο, ενώ ακολουθούν τα τοπικά τυριά, τσικουδιά, λαχανικά, μέλι, το ελαιοσάπουνο, πορτοκάλια, παραδοσιακά αρτοποιήματα και τα αρωματικά-φαρμακευτικά φυτά.
Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η πλειοψηφία των επισκεπτών δηλώνει ικανοποιημένη με την συμπεριφορά και την φιλοξενία των Κρητικών και μάλιστα όχι μόνο θα επιλέξει να ξαναεπισκεφτεί την Κρήτη, αλλά θα την συστήσει και σε φίλους ως ιδανικό προορισμό για διακοπές.