Σχετικά με το θέμα που προέκυψε στην Ιερά Μονή Οσίου Εφραίμ Κονταριώτισσας τη Δευτέρα 15 Αυγούστου, διευκρινίζονται τα εξής:
· Στην Ιερά Μονή, σύμφωνα με το εγκεκριμένο πρόγραμμα, επρόκειτο να τελεστεί Αγρυπνία τη νύχτα 14 προς 15 Αυγούστου, για την εορτή Κοιμήσεως Θεοτόκου.
· Ο εντεταλμένος ιερέας μετέβη εγκαίρως στην Ιερά Μονή το βράδυ της 14ης Αυγούστου. Ενημερώθηκε, όμως, από την Ηγουμένη ότι δεν θα τελεστεί Αγρυπνία.
· Κατόπιν τούτου, ο ιερέας αποχώρησε και ενημέρωσε καθηκόντως την εκκλησιαστική αρχή. Παρέμεινε, εντούτοις, αδιευκρίνιστο πότε θα τελεστεί η Θ. Λειτουργία και ποιος κληρικός θα την τελέσει, δεδομένου ότι δεν υπήρχε άλλος διαθέσιμος ιερέας, ούτε ενημερώθηκε η Ιερά Μητρόπολη.
· Ενόψει της απορίας αυτής, στις 07.00 π.μ. της Δευτέρας 15 Αυγούστου μετέβη στην Ιερά Μονή ο ίδιος ο Μητροπολίτης, ο οποίος αφού προσκύνησε τις ιερές εικόνες και τον Επιτάφιο της Παναγίας, εισήλθε στο ιερό βήμα, όπου κάποιος ξένος κληρικός, δηλαδή άλλης εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας, ετοιμαζόταν να λειτουργήσει. Για την παρουσία του δεν ενημερώθηκε η Ιερά Μητρόπολη ούτε δόθηκε η κανονική άδεια προκειμένου να ιερουργήσει.
· Ο Μητροπολίτης ζήτησε από τον ξένο αυτό κληρικό να μην ιερουργήσει και εκείνος υπάκουσε πρόθυμα, αντιλαμβανόμενος τη σοβαρότητα του ζητήματος.
· Τέλος, ο Μητροπολίτης αποχώρησε, χωρίς να συνομιλήσει με κανένα και χωρίς να διακόψει την ακολουθία του μοναχικού όρθρου, ο οποίος στο μεταξύ τελούνταν στον Ιερό Ναό.
Συνεπώς, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα όσα δημοσιοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα:
1. Δεν διακόπηκε καμιά Θ. Λειτουργία, αφού δεν είχε καν αρχίσει.
2. Δεν παρεμποδίστηκε ο εκκλησιασμός των πιστών, οι οποίοι εξυπηρετήθηκαν ευχερώς στις πλησιόχωρες Ενορίες.
3. Δεν υπάρχουν ιδιοτελή ή οικονομικά κίνητρα στην παραπάνω ενέργεια.
4. Δεν ευσταθεί η άποψη της Ηγουμένης ότι «το συγκεκριμένο μοναστήρι έχει το αυτοδιοίκητο και άρα δεν είναι υποχρεωμένο να υπακούσει στον τοπικό Μητροπολίτη».
5. Απεναντίας, η άποψη αυτή και οι πρακτικές που στηρίζονται σε αυτήν έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τους ιερούς κανόνες, τον Εσωτερικό Κανονισμό της Μονής, την πνευματικότητα, τη μοναστική παράδοση και το εκκλησιαστικό ήθος