Αδελφοθέου.
Η Προηγιασμένη άρχισε με τον Προοιμιακό, ακολούθησαν τα προς Κύριον, τα στιχηρά εσπέρια, η είσοδος του Ιερατείου. Ο επίσκοπος κάθισε στην καθέδρα, ενώ οι ιερείς και οι διάκονοι στο σύνθρονο.
Μετά το πέρας του εσπερινού, έγινε η μεταφορά των Προηγιασμένων Δώρων, εκφωνήθηκαν το Σύμβολο της Πίστεως και η Κυριακή Προσευχή. Ενδιάμεσα, εκφωνήθηκαν από τους διακόνους οι διακονικές αιτήσεις, ενώ ο επίσκοπος και οι ιερείς ανέγνωσαν εκφώνως τις οικείες λειτουργικές ευχές.
Η Προηγιαμένη ολοκληρώθηκε με τη μετάληψη, τη Σταυροπροσκύνηση και την έξοδο του Ιερατείου από τον Ιερό Ναό.
Ο Σεβασμιώτατος κ. Γεώργιος, στο τέλος της λατρευτικής αυτής συνάξεως, έδωσε την πνευματική διάσταση της Προηγιαμένης και επεξήγησε τις ιδιαιτερότητες της Προηγιασμένης του Αγίου Ιακώβου με τη αντίστοιχη Βυζαντινή.
ΛΙΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Την πρώτη πληροφορία περί συγγραφής Θείας Λειτουργίας Προηγιασμένων Δώρων από τον Άγιο Ιάκωβο Αδελφόθεο, παρέχει, ο Ψευδο-Σωφρόνιος Ιεροσολύμων, όπως μας πληροφορεί ο Θεόδωρος Ανδίδων (PG 87, 460).
Η πληροφορία αυτή είναι ασαφής. Φωτίζεται όμως από το Σιναϊτικό Χειρόγραφο 1040 του 12ου αι., στο οποίο περιέχονται «Διακονικά της Προηγιασμένης Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου».
Επιπλέον, το χειρόγραφο Τιμίου Σταυρού Ιεροσολύμων 43 του έτους 1122 περιέχει, μεταξύ των άλλων, περιέχει διάταξη των ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας, όπως τελούνταν στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως. Μεταξύ αυτών, περιγράφεται η τάξη της Προηγιασμένης της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων.
Είναι προφανές ότι ο Απόστολος Ιάκωβος δεν είναι συγγραφέας της φερομένης επ’ ονόματί του Προηγιασμένης, η οποία παρά τα αρχαϊκά της στοιχεία, έχει μεταγενέστερες πληροφορίες και αναφορές. Το αποστολικό πάντως όνομα φανερώνει την παλαιότητα και την προέλευσή της.
Η αναφορά του ονομάτός του Αγίου Ιακώβου στον τίτλο της Προηγιασμένης θα πρέπει να θεωρηθεί ταυτόσημη με την Εκκλησία της οποίας υπήρξε πρώτος επίσκοπος.
Συνεπώς, η φράση «Προηγιασμένη Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου» είναι ταυτόσημη προς την «Προηγιασμένη Λειτουργία της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων».