Αν και δεν θα έπρεπε, η είδηση πέρασε κυριολεκτικά στα ψιλά – για την ακρίβεια, δεν πέρασε καθόλου.
Τι σημασία έχει άλλωστε στην Ελλάδα της ήσσονος προσπάθειας, όπου για όλα φταίνε οι άλλοι και όπου, πλέον, με τη νέα κυβέρνηση, η παιδεία οδηγείται στην απόλυτη ισοπέδωση;
Στα τέλη του Απριλίου, τέσσερα ελληνικά πανεπιστήμια – το ΕΜΠ, το ΑΠΘ, το Πατρών και το ΟΠΑ – κατατάχθηκαν μεταξύ των καλύτερων
πανεπιστημίων στον κόσμο, σύμφωνα με τον νέο διεθνή πίνακα κατάταξης των πανεπιστημίων της «QS», ανά γνωστικό αντικείμενο.
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κατατάχθηκε στην 29η θέση στον τομέα της Αστικής και Δομικής Μηχανικής (Civil and Structural Engineering), ενώ στον ίδιο τομέα, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μπήκε στη λίστα με τα καλύτερα 100 πανεπιστήμια και το Πανεπιστήμιο Πατρών, στα καλύτερα 150.
πανεπιστημίων στον κόσμο, σύμφωνα με τον νέο διεθνή πίνακα κατάταξης των πανεπιστημίων της «QS», ανά γνωστικό αντικείμενο.
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κατατάχθηκε στην 29η θέση στον τομέα της Αστικής και Δομικής Μηχανικής (Civil and Structural Engineering), ενώ στον ίδιο τομέα, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης μπήκε στη λίστα με τα καλύτερα 100 πανεπιστήμια και το Πανεπιστήμιο Πατρών, στα καλύτερα 150.
Στους υπόλοιπους επιμέρους τομείς της Μηχανικής, το ΕΜΠ βρίσκεται μεταξύ των
καλύτερων 150 στον κόσμο, ενώ στον τομέα των Οικονομικών Σπουδών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται μεταξύ των καλύτερων 200 στον κόσμο.
καλύτερων 150 στον κόσμο, ενώ στον τομέα των Οικονομικών Σπουδών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών βρίσκεται μεταξύ των καλύτερων 200 στον κόσμο.
Μιλάμε για τη λίστα που περιλαμβάνει το ΜΙΤ (Massachusetts Institute of Technology), που παραμένει πρώτο στη λίστα και ακολουθούν, ισοβαθμώντας στη δεύτερη θέση, το Imperial College του Λονδίνου και το πανεπιστήμιο του Cambridge, ενώ την πεντάδα συμπληρώνουν το πανεπιστήμιο του Harvard και τα πανεπιστήμια College του Λονδίνου και της Οξφόρδης.
Πίσω από αυτές τις επιτυχίες, βρίσκονται οι άνθρωποι – καθηγητές και φοιτητές – που προσπάθησαν σκληρά σε μια Ελλάδα η οποία μαστίζεται από την κρίση.
Τον Μάρτιο πάλι, η Ελλάδα αναδείχθηκε πρώτη στον φοιτητικό μαθηματικό διαγωνισμό SEEMOUS 2015 (τον South-Eastern European Mathematics Olympiad for University Students), με την ελληνική αποστολή να κατακτά συνολικά 17 μετάλλια – 5 χρυσά, 5 αργυρά και 7 χάλκινα.
Το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών αναδείχθηκε πρώτο πανεπιστήμιο του διαγωνισμού με 5 μετάλλια – 4 χρυσά και 1 ασημένιο.
Ο διαγωνισμός, που ξεκίνησε το 2007, διαθέτει μεγάλο κύρος στους μαθηματικούς κύκλους και αντιλαμβάνεται κανείς πόσο μεγάλη σημασία έχει η έμπρακτη διαπίστωση ότι η πατρίδα μας διαθέτει τα καλύτερα μαθηματικά μυαλά.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, οι φοιτητές του ΕΚΠΑ αναδείχθηκαν νικητές μεταξύ 16 ομάδων φοιτητών από πανεπιστήμια όλης της Ευρώπης, στον 3ο Διαγωνισμού εικονικής δίκης.
Είναι ένας διαγωνισμός που διεξάγεται στα αγγλικά, στην έδρα του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο και η Ελλάδα αναδεικνύεται σταθερά πρώτη. Φέτος, το βραβείο του καλύτερου ρήτορα απονεμήθηκε στην φοιτήτρια Μυρτώ Σταυρίδη.
Στην ημιτελική φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν ομάδες φοιτητών από την Αυστρία, την Κροατία, την Ισπανία, την Νορβηγία, την Ολλανδία, την Ρουμανία, τη Βρετανία, τη Ρωσία, τη Σουηδία και την Ελβετία, στη δε τελική φάση για την ανάδειξη των νικητών, οι Έλληνες φοιτητές συναγωνίσθηκαν με φοιτητές από την Νομική Σχολή του Έσσεξ της Αγγλίας.
Επίσης τον Φεβρουάριο, η ομάδα φοιτητών του ΑΠΘ επελέγη - μαζί με άλλες τρεις ομάδες φοιτητών άλλων ευρωπαϊκών χωρών - από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) για να αναπτύξουν και να υλοποιήσουν τα πειράματα υπερβαρύτητάς τους.
Η ελληνική ομάδα MAH αποτελείται από τρεις διδακτορικούς φοιτητές από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, που σπουδάζουν προγνωστική μικροβιολογία και επεξεργασία τροφίμων. Θα μελετήσουν το πώς οι μικροοργανισμοί επηρεάζονται από την έκθεση στην υπερβαρύτητα και στη θερμική καταπόνηση. Τα αποτελέσματά τους θα βοηθήσουν στη βελτίωση της γνώσης των χαρακτηριστικών των μικροοργανισμών και στην τροποποίηση των διαδικασιών αποστείρωσης, με πιθανή αξιοποίηση στην αναζήτηση ζωής σε εξωγήινα περιβάλλοντα.
Τον περασμένο Ιανουάριο, ομάδα μαθητών από το Ζάννειο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πειραιά διακρίθηκε στον διεθνή διαγωνισμό «Zero Robotics 2014» καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση, σε συμμαχία με δύο αμερικανικές μαθητικές ομάδες.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι κλήθηκαν να αναλάβουν τον έλεγχο μικροσκοπικών δορυφόρων στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, με στόχο τη λήψη των καλύτερων εικόνων ενός εικονικού αστεροειδούς.
Το «Zanneio Stardust» είναι η ομάδα του Ομίλου Αριστείας SIMA Club του Ζάννειου Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Πειραιά, με υπεύθυνους καθηγητές τους μαθηματικούς Παντελή Μπουμπούλη και Σωτήρη Τσαντίλα. Αποτελείται από τους μαθητές Αληφραγκή Ειρήνη, Γιαννούτσο Ανδρέα, Ζαχαρόπουλο Χρήστο, Καλαϊτζιάν Φαίδρα, Καλκαντζάκο Κωνσταντίνο, Κανδεράκη Παναγιώτα, Καραμπίλα Κατερίνα, Μελισσουργάκη Νίκο, Μυροφορίδη Πέτρο- Ιωάννη, Νάκα Γεώργιο, Σκλαβούνο Δημήτρη, Σκουλουδάκη Άννα, Σπύρου Αλέξανδρο, Στεβή Μπάμπη, Τοπαλίδη Ιάσωνα, Τσιβάκη Γιώργο- Αλέξανδρο, Τσιμερέκη Κωνσταντίνο και Τσούμα Φώτη.
Τώρα, η κυβέρνηση αποφάσισε πως η αριστεία είναι κακό πράγμα και μάλιστα… χιτλερικό!
Ελληνόπουλα από τη βόρεια Ελλάδα αποσπούν σημαντικές διακρίσεις διαγωνιζόμενα με χιλιάδες συνομηλίκους τους στον παγκόσμιο διαγωνισμό First Lego League.
Πριν από λίγες μέρες, στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ FLL (World Festival 2015) στο Σεντ Λούις του Μιζούρι, η ομάδα ρομποτικής του Κολεγίου "Δελασάλ" Θεσσαλονίκης, "Robot Masters", κατέκτησε την τέταρτη θέση παγκοσμίως -μεταξύ των 107 καλύτερων του κόσμου- για την επίδοση του ρομπότ της, αλλά και χορεύοντας συρτάκι!
Προτάθηκαν για επτά από τα εννέα βραβεία, καθώς η συγκεκριμένη ελληνική ομάδα, αποτελούμενη από δύο αγόρια και επτά κορίτσια, από το 2013 λαμβάνει συνεχείς εθνικές και διεθνείς διακρίσεις - έρευνας, καινοτόμου λύσης, παρουσίασης στους κριτές, μηχανικού σχεδιασμού και προγραμματισμού του ρομπότ, έμπνευσης και συνεργατικότητας.
«Αν όλοι οι Έλληνες είναι σαν κι εσάς, πρέπει να έρθουμε να ζήσουμε στην Ελλάδα!», γράφτηκε στη σελίδα των παιδιών στο Facebook από άλλους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό του Σεντ Λούις, γεγονός που επιβεβαιώνει στην πράξη την απήχηση της θετικής εικόνας, που διαμορφώνουν στο εξωτερικό αυτές οι επιτυχίες.
Οι Robot Masters από το «Δελασάλ», χρυσοί πρωταθλητές στον διαγωνισμό ρομποτικής της First Lego League 2015, που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν στον διαγωνισμό FLL Robot World Class 2015, στον οποίο πήραν μέρος πάνω από 267.000 παιδιά σε 27.000 ομάδες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Οι νέοι από τη Θεσσαλονίκη έστησαν το περίπτερό τους με χρώματα και γεύσεις από την Ελλάδα, χόρεψαν συρτάκι, έκαναν να δακρύσει από συγκίνηση η παρουσιάστρια του διαγωνισμού και σήκωσαν περήφανοι την ελληνική σημαία. Το ρομπότ τους χαρακτηρίστηκε «τέλειο» από τους κριτές και προτάθηκε τόσο για το βραβείο Μηχανικού Σχεδιασμού, όσο και για το βραβείο Προγραμματισμού.
«Είστε οι καλύτεροι από τους καλύτερους στον κόσμο», δήλωσε ο Scott Evans, σχεδιαστής της πίστας του διαγωνισμού, παρακολουθώντας το video των 857 νικητήριων πόντων στο περίπτερο των ROBOT MASTERS. «Αποτελείτε ομάδα - έμπνευση, είμαι περήφανος για εσάς», συνεχάρη τους Έλληνες και ο πρόεδρος της LEGO, Kjeld Kirk Kristiansen, επιλέγοντας να επισκεφτεί το περίπτερο των ROBOT MASTERS μετά το εκπληκτικό συρτάκι τους, που ξεσήκωσε το America's Center.
Από χθες, μια άλλη ομάδα, οι «RoboTrainers» από το πρώτο γυμνάσιο της Κομοτηνής, βρίσκονται στο Γιοχάνεσμπουργκ διεκδικώντας νέες διακρίσεις για την Ελλάδα.
Με σκληρή δουλειά, οι Έλληνες δεν σταμάτησαν να διακρίνονται όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης.
Όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα www. ellinikes-diakriseis.gr, περισσότερες από 700 διακρίσεις σε διαφόρους τομείς απέσπασαν Έλληνες, στη διάρκεια του 2014.
Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πέτυχαν 118 διακρίσεις στον αθλητισμό, 64 στην τεχνολογία, 113 στην εκπαίδευση, 85 στην καινοτομία, 44 στην υγεία, 153 στο επιχειρείν, 110 στην τέχνη και 15 στον τουρισμό.
Σύμφωνα με έρευνα του καθηγητή Ιωάννη Ιωαννίδη από το πανεπιστήμιο Στάνφορντ των ΗΠΑ, «η Ελλάδα αποτελεί χώρα-φαινόμενο. Διαθέτει κορυφαία μυαλά, σε πολύ υψηλό ποσοστό, περίπου 30 φορές πάνω από την πληθυσμιακή αναλογία», καθώς «αν και ο πληθυσμός της Ελλάδας ή των Ελλήνων διεθνώς αντιστοιχεί μόνο στο 0,15% ή 0,20% του πληθυσμού του πλανήτη, ο ελληνισμός διαθέτει περίπου το 3% των επιστημόνων κορυφαίας εμβέλειας. Ποσοστό, δηλαδή, εικοσαπλάσιο αυτού που του αναλογεί».
Σε απόλυτους αριθμούς, συνολικά 336 ακαδημαϊκοί με ελληνικά ονόματα περιλαμβάνονται στους κορυφαίους επιστήμονες, ως προς την επιρροή τους στη διεθνή βιβλιογραφία.
Τον Αύγουστο του 2014, η ελληνική αποστολή υπό την ευθύνη της Εταιρίας Αστρονομίας και Διαστήματος Βόλου, η οποία συμμετείχε στην 8η Διεθνή Μαθητική Ολυμπιάδα Αστρονομίας και Αστροφυσικής που διεξήχθη στη Σουτσάβα της Ρουμανίας, επέστρεψε με ένα χάλκινο μετάλλιο και δύο εύφημες μνείες.
Οι Έλληνες μαθητές (από το Κολλέγιο «Ανατόλια» της Θεσσαλονίκης, το 1ο ΓΕΛ «Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη», επίσης στη Θεσσαλονίκη και τις Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου Αγίας Άννας Εύβοιας, τα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» Αττικής, το 1ο Πειραματικό Λύκειο «Μαν. Ανδρόνικος» Αττικής, το 5ο ΓΕΛ Νίκαιας Αττικής και το 1ο ΓΕΛ Αγ. Παρασκευής Αττικής) διαγωνίστηκαν σε εξαιρετικά απαιτητικές εξετάσεις, στις οποίες πήραν μέρος 209 μαθητές από 37 χώρες από όλο τον κόσμο.
Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., Γιάννης Σειραδάκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Λουκάς Ζαχείλας, οι οποίοι σε συνεργασία με τον καθηγητή του Τμήματος φυσικής του Α.Π.Θ. Κωνσταντίνο Μελίδη, τον επίτιμο Σχολικό Σύμβουλο Φυσικών Επιστημών Χρήστο Ξενάκη από το Βόλο και τη Χαρά Παπαθανασίου από το Πανεπιστήμιο του Leiden στην Ολλανδία και απόφοιτη του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., προετοίμασαν την ελληνική αποστολή στην ύλη της Ολυμπιάδας με συστηματική διδασκαλία.
Τον Μάιο του 2014, στη Γενεύη, η Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών αναδείχθηκε πρώτη στον κόσμο στην κατηγορία της εικονικής δίκης, νικώντας μάλιστα τη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ, σε έναν διαγωνισμό στον οποίο μετείχαν οι είκοσι καλύτερες ομάδες του κόσμου.
Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., Γιάννης Σειραδάκης και ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Λουκάς Ζαχείλας, οι οποίοι σε συνεργασία με τον καθηγητή του Τμήματος φυσικής του Α.Π.Θ. Κωνσταντίνο Μελίδη, τον επίτιμο Σχολικό Σύμβουλο Φυσικών Επιστημών Χρήστο Ξενάκη από το Βόλο και τη Χαρά Παπαθανασίου από το Πανεπιστήμιο του Leiden στην Ολλανδία και απόφοιτη του τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., προετοίμασαν την ελληνική αποστολή στην ύλη της Ολυμπιάδας με συστηματική διδασκαλία.
Τον Μάιο του 2014, στη Γενεύη, η Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών αναδείχθηκε πρώτη στον κόσμο στην κατηγορία της εικονικής δίκης, νικώντας μάλιστα τη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ, σε έναν διαγωνισμό στον οποίο μετείχαν οι είκοσι καλύτερες ομάδες του κόσμου.
Τον Ιούνιο του 2014, το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο της Βαρβακείου Σχολής της Αθήνας ήταν το ένα από τα δύο σχολεία (μαζί με το ολλανδικό Κολλέγιο Ντομίνικους) που κέρδισε στον διεθνή σχολικό διαγωνισμό «A beamline for School», τον οποίο είχε διοργανώσει το CERN και στον οποίο έλαβαν μέρος σχεδόν 300 ομάδες μαθητών λυκείου, μεταξύ των οποίων 19 από την Ελλάδα, προτείνοντας ένα συγκεκριμένο πείραμα.
Τον Απρίλιο του 2013, οι φοιτητές της Νομικής Αθηνών είχαν κερδίσει το πρώτο βραβείο στον 6ο Διεθνή Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης Ρωμαϊκού Δικαίου στην Οξφόρδη, επικρατώντας των αντίστοιχων ομάδων των Πανεπιστημίων της Οξφόρδης και του Κέμπριτζ, που τελικά κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση.
Τον Απρίλιο του 2013, οι φοιτητές της Νομικής Αθηνών είχαν κερδίσει το πρώτο βραβείο στον 6ο Διεθνή Διαγωνισμό Εικονικής Δίκης Ρωμαϊκού Δικαίου στην Οξφόρδη, επικρατώντας των αντίστοιχων ομάδων των Πανεπιστημίων της Οξφόρδης και του Κέμπριτζ, που τελικά κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση.
Τον Ιούνιο του 2013, μια ομάδα από Ελληνόπουλα από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Καστοριά απέσπασαν δύο αργυρά μετάλλια, δύο χάλκινα και μία εύφημο μνεία στην 17η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα Νέων που έγινε στην Αττάλεια της Τουρκίας, όπου μάλιστα έλαβαν μέρος και ομάδες από μη βαλκανικές χώρες, όπως η Γαλλία και οι ΗΠΑ.
Τον Αύγουστο του 2011, η φοιτητική ομάδα του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, κέρδισε ένα χρυσό, ένα αργυρό και δύο χάλκινα μετάλλια στον διεθνή μαθηματικό διαγωνισμό IMC 2011 για φοιτητές πανεπιστημίων, που πραγματοποιήθηκε στο Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας και στον οποίο έλαβαν μέρος 80 ομάδες.
Όλα αυτά – και άλλα πολλά - δεν έγιναν ούτε με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος, ούτε με… ξάπλα.
Είναι αποτέλεσμα υπερπροσπάθειας, στην οποία έλαβαν μέρος μαθητές, καθηγητές και γονείς, διαθέτοντας χρόνο και χρήμα.
Και οπωσδήποτε δεν είναι αποτέλεσμα της ισοπέδωσης, της κατάργησης της αριστείας, της απαξίωσης κάθε διεθνούς διοργάνωσης…
Είναι αποτέλεσμα υπερπροσπάθειας, στην οποία έλαβαν μέρος μαθητές, καθηγητές και γονείς, διαθέτοντας χρόνο και χρήμα.
Και οπωσδήποτε δεν είναι αποτέλεσμα της ισοπέδωσης, της κατάργησης της αριστείας, της απαξίωσης κάθε διεθνούς διοργάνωσης…