Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Συνέντευξη Μάριος Χατζηχρήστος, από την Αγγλική φιλολογία στους "Εκείνος κι Εκείνος", στα musicals και τα live

1. Ο Μάριος Χατζηχρήστος κυκλοφόρησε την club mix version ενός παλαιότερου τραγουδιού του με τίτλο "Μη φοβάσαι". Πότε κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το
συγκεκριμένο τραγούδι; Τι το διαφορετικό έχει η νέα του εκδοχή;
Το τραγούδι πρωτοκυκλοφόρησε το 2012 στο ομότιτλο LP από την FM Records, από την οποία και επανακυκλοφορεί τώρα σε ψηφιακή μορφή. Η αρχική εκτέλεση ήταν ενορχηστρωμένη με φυσικά όργανα, με κλασσικά τύμπανα, μπάσο, ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες. Με αρκετά rock χαραχτήρα θα έλεγα. Στο διάστημα των τριών αυτών χρόνων γεννήθηκε η ανάγκη μέσα μου να εκφραστώ μέσα από έναν πιο σύγχρονο ήχο, πιο ηλεκτρονικό. Το «Μη φοβάσαι» προσφερόταν για διασκευή, γιατί είναι ένα πολύ δυνατό και αισιόδοξο τραγούδι, κάτι που συνάδει με την ηλεκτρονική αντίληψη. Έτσι αποφάσισα να το παρουσιάσω με έναν καινούριο τρόπο, εντελώς διαφορετικό..

2. Πότε έγινε η αρχή για σένα στο χώρο της μουσικής;
Ασχολούμαι με τη μουσική από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου. Σαν παιδί, με θυμάμαι συνεχώς να ακούω και να παίζω μουσική – καθότι ξεκίνησα να παίζω σε πολύ μικρή ηλικία. Λίγο πριν τα έξι μου είχα ήδη ξεκινήσει τα πρώτα μου μαθήματα στο Ωδείο. Από τότε γνώριζα μέσα μου πως η μουσική είναι ο δρόμος μου. Η μουσική ήταν πάντα ο τρόπος έκφρασης μου, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.. και εξακολουθεί να είναι. Όπως όλες οι τέχνες είναι πρωτίστως έκφραση και δημιουργία. Είναι ένας τρόπος να βγάλεις προς τα έξω τα μέσα σου. Όταν συνειδητοποίησα το γεγονός αυτό, έκανα τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της μουσικής.

3. Οι μουσικές σπουδές σου οφείλονται σε καθαρά δική σου επιλογή ή, σε επιρροές από την οικογένεια;
Στην ηλικία των πεντέμισι χρόνων που ξεκίνησα, δε μπορείς ακριβώς να το πεις καθαρή επιλογή μου. Σίγουρα όμως δεν ήταν μια τυχαία απόφαση των γονιών μου, προφανώς διέκριναν την τάση μου και με βοήθησαν να την αξιοποιήσω. Θυμάμαι που είχαμε πάει επίσκεψη σε ένα φιλικό σπίτι όπου υπήρχε ένα πιάνο και δεν ξεκολλούσα με τίποτα. Θεωρώ πως αυτό το γεγονός έδειξε στους γονείς μου πόσο το ήθελα.. Τώρα όσον αφορά τις επιρροές, υπήρχε το μικρόβιο στην οικογένεια, ο πατέρας μου τραγουδούσε, όχι επαγγελματικά, αλλά είχε πολύ ωραία φωνή. Νομίζω, αν δεν τον είχα χάσει, θα κάναμε σούπερ ντουέτα τώρα.


4. Πως προέκυψε η συνεργασία με το γνωστό συγκρότημα "Εκείνος κι Εκείνος";
Οι "Εκείνος κι Εκείνος" με είχαν ακούσει σε ένα στούντιο που θυμάμαι παίζαμε με τον Χρήστο Βογιατζή, τον παλιότερο μπασίστα τους, και μου πρότειναν συνεργασία. Είχε μόλις κυκλοφορήσει το νέο τους άλμπουμ και υπήρχε πρόταση από κάποια μουσική σκηνή για συνεργασία. Δε θα ξεχάσω πως μελέτησα και έμαθα κάπου 60 τραγούδια μέσα σε δύο εβδομάδες. Ήμουν κατενθουσιασμένος! Το ήθελα πάρα πολύ! Μου άρεσε πολύ η μουσική αισθητική του γκρούπ. Πήγαινα συχνά σε εμφανίσεις τους και ήξερα αρκετά τραγούδια τους. Ήταν λοιπόν μεγάλη χαρά και τιμή μου να με προσκαλέσουν να παίξουμε παρέα. Με τα παιδιά είχαμε άψογη συνεργασία, γι αυτό και το γκρούπ είχε μεγάλη απήχηση όπου εμφανιστήκαμε, σε μαγαζιά στην Αθήνα, στην επαρχία και σε συναυλίες..!!

5. Εκφράζεσαι περισσότερο μέσα από το "One Man Show" ή, ως μέλος κάποιας μπάντας - ομάδας;
Έχω μάθει να τα υποστηρίζω και τα δύο, όμως η μαγεία που προσφέρει το ομαδικό αποτέλεσμα πάντα με κέρδιζε. Άλλωστε τα δύο χέρια πάντα τα καταφέρνουν καλύτερα από το ένα.. Θεωρώ πως αν βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, που να υποστηρίξουν μια ιδέα με τον ίδιο ζήλο και σεβασμό όπως εσύ, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μόνο μαγικό. Κάποιοι θεωρούν πως μέσα σε μια ομάδα μπορεί να χαθούν ή να χάσουν μέρος της προσωπικότητας τους. Σίγουρα χρειάζεται προσπάθεια για να υπάρχει ισορροπία, αλλά εγώ θεωρώ πως με τα σωστά άτομα μπορείς να διατηρήσεις τη διαφορετικότητα σου μέσα στην ομάδα.

6. Μίλησέ μας για τη συνεργασία σου με γνωστά ονόματα του καλλιτεχνικού χώρου και για τις συναυλίες στις οποίες συμμετείχες.
Ως μέλος του συγκροτήματος «Κράμα» είχα την ευκαιρία να συμμετέχω σε συναυλίες με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και τον Διονύση Τσακνή, όπως και με τα Ημισκούμπρια. Ως μέλος των «Εκείνος κι Εκείνος» συνεργάστηκα με τον Δημήτρη Κοντολάζο, το Μιχάλη Δημητριάδη, την Ευδοκία, τη Φαίη Μάτσου, την Ίνα Λαζοπούλου και άλλους.. Από τον καθένα τους έχω να θυμάμαι κάτι διαφορετικό και νομίζω ο καθένας τους συνεισέφερε με τον δικό του τρόπο σε αυτό που εξελίχτηκα να είμαι μουσικά. Νομίζω κάθε συνεργασία έχει να προσφέρει το κάτι διαφορετικό. Ο κάθε καλλιτέχνης έχει το δικό του στίγμα και το δικό του στιλ. Όλα μας επηρεάζουν συνειδητά, είτε υποσυνείδητα, αρκεί να είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες, νέα ακούσματα, κλπ. Νιώθω ευγνωμοσύνη για τους καλλιτέχνες πλάι στους οποίους ‘μαθήτευσα’, γιατί θεωρώ πως χάρη σε εκείνους - και στη δική μου προσπάθεια φυσικά – έγινα καλύτερος τραγουδιστής και καλύτερος μουσικός.

7. Εκτός από συναυλίες, έχεις πραγματοποιήσει και κάποιες άλλες εμφανίσεις;
Έχω πρωταγωνιστήσει σε δύο
musicals, που ήταν medley από Αμερικάνικα musicals. Και τα δύο πραγματοποιήθηκαν στο θέατρο του Αμερικάνικου κολλεγίου. Καταπληκτική εμπειρία! Το musical έχει την ιδιαιτερότητα ότι συνδυάζει τρεις διαφορετικές τέχνες, τη μουσική, την κίνηση (χορό) και την υποκριτική. Σαφώς δεν είναι απαραίτητο κάποιος να διαπρέψει και στα τρία, όμως έχω τη βεβαιότητα ότι όποιος καταφέρει έστω και σε μικρό βαθμό να τα συνδυάσει, γίνεται πιο ολοκληρωμένος καλλιτέχνης.

8. Επί του παρόντος, υπάρχουν live εμφανίσεις ή, προγραμματισμένες για το επόμενο διάστημα;
Οι εμφανίσεις μου στο «Ιθάκη» στη Βουλιαγμένη συνεχίζονται κανονικά μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού. Παράλληλα, θέλω να οργανώσω εμφανίσεις κυρίως σε επαρχιακά κέντρα για το καλοκαίρι. Αυτό θα γίνει σύντομα και θα ανακοινώσω μέρη και ημερομηνίες.

9. Κάποιο νέο τραγούδι, είναι στα άμεσα σχέδιά σου;
Στα πολύ άμεσα σχέδια μου μάλιστα! Για να πω την αλήθεια, είμαστε ήδη στούντιο με τον Κώστα Λογοθετίδη (Εκείνος + Εκείνος) και ηχογραφούμε το νέο τραγούδι που έγραψε ο Κώστας για μένα. Στίχοι και μουσική είναι του Κώστα, σε δική μου ερμηνεία και την ενορχήστρωση έχει κάνει ο Αποστόλης Στίκας. Είναι ένα υπέροχο τραγούδι, από αυτά που μας έχει συνηθίσει ο Κώστας, με πολύ δυνατό στίχο και ξεσηκωτική μουσική! Είμαστε κοντά στην ολοκλήρωση του και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα κυκλοφορήσει!

10. Θεωρείς οτι το ποπ-ροκ είναι ένα είδος που αντέχει στην Ελλάδα όπου τα λαϊκά και λαϊκότροπα ακούσματα είναι πιο συνηθισμένα;
Κάθε είδος έχει το κοινό του. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι αν ένα τραγούδι έχει χαραχτήρα, αν είναι ιδιαίτερο, σ’ όποιο μουσικό είδος κι αν ανήκει. Ο κόσμος έχει ανάγκη να ακούσει όμορφη μουσική. Στίχο με κραδασμό. Αν ο καλλιτέχνης μιλήσει στην ψυχή του, θα το αποδεχτεί και θα το υποστηρίξει, ανεξάρτητα με το ποιο είδος μουσικής προτιμάει. Το γεγονός ότι η πλειοψηφία στην Ελλάδα αρέσκεται σε λαϊκά ακούσματα, δε σημαίνει ότι απορρίπτει τα υπόλοιπα ή δεν είναι ανοιχτή σε αυτά. Επομένως το λαϊκό κοινό μπορείς με το ταλέντο σου και με τη μαγκιά σου να το κάνεις και δικό σου κοινό. Πάντα υπάρχει ένα κοινό που σε περιμένει. Αρκεί να ψάξεις να το βρεις και να του μιλήσεις..

11. Πέραν της μουσικής, υπάρχουν άλλες σπουδές, άλλες επαγγελματικές προσεγγίσεις;
Όταν πέρασα στο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας, ήδη εργαζόμουν ως μουσικός. Όμως αποφάσισα να ολοκληρώσω τις σπουδές μου κι έτσι πήρα το πτυχίο μου. Οτιδήποτε καινούριο κάνεις, και κυρίως όταν το ξεκινάς και το ολοκληρώνεις, μόνο καλύτερο άνθρωπο σε κάνει. Μάλιστα εγώ το άσκησα επαγγελματικά για ένα διάστημα, όμως κάποια στιγμή συνειδητοποίησα πως έπρεπε να επιλέξω έναν δρόμο αν θέλω να παίξω στην Α’ Εθνική.. Από τότε ασχολούμαι και προσωπικά και βιοποριστικά μόνο με τη μουσική..
Σ' ευχαριστούμε πολύ και σου ευχόμαστε καλή συνέχεια και καλή επιτυχία.