Η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί αλλαγές στη χάρτα με τα δικαιώματα των επιβατών αεροπλάνων σε μια προσπάθεια να επιβάλλει στις εταιρείες την απόλυτη εφαρμογή του κανονισμού, να αποσαφηνιστεί το καθεστώς με τις αποσκευές,
προκειμένου να αποφεύγονται πονηρές χρεώσεις για τους επιβάτες που αναγκάζονται να πληρώνουν χρυσά τα αεροπορικά εισιτήρια.
Ποιες αλλαγές προωθούνται
Ανάμεσα στις αλλαγές που προωθούνται είναι και το καθεστώς προστασίας των επιβατών στις περιπτώσεις καθυστέρησης ή και ακύρωσης της πτήσης αφού από τα όσα ισχύουν μέχρι τώρα μόνο ένας μικρός αριθμός επιβατών λαμβάνει αποζημίωση.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση προβλέπεται αποζημίωση για κάθε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες. Επιπλέον οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεώνονται στην εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων στη βάση των οποίων θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τις καταγγελίες των επιβατών.
Παράλληλα οι αερομεταφορείς θα είναι υποχρεωμένοι να υποδεικνύουν συγκεκριμένο υπεύθυνο, σε κάθε αερολιμένα, ο οποίος ως έργο του θα έχει την πληροφόρηση των επιβατών για τα δικαιώματά τους και τις διαδικασίες υποβολής καταγγελιών, παροχής βοήθειας, αποζημίωσης και μεταφοράς σε άλλες πτήσεις. Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν καταγγελίες, πχ. για ζημία ή απώλεια αποσκευών.
Ειδικότερα, σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώνεται για την κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, αμέσως μόλις οι εν λόγω πληροφορίες καταστούν διαθέσιμες, και σε κάθε περίπτωση πριν από την παρέλευση 30 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.