Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Θ.Παπαγεωργίου: Ομιλία στη Βουλή για το ΨΝΠΟ ΟΕΚ ΟΕΕ και φαρμακεία - Απαντησεις από τον αρμόδιο υπουργό - πρόταση νόμου για έσοδα από ΦΠΑ


Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ (1)
   Κατερίνη 1 Μαρτίου 2012

Θ. Παπαγεωργίου:
Να παραμείνει ως ξεχωριστός τομέας το Ψ.Ν.Π.Ο. και οι δομές του στο Νοσοκομείο
Κατερίνης

Συνάντηση με τον Υφυπουργό κ. Μάρκο Μπόλαρη είχε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου για το θέμα του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Πέτρας Ολύμπου, ενώ στην ομιλία του στη Βουλή το βράδυ της Τετάρτης 29 Φεβρουαρίου 2012, τόνισε την ανάγκη να παραμείνει το Ψ.Ν.Π.Ο. ως ξεχωριστός τομέας με εσωτερικό υπο-προϋπολογισμό, επεσήμανε θέματα ίσης μεταχείρισης των υπαλλήλων, αλλά και διόρθωσης της ονομασίας του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου.

Ο κ. Παπαγεωργίου στην ομιλία του κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τον εφαρμοστικό νόμο αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης είπε για το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Κατερίνης:

«Κύριοι Υπουργοί, θέλω να αναφερθώ στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου. Υπήρξε ένα σπουδαίο Νοσοκομείο. Αποτέλεσε ευρωπαϊκό πιλοτικό πρότυπο ως πρόγραμμα αποασυλοπποίησης. Έχει προσφέρει στην ευρύτερη περιοχή και εξυπηρετεί εφτά περίπου όμορους νομούς. Και φυσικά στη γενικότερη συλλογιστική της συγχώνευσης -που συμφωνούμε- απεφασίσθη η συγχώνευση.
Θέλω, όμως, να κάνω τέσσερις παρατηρήσεις, κύριε Υπουργέ. Την πρώτη την ανάφερα στον κ. Μπόλαρη και θεωρώ από άποψη τάξης ότι αναφέρεται ως «Νοσοκομείο Ψυχικών Παθήσεων Ιεράς Μονής Πέτρας Ολύμπου», ενώ εδώ και πολλά χρόνια η επίσημη ονοματολογία του έχει αλλάξει και είναι «Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου». Σας παρακαλώ να το αλλάξετε. Δηλαδή, στην τοπική κοινωνία ακούγονται μερικά πράγματα πάρα πολύ παράταιρα.
Δεύτερον, κύριε Υπουργέ. Υπάρχει η αίσθηση σε όλους μας, που ξέρουμε αυτή την καταπληκτική δομή με τις πολλές επιμέρους δομές, ότι αντιμετωπίζεται σαν ένα τμήμα στο Γενικό Νοσοκομείο.
Ακούστε τι λέτε στο άρθρο 31: «Τομέας ψυχικής υγείας για στελέχωση του Ψυχιατρικού Τμήματος». Μα, είναι δυνατόν, κύριε Υπουργέ, όταν ενσωματώνεται με τετρακόσιους εργαζόμενους, να θεωρείται τμήμα; Σας παρακαλώ…
Μ.ΜΠΟΛΑΡΗΣ (Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης): Έχω απαντήσει και για τα δύο που είπατε.
ΑΘ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ: Ωραία. Ευχαριστώ, κύριε Μπόλαρη. Έπρεπε να το πω, όμως. Σας το είπα και δια ζώσης. Σας ευχαριστώ για την άμεση αντίδραση, κύριε Υπουργέ.
Το τρίτο που θα σας πω αφορά τη διαφορετική αντιμετώπιση των εργαζόμενων με προσωποπαγείς θέσεις και των εργαζόμενων οι οποίοι εργάζονται με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Όλο το προσωπικό που κατέχει οργανικές θέσεις, μεταφέρεται αυτοδικαίως σε αντίστοιχες κατά περίπτωση θέσεις, πλην του προσωπικού που κατέχει προσωποπαγείς θέσεις και αυτό το οποίο είναι σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Θα σας παρακαλέσω για την ίση μεταχείριση να συμβεί το ίδιο που συμβαίνει για τις άλλες κατηγορίες.
Και το τελευταίο, αν έχουμε αντίληψη, κύριε Υπουργέ, του μεγέθους τότε θα πρέπει να δούμε και λειτουργικά μια αυτονομία εσωτερική. Θα πρέπει να δούμε έναν προϋπολογισμό, έναν εσωτερικό υπο-προϋπολογισμό. Αυτό σαν μοντέλο κυριαρχεί σε όλο τον κόσμο. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν πάμε σε πιο σύγχρονη προσέγγιση, μιας και το εγχείρημα είναι σωστό, είναι στη σωστή κατεύθυνση. Εμείς επιχαίρουμε και νομίζω ότι πρέπει να το ολοκληρώσετε.



Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ (2)
 Κατερίνη  1 Μαρτίου 2012

Στον ΟΑΕΔ μεταφέρονται εργαζόμενοι και αρμοδιότητες του ΟΕΚ και της Εργατικής Εστίας.

Άμεση απάντηση από τον Υπ. Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνη σε ερώτημα του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Πιερίας, Θ. Παπαγεωργίου για την τύχη των εργαζόμενων των προγραμμάτων και των δράσεων του Οργανισμού Εργατικής κατοικίας και του Οργανισμού Εργατικής Εστίας κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του Εφαρμοστικού  νόμου αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Ο κ. Παπαγεωργίου που πρόσφατα έχει καταθέσει και σχετική ερώτηση, τόνισε στην ομιλία του στη Βουλή απευθυνόμενος στον κ. Κουτρουμάνη: 
«Κύριε Υπουργέ, ειλικρινά αντιλαμβάνομαι τη θέση από την άποψη διαπραγματευτικής τακτικής με την τρόικα, αλλά πρέπει να πάρουμε μια ξεκάθαρη θέση. Σήμερα με πήραν δέκα άτομα και με ρώτησαν: «Θα πάμε στον ΟΑΕΔ ως εργαζόμενοι της Εργατικής Εστίας;».
Κάποια στιγμή πρέπει να δώσουμε έναν ορίζοντα. Υπάρχει η άποψη να υπάρχει ένας ξεχωριστός φορέας. Το είπατε στα πέντε σημεία. Σας άκουσα πάρα πολύ καλά. Έχετε προβλήματα, το αντιλαμβάνομαι. Όμως, είναι 1700 εργαζόμενοι, είναι χιλιάδες άνθρωποι που έχουν δανειοδοτηθεί, χιλιάδες προγράμματα. Πρέπει να δώσουμε ένα ξεκάθαρο ορίζοντα. Τι θα κάνουμε;»

Αμέσως μετά την ομιλία του κ. Παπαγεωργίου ο υπουργός Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνης παίρνοντας το λόγο είπε για τους δύο οργανισμούς:
«Χρωστάω μια απάντηση για τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας και Εστίας. Οι Οργανισμοί Εργατικής Κατοικίας και Εργατικής Εστίας έχουν καταργηθεί με το νόμο 4046 που δημοσιεύθηκε στις 14 Φεβρουαρίου. Ωστόσο, όπως είχα πει πρέπει να υπάρξει μια διάδοχη κατάσταση. Και με την χθεσινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ουσιαστικά περιγράφεται αυτή η διάδοχη κατάσταση και ενδεχόμενα σήμερα ή αύριο δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Τι προβλέπει; Προβλέπει ότι όλες οι υποχρεώσεις που έχει αναλάβει και ο ένας οργανισμός και ο άλλος θα μεταβιβαστούν στον ΟΑΕΔ και στη διοικούσα επιτροπή που δημιουργείται για τη μεταβατική περίοδο. Δηλαδή, οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα συνεχίσουν να λειτουργούν με το ίδιο ακριβώς καθεστώς, όπως και σήμερα. Η επιδότηση ενοικίου για το πρόγραμμα που έχει ήδη αποφασιστεί θα συνεχίσει μέχρι να ολοκληρωθεί, όπως επίσης και τα προγράμματα που έχουν μέχρι τώρα δρομολογηθεί και βρίσκονται σε πορεία υλοποίησης. Το προσωπικό μεταφέρεται στον ΟΑΕΔ.
Όλο αυτό το προσωπικό και το προσωπικό των άλλων υπηρεσιών θα αξιολογηθεί με τον ίδιο τρόπο, όπως θα αξιολογηθούν και οι άλλοι εργαζόμενοι στο δημόσιο μέσα από την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το Υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης. Επομένως, δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, όπως άκουσα τις τελευταίες μέρες.
Είναι εύλογες οι ανησυχίες πολλών δανειοληπτών που έχουν πάρει ένα δάνειο και υπήρχε ο φόβος ότι μπορεί να αυξηθεί η δόση του δανείου, γιατί σταματούσε τη λειτουργία του. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Μέχρι να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα σε ό,τι αφορά την επιδότηση επιτοκίων –αναφέρομαι σε προγράμματα  που έχουν ήδη αποφασιστεί- μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή ή η επισκευή των κτηρίων που έχουν αναληφθεί ως υποχρεώσεις, θα λειτουργούν οι δομές αυτές με την εποπτεία του ΟΕΑΔ, στον οποίο μεταφέρονται αυτές οι αρμοδιότητες και αυτοί οι σκοποί.
Δεν υπάρχουν νέα προγράμματα. Τα νέα αυτά προγράμματα θα συζητηθούν σε μια εντελώς διαφορετική βάση. Ξέρετε πολύ καλά ότι με το νομοσχέδιο, το οποίο συζητάμε και ψηφίζεται σε λίγο προβλέπεται η μεταφορά όλων των προνοιακών δομών και των επιδομάτων στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Επομένως, θα χρειαστεί μια καινούρια δομή, ένας καινούριος φορέας κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης. Εκεί θα δούμε το νέο πλαίσιο, τους σκοπούς και τις αρμοδιότητες αυτού του φορέα.

Για την λειτουργία των Φαρμακείων
Ένα ακόμη θέμα που επεσήμανε ο κ. Παπαγεωργίου στην Ομιλία του στη Βουλή είναι η λειτουργία των φαρμακείων. Όπως είπε χαρακτηριστικά:
«Το δεύτερο που θέλω να πω, κύριε Υπουργέ, αφορά τους φαρμακοποιούς. Υπάρχει ένα αίτημα -και θα παρακαλούσα να το ακούσετε, κύριε Υπουργέ- που λέει ότι εν η περιπτώσει φαρμακοποιοί επιθυμούν να λειτουργούν στο διευρυμένο και απελευθερωμένο ωράριο, να απαιτείται η ύπαρξη δύο και τριών αδειών. Ειλικρινά, δεν είμαι ειδικός γνώστης, αλλά εμένα μου ακούγεται πάρα πολύ σωστή αυτή η άποψη.
Δεν είναι ενάντια στο απελευθερωμένο ωράριο. Θέλουν να το υπηρετήσουν, αλλά να μπορούν να είναι δυο επαγγελματίες φαρμακοποιοί στο ίδιο ωράριο. Αυτό να το δείτε, κύριε Υπουργέ» 



Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ (3)

                                                                                            Κατερίνη  1 Μαρτίου 2012

Ηλεκτρονικά Μέσα Συναλλαγών και η Αύξηση των Εσόδων από το Φ.Π.Α.

Πρόταση νόμου με πρωτοβουλία του Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Γ. Νιώτη και 69 Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ αυτών και του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θ. Παπαγεωργίου, για φορολογικά και λοιπά κίνητρα ενίσχυσης ηλεκτρονικών συναλλαγών, ρυθμίσεις για τη διασφάλιση απόδοσης του Φ.Π.Α. και άλλες διατάξεις

·       Με βάση επιστημονική μελέτη του ΚΕΠΕ και τη στήριξη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.Φο.Μ.), τη συνδρομή ομογενών βουλευτών και Υπουργών, τον συντονισμό από τον Α΄ Αντιπρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων Γρηγόρη Νιώτη και το σύνολο των συνυπογραφόντων βουλευτών.

·       Η Πρόταση Νόμου είναι η πρώτη νομοθετική πρωτοβουλία για την προώθηση κοινωνικά ισοδύναμων μέτρων για την ανακούφιση των πολιτών σε περίοδο μακράς κρίσης και ύφεσης αφού προβλέπει ίδιο μηχανισμό άντλησης πρόσθετων εσόδων, χωρίς επιβολή νέων φόρων, αντιθέτως δε με κίνητρα επιστροφής φόρου 5%. Προσθέτως δε, στην παράγραφο 4 του άρθρου 4, προτείνουμε το 20% των πρόσθετων εσόδων από την αναμενόμενη μείωση της υπεξαίρεσης του ΦΠΑ να αποδίδεται σε κοινωνικές πολιτικές αντιστάθμισης απωλειών μισθών και συντάξεων κάτω του ορίου της φτώχειας, στήριξης των ανέργων, αύξησης της απασχόλησης, στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και τέλος, της στήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας των νέων.

Η πρόταση νόμου προβλέπει κατάλληλα κίνητρα για τη διεύρυνση της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων συναλλαγών στην Ελλάδα και, πιο συγκεκριμένα, των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, όπως επίσης και ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της απόδοσης του Φ.Π.Α. με στόχο την αύξηση των εσόδων του κράτους από τον περιορισμό της μη απόδοσης του Φ.Π.Α.

Το Ινστιτούτο Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.Φο.Μ.) και ειδικότερα με τους φοροτεχνικούς κ. Γιώργο Κορομηλά, Α’ Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. και Απόστολο Αλωνιάτη, Μέλος του Δ.Σ., και το Κ.Ε.Π.Ε. και ειδικότερα με τον Πρόεδρο και καθηγητή κ. Παναγιώτη Κορλίρα και τον ερευνητή κ. Νικόλαο Γεωργικόπουλο, προέβησαν στη διαμόρφωση των προτάσεων που ακολουθούν, για να περιορισθούν δραστικά και άμεσα τα φαινόμενα απώλειας εσόδων από το Φ.Π.Α., ώστε να αντιμετωπιστεί το δομικό πρόβλημα της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής και γενικότερα της παραοικονομίας στην Ελλάδα. Συνέβαλαν επίσης ο καθηγητής οικονομικών και βουλευτής Κονέκτικατ, ΗΠΑ Δημήτρης Γιάνναρος, οι ευρωβουλευτές Μαριλένα Κoπά και Άννυ Ποδηματά, όπως και το σύνολο των συνυπογραφόντων βουλευτών.

Η Πρόταση Νόμου είναι πρωτότυπη και καινοτομική ως προς τα επιδιωκόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου, αφού για πρώτη φορά Σχέδιο Νόμου προτείνει αύξηση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού χωρίς νέους φόρους, και μάλιστα με μείωση του ΦΠΑ κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, ως κίνητρο μέσω της μείωσης φόρου ή της επιστροφής φόρου.

Είναι κοινή πεποίθηση όλων μας ότι ο ελληνικός προϋπολογισμός δεν θα λύσει το δημοσιονομικό του πρόβλημα με την διαρκή επιβολή νέων φόρων, αλλά με τη δραστική αντιμετώπιση του δομικού προβλήματος της φοροδιαφυγής.

Κορυφαία θέση στη διαφυγή εσόδων καταλαμβάνει η υπεξαίρεση χρημάτων του δημοσίου από ΦΠΑ, ύψους περίπου 20 δις ευρώ ετησίως, δεδομένου ότι, όσοι δεν τον καταβάλλουν, ιδιοποιούνται χρημάτων του δημοσίου, που τους έχουν εμπιστευτεί οι πολίτες καταναλωτές και συναλλασσόμενοι.

Έχουν συγκεντρωθεί στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο στις ΗΠΑ πιλοτικά επιτυγχάνουν την αύξηση των εσόδων από αντίστοιχο φόρο (sales tax), μέσω της αύξησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Η εφαρμοστική μέθοδος επιτρέπει, σε περίπτωση συναλλαγής μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, τον άμεσο και ταυτόχρονο με την αγοροπωλησία ή την συναλλαγή διαχωρισμό του φόρου από το υπόλοιπο ποσό των καταθέσεων, σε ξεχωριστό λογαριασμό, από τον οποίο το κράτος εισπράττει ηλεκτρονικά και άμεσα το ποσοστό που του αναλογεί.

Ως αποτέλεσμα έχουμε:

α)       την άμεση δυνατότητα του δημοσίου να εισπράξει ποσοστό των παρακρατηθέντων φόρων (ΦΠΑ)

β)       την πλήρη διαφάνεια στην συναλλαγή, ώστε να αναμένουμε τη μεγάλη αύξηση των φορολογικών εσόδων, τόσο από την πηγή άμεσης φορολογίας εισοδήματος, όσο και από την αύξηση του ΦΠΑ, λόγω δραστικής μείωσης της φοροδιαφυγής. Δηλαδή, η ηλεκτρονική συναλλαγή θα δώσει άμεσα και ταυτόχρονα έσοδα από τον ΦΠΑ στο Υπουργείο Οικονομικών μέσω χωριστών λογαριασμών, ενώ θα πολλαπλασιάσει τα συνολικά έσοδα, αφού καμία ηλεκτρονική συναλλαγή δεν μπορεί να διαφύγει, ώστε εκτός του αυξημένου  ΦΠΑ, να έχουμε και αύξηση του φόρου εισοδήματος φυσικών ή νομικών προσώπων.

Επειδή το ποσοστό των συναλλαγών μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών (cash card) είναι στην Ελλάδα πολύ μικρό (9%), είναι αναγκαίο να εφαρμοστούν κίνητρα μείωσης του ΦΠΑ, όταν και μόνο η συναλλαγή θα γίνεται μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος του ποσοστού των αντίστοιχων συναλλαγών σε ΗΠΑ & Ευρώπη είναι από 50 έως και 70%.

Περιληπτικά οι προτάσεις είναι:

  1. Εφαρμογή και στην Ελλάδα του ηλεκτρονικού προγράμματος άμεσης και ταυτόχρονης  με τις συναλλαγές είσπραξης του ΦΠΑ, με την καθιέρωση χωριστού λογαριασμού ΦΠΑ των εμπόρων, απ’ όπου το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους θα εισπράττει άμεσα ποσοστό του ΦΠΑ, μέσω λογισμικού προγράμματος, που θα εφαρμόζουν οι τράπεζες για τον αυτόματο διαχωρισμό του ΦΠΑ από το υπόλοιπο ποσό εισπράξεων και την ανάλογη παρακράτηση του ποσοστού υπέρ του Δημοσίου. Αυτό το σύστημα είναι απλό να το εφαρμόσουν και στην Ελλάδα οι εταιρείες που διαχειρίζονται πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες, εφαρμόζεται δε και στις ΗΠΑ, τη Νότια Κορέα, την Αργεντινή κ.α. με επιτυχία, ενώ πολλά Ευρωπαϊκά Κράτη, όπως το Βέλγιο και η Ολλανδία, είναι στην πρώτη φάση εφαρμογής.


  1. Προτείνουμε την καθιέρωση μέτρων υποχρεωτικών, πχ τη μείωση του επιτρεπτού ορίου συναλλαγών με μετρητά από 1500 ευρώ σε 300 ευρώ, που καθιέρωσε πρόσφατα η Βουλγαρία και εφάρμοσε στο παρελθόν τόσο η Νότια Κορέα όσο και η Αργεντινή, ενώ παρέχεται η εξουσιοδότηση στον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών να μειώνει περισσότερο το όριο των 300 ευρώ.
Παρέχονται επίσης και κίνητρα, όπως η μείωση του ΦΠΑ κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες, σε όσους και μόνο όσους επιλέγουν τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών για τις συναλλαγές τους, ιδιαίτερα για αυτές κάτω των 300 ευρώ, με στόχο, μέσω της αύξησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών, να πολλαπλασιαστούν τα έσοδα του κράτους από την ανάλογη μείωση της κλοπής (υπεξαίρεση) του ΦΠΑ που υπερβαίνει ετησίως τα 20 δις. Ταυτόχρονα, το δημόσιο καθιστά διαφανείς τις συναλλαγές και άμεση και εφικτή την είσπραξη ποσοστού του ΦΠΑ. Η μέθοδος αυτή εφαρμόστηκε στο παρελθόν σε πολλές άλλες χώρες, όπως φαίνεται στην αιτιολογική έκθεση. Οι μελέτες δείχνουν αύξηση των φορολογικών εσόδων σταδιακά από 2-4% του ΑΕΠ, για κίνητρο μείωσης των φόρων επί των πωλήσεων για 2-5 μονάδες, σε συνδυασμό με τις υποχρεωτικές διατάξεις μείωσης του επιτρεπτού ορίου των συναλλαγών με μετρητά. Αν μάλιστα το bonus της μείωσης του υψηλού ΦΠΑ (23%) καθιερωθεί  μόνο για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, εν όψει του νέου φορολογικού νομοσχεδίου, τότε  το Δημόσιο θα έχει την ευκαιρία, χωρίς ουσιαστικά να χάσει ούτε ένα ευρώ, να δοκιμάσει τα επιτυχημένα αυτά συστήματα μέτρων στη χώρα μας.
Άλλωστε, είναι κοινή όλων μας πεποίθηση ότι η πάταξη της φοροκλοπής και της φοροδιαφυγής είναι η μόνη απομένουσα πηγή νέων φορολογικών εσόδων, που μπορεί να αναμένει το Υπουργείο Οικονομικών, πέραν του αναντίρρητου γεγονότος ότι θα έπρεπε να ήταν εξαρχής ο κύριος στόχος άντλησης εσόδων, εκ λόγων φορολογικής δικαιοσύνης και κοινωνικής ευαισθησίας των πολιτικών μας.

  1. Προτείνουμε επίσης για συναλλαγές μέχρι του προβλεπομένου ορίου της παραγράφου 3 του άρθρου 20 του Ν. 3842/2010 (Φ.Ε.Κ. 58/Α’), οι οποίες αφορούν την αγορά αγαθών ή τη λήψη υπηρεσιών στο εσωτερικό, διενεργούμενες αποκλειστικά με τη χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, οι κάτοχοι αυτών να συμμετέχουν σε αυτόματη μηνιαία κλήρωση με έπαθλο χρηματικά ποσά που θα πιστώνονται αυτομάτως στις κάρτες τους.

  1. Επίσης, προτείνουμε μέρος του ποσού από την ετήσια αύξηση των εσόδων που θα προέλθουν από την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1 και 2 του παρόντος νόμου, να κατευθυνθεί σε κοινωνικές πολιτικές, με αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, έτσι ώστε να αντισταθμιστούν οι μειώσεις των μισθών και των συντάξεων των πλέον οικονομικά αδυνάμων πολιτών και να υλοποιηθούν προγράμματα καταπολέμησης της φτώχιας, αύξησης της απασχόλησης, στήριξης των ανέργων, στήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας των νέων. Το ποσό αυτό υπολογίζεται : α) για ετήσια αύξηση μέχρι του ποσού των 5 δις ευρώ ποσοστό 20%, β) για το ποσό πάνω από 5 δις έως 10 δις ευρώ ποσοστό 15%, και γ) για το ποσό πάνω από 10 δις ευρώ ποσοστό 10%.