Είναι απαράμιλλης ομορφιάς και διεθνώς αναγνωρισμένη, διέρχεται δίπλα από τη θάλασσα και από ένα μοναδικό τοπίο, που περιλαμβάνει το μεσαιωνικό κάστρο και τις ακτές της Πιερίας. Ο λόγος για την παλαιά παράκτια σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα που έχει χαρακτηριστεί «ιστορικός τόπος» και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών που διέρχονταν από την όμορφη κοιλάδα.
Εκτός από την ιστορικότητα της γραμμής, το σύνολο των κτηρίων που συνθέτουν τον σιδηροδρομικό σταθμό Πλαταμώνα, μαζί με τον υδατόπυργο, χαρακτηρίστηκαν μνημεία, όπως η σήραγγα και η ανοικτή γαλαρία στη βάση του βράχου του Κάστρου Πλαταμώνα, τα γεφύρια που κατασκευάστηκαν για τις ανάγκες λειτουργίας της γραμμής, οι δύο πύργοι και τα τρία πολυβολεία που οικοδομήθηκαν κατά την περίοδο του Β? Παγκοσμίου Πολέμου για την φύλαξη της γραμμής και ο μηχανολογικός εξοπλισμός της.
Η σιδηροδρομική γραμμή απενεργοποιήθηκε το 2004, όταν δόθηκε σε κυκλοφορία η νέα ηλεκτροκίνητη γραμμή του ΟΣΕ κι έκτοτε παραμένει σε αχρησία.
Οι Φίλοι του Σιδηρόδρομου επαναφέρουν σήμερα το αίτημα τους για επαναλειτουργία της γραμμής, την ανάδειξη της και την αξιοποίηση της για τουριστικούς λόγους.
Αφορμή είναι η πρόθεση της ΓΑΙΑΟΣΕ να μετατρέψει την γραμμή του Πλαταμώνα σε πολιτιστικό ποδηλατόδρομο, με ποδήλατα κατασκευασμένα ειδικά να κινούνται πάνω στις ράγες.
Τοπικό τουριστικό τραμ
Η πρόταση των Φίλων του Σιδηρόδρομου είναι η λειτουργία γραμμής «τοπικού τουριστικού τραμ» με χρήση της υφιστάμενης παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής, χωρίς αυτή να υποστεί καμία τροποποίηση.
«Η λειτουργία τραμ μπορεί κάλλιστα να συνδυαστεί με την παράλληλη χρήση της γραμμής από προαστιακούς συρμούς Θεσσαλονίκης - Λάρισας, όπως οι μελέτες του ίδιου του ΟΣΕ προτείνουν», τονίζει ο κ. Δημόπουλος.
Σημειώνεται ότι το τμήμα της παλαιάς γραμμής εκτείνεται από τους Νέους Πόρους, όπου διακλαδώνεται με την καινούρια γραμμή, μέχρι την παραλία του Νέου Παντελεήμονα.
Βάση της πρότασης του κ. Δημόπουλου, η κυκλοφορία στην παλαιά γραμμή μπορεί να διεξαχθεί από ντιζελοκίνητα οχήματα.
Κάτοικοι και παραθεριστές έχουν υιοθετήσει την πρόταση του ίδιου για την λειτουργία «τοπικού τουριστικού τραμ» για τις τοπικές μετακινήσεις χωρίς τη χρήση Ι.Χ. και την κατασκευή τεσσάρων στάσεις, στο Κέντρο Αναψυχής Αξιωματικών - Υπαξιωματικών (Κ.Α.Α.Υ.), στο λιμάνι του Πλαταμώνα, στη Βίλα Μοσκώφ και στην Παραλία Παντελεήμονα.
Στα χαρτιά ο προαστιακός
Η παράκτια γραμμή του Πλαταμώνα προβλεπόταν να λειτουργήσει και στα πλαίσια της ανάπτυξης του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης, μέσω παλαιών χαράξεων «Αιγίνιο - Κορινός», «Παντελεήμονας - Πλαταμώνας - Νέοι Πόροι» και «Ραψάνη - Ευαγγελισμός», κάθε καλοκαίρι για να τροφοδοτεί με τουρίστες τα παραλιακά θέρετρα της Πιερίας και την Κοιλάδα των Τεμπών, μέρη που παρέκαμψε η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων.
Τα σχέδια παρέμειναν στα χαρτιά.
Εκτός των παραπάνω, η παλαιά γραμμή έχει και σημαντική στρατηγική σημασία και εμπλέκεται στα σχέδια ασφάλειας της νέας σιδηροδρομικής σήραγγας Πλαταμώνα, ως έξοδος διαφυγής.
Να αναστηθούν οι δρεζίνες
Παράλληλα με τα τοπικά επιβατικά δρομολόγια, ενδείκνυται να κυκλοφορήσουν στη γραμμή, κατάλληλα διασκευασμένες μουσειακές δρεζίνες, όπως αυτές που διαθέτει το τρενάκι στην Κοιλάδα των Τεμπών ή το Σιδηροδρομικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
«Οι Λαρισαίοι σιδηροδρομικοί και οι Φίλοι του Σιδηρόδρομου έχουν δηλώσει πολλάκις ότι επιθυμούν να στηρίξουν ένα τέτοιο εγχείρημα και συναινούν στην αξιοποίηση των δρεζινών που κατέχουν.
Έτσι χωρίς κόστος προμήθειας νέων οχημάτων μπορεί να δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό τουριστικό αξιοθέατο και με τη χρήση και των προτεινόμενων νέων στάσεων μπορεί να παρέχεται ταυτόχρονα και μια πολύ υψηλού επιπέδου τοπική συγκοινωνία, με την διακριτική ονομασία ?τρενάκι του Πλαταμώνα?»,
Η επαναλειτουργία της γραμμής, σύμφωνα με την πρόταση, μπορεί να συνδυαστεί με εκπαιδευτικές δράσεις, καθώς έχει εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον από φορείς. Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πλαταμώνα, ως κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο, μπορεί να μετατραπεί σε ένα αξιόλογο σιδηροδρομικό μουσείο με εξωραϊσμό και αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων του. «Έχουμε επικοινωνία με το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εδρεύει στον Παλαιό Παντελεήμονα, που έχει αρμοδιότητα στον ανατολικό Όλυμπο και προτίθεται να εντάξει τέτοιες δραστηριότητες σε προγράμματα που υλοποιούν για τα σχολεία», υπογραμμίζει ο κ. Δημόπουλος.
Πηγή: www.makthes.gr
Επικοινωνήστε μαζί μας στο kolidrinamaslatia@gmail.com και τηλεφωνικά στο 0000000000 H ιστορία γράφεται καθημερινά στη πατρίδα του Αλέξη Ζορμπά ΟΠΟΙΟΣ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΑ ΚΟΛΙΝΔΡΙΝΑ ΜΑΣΛΑΤΙΑ, ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΟΝ ΚΟΛΙΝΔΡΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ
Τρίτη 8 Μαρτίου 2011
Η πρόταση για δημιουργία τουριστικού Τραμ στον Πλαταμώνα
Αναρτήθκι απού
kolindrina maslatia
στις
4:20:00 μ.μ.
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!
Κοινοποίηση στο X
Μοιραστείτε το στο Facebook
Ετικέτες
Ειδήσεις
,
ΜΜΜ
,
περιβάλλον
,
Πιερία
,
τουρισμός